Lamina 1010B strul med win 10 och wifi.

Permalänk
Medlem

Lamina 1010B strul med win 10 och wifi.

Hej!

Köpte nämnda produkt för kanske en vecka sedan och den strular inte så lite med Wifi. Den kan visa att man är ansluten till internet och att allt är fint fast så helt uppenbart inte är fallet. Allt funkar bra första rundan man använder den, men trycker man på "sleep" och låter den vara i 10 min så är nätet dött. Det hjälper inte vad man än gör då, stänger av wifi, återansluter etc etc. Startar man bara om den så funkar allt bra.

Saker jag försökt: Installera om drivare för nätverkskortet, stänga av strömbesparingar när skärmen är på, stänga av/på brandväggen i win (har inte fixat annan än), uppdaterat win 10.

Vet någon om det finns någon bra "pekplattapp" för win 10? för plattan är inte så lite störande...

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

Verkar vara löst nu, internet har fungerat bra sedan jag installerat en äldre drivrutin enligt denna guide:
http://www.kapilarya.com/the-default-gateway-is-not-available
Dubbelpost nu men det kanske hjälper någon som har problem med win 10. Är ju inte den mest logiska lösningen.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l