Permalänk
Avstängd

Iphone 5

Hej. Har ett problem som jag behöver hjälp med. Batteriet på grabbens mobil , iphone 5 , var dåligt så jag testade att byta det. Men när han nu startar mobilen så fastnar den på en skärm med en kabel och itunes symbolen , sen händer inget mer. Vi har sökt på google om tips och det finns massor men vi har inte kunnat lösa det. Mobilen är jailbreakad och han vill helst inte behöva göra en återställning och förlora allt. Nån som vet vad vi kan göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoner09:

Hej. Har ett problem som jag behöver hjälp med. Batteriet på grabbens mobil , iphone 5 , var dåligt så jag testade att byta det. Men när han nu startar mobilen så fastnar den på en skärm med en kabel och itunes symbolen , sen händer inget mer. Vi har sökt på google om tips och det finns massor men vi har inte kunnat lösa det. Mobilen är jailbreakad och han vill helst inte behöva göra en återställning och förlora allt. Nån som vet vad vi kan göra.

Testa att ladda ner Redsn0w och kör "Exit recovery" https://sites.google.com/a/iphone-dev.com/files/home/redsn0w_...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joeldeluxe:

Testa att ladda ner Redsn0w och kör "Exit recovery" https://sites.google.com/a/iphone-dev.com/files/home/redsn0w_...

Nej det verkar inte hjälpa , kommer bara tillbaks till samma skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoner09:

Nej det verkar inte hjälpa , kommer bara tillbaks till samma skärm.

Då måste du tyvärr återställa

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

Det var länge sen men jag tror att samma sak hände mig och jag startade om den i dfu och sen startade jag om den normalt och sen så startade den som vanligt efter ett par gånger. Tror jag, inte säkert att det funkar, jag hade nog lite tur.

Kommer ni ur det så återställ telefonen efteråt

Permalänk
Avstängd

Vi testade att återställa den nu. Men inte ens det verkar funka. Tusan också , har jag förstört mobilen för han nu... Din iphone kan inte uppdateras. Du måste återställa den till fabriksinställningarna , står det. Och när vi återställer så kommer vi bara tillbaks dit igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoner09:

Vi testade att återställa den nu. Men inte ens det verkar funka. Tusan också , har jag förstört mobilen för han nu... Din iphone kan inte uppdateras. Du måste återställa den till fabriksinställningarna , står det. Och när vi återställer så kommer vi bara tillbaks dit igen.

Nejdå, telefonen är nog inte paj, utan programvaran som inte vill. Håll in hem och lås knappen i 20 sek och släpp sedan lås och förstått att hålla in hem i 10 sek till. Då kommer man in i DFU läge, återställer du nu så ska det fungera. Lycka till!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Jag kan passa på och dra en fråga här jag med så slipper vi onödiga trådar.

Min frus iPhone 5 låg några månader då hon köpte en iPhone 6, när vi sedan skulle ladda upp hennes iPhone 5 så ligger den och visar att man kopplat in laddaren (kan ta några min innan det visas) men sen händer inget mer, den verkar inte vilja ladda upp så att den kan starta.

Vi har provat med att låta den ligga i 2 dagar men funkar fortfarande inte, kan det funka med ett nytt batteri, då hon har bilder som hon vill spara från den.

vad tror ni som kan lite om detta?

MVH

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Jag kan passa på och dra en fråga här jag med så slipper vi onödiga trådar.

Min frus iPhone 5 låg några månader då hon köpte en iPhone 6, när vi sedan skulle ladda upp hennes iPhone 5 så ligger den och visar att man kopplat in laddaren (kan ta några min innan det visas) men sen händer inget mer, den verkar inte vilja ladda upp så att den kan starta.

Vi har provat med att låta den ligga i 2 dagar men funkar fortfarande inte, kan det funka med ett nytt batteri, då hon har bilder som hon vill spara från den.

vad tror ni som kan lite om detta?

MVH

Låter som batteriet, så testa köp ett nytt från tex Kjell byt själv. Kjell iPhone 5 Batteri. De har verktyg också, lycka till!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joeldeluxe:

Nejdå, telefonen är nog inte paj, utan programvaran som inte vill. Håll in hem och lås knappen i 20 sek och släpp sedan lås och förstått att hålla in hem i 10 sek till. Då kommer man in i DFU läge, återställer du nu så ska det fungera. Lycka till!

Jag får det ändå inte att fungera. Hur ser man att man är i DFUläge? För vi kommer inte ifrån denna satans recovery skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoner09:

Jag får det ändå inte att fungera. Hur ser man att man är i DFUläge? För vi kommer inte ifrån denna satans recovery skiten.

https://www.youtube.com/watch?v=jFDK-hpDTmg

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joeldeluxe:

Låter som batteriet, så testa köp ett nytt från tex Kjell byt själv. Kjell iPhone 5 Batteri. De har verktyg också, lycka till!

Varning för det bara , fast du kanske klarar det bättre än vad jag verkar ha gjort.

Batteribyte sker på egen risk.... skriver dom på Kjell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoner09:

Varning för det bara , fast du kanske klarar det bättre än vad jag verkar ha gjort.

Batteribyte sker på egen risk.... skriver dom på Kjell.

Har gjort det själv på flera modeller utan problem. Följer man iFixit.com -guider så använder de samma delar.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Avstängd

Inget verkar funka. Hopplöst fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Låter som batteriet, så testa köp ett nytt från tex Kjell byt själv. Kjell iPhone 5 Batteri. De har verktyg också, lycka till!

Får kolla in det vore ju kul å ha igång den och ha som reserv ifall man måste lämna in sin lur.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Uppdatera iPhonen

Hej! Jag tror att ni ska koppla mobilen till datorn och logga in på iTunes (på datorn) sen.. Så tror jag att det är nåt med uppdatera iPhonen(från datorn). Sorry jag kommer inte ihåg resten, men ni kan väl testa det och ksk kommer det står nåt när ni har loggat in på iTunes..... Jag hoppas väl att det kan hjälpas nåt😜

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedengirl:

Hej! Jag tror att ni ska koppla mobilen till datorn och logga in på iTunes (på datorn) sen.. Så tror jag att det är nåt med uppdatera iPhonen(från datorn). Sorry jag kommer inte ihåg resten, men ni kan väl testa det och ksk kommer det står nåt när ni har loggat in på iTunes..... Jag hoppas väl att det kan hjälpas nåt😜

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, om den nu avstängde OP inte råkar ha kastat mobilen så här nästan 3 år senare.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

BUMP!

Jag har fått tag i 50st iphone 5C och 5S-telefoner från jobbet här. Finns det något bra sätt att kolla batteristatus på dessa utan att behöva köra igenom hela "välkomns-proceduren" och kolla med någon app? Tänkte om man kan starta telefonen i något service-läge och kolla där?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

@Akerhage: Mig veterligen finns inget smidigare sätt :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

BUMP!

Jag har fått tag i 50st iphone 5C och 5S-telefoner från jobbet här. Finns det något bra sätt att kolla batteristatus på dessa utan att behöva köra igenom hela "välkomns-proceduren" och kolla med någon app? Tänkte om man kan starta telefonen i något service-läge och kolla där?

Starta telefonen och kör CocuntBattery så ska det gå att se batterihälsa

https://coconut-flavour.com/coconutbattery/

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Starta telefonen och kör CocuntBattery så ska det gå att se batterihälsa

https://coconut-flavour.com/coconutbattery/

tack, funkar detta om jag kör ex mojave genom Virtual Box tro?
För antar jag kör programmet på en MAC, kopplar in telefonen som är återställd och kan läsa av utan att gå vidare med välkomns-proceduren på telefonen?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

@Akerhage:

Ja det ska funka vill jag minnas

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021