[LÖST] Installera Steam-spel på network drive

Permalänk
Avstängd

[LÖST] Installera Steam-spel på network drive

Installerade innan en del spel på Steam på USB-disk. Men kom på att om jag mappade en mapp från Ubuntu Serven som hårddisk med samma enhetsbokstav laddade spelen snabbare. Så tog och flyttade hela härligheten och var nöjd. SSD-disken Steam ligger på är ganska full så när jag nu ska installera ett nytt spel försöker jag installera den på Serven men den mappade disken dyker inte upp i valet var jag ska lägga spelet. Underligt då jag kan spela från den innuti Steam-klienten.

Så mina vänner, kan man lägga till den i någon config-fil i Steam? Vill inte köra med symboliska länkar.

Så här ser det ut när jag försöker välja den mappade disken (mappen).
Systemdisken C, SSD-disken H och usb disken X finns med men inte nätverksdisken F.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Hittade svaret här: http://gaming.stackexchange.com/questions/158045/get-steam-to...
Raderar inte tråden ifall någon annan undrar

Alltså bara lägga in mappen här:

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Har nu också provat med Uplay. Gick inte installera Division Betan på monterad nätverksdisk disk (F:\Ubisoft) men nätverkssökvägen \\UBU\Windows\Ubisoft gick fint att ställa in i deras klient och sedan installera och köra.

Origin gav bara felmeddelande om jag ställde in att spelen skulle installeras på någon av de två sätten. Provade då med att mappa Origin-disken men EA har nog lagt in en spärr där. Uselt, om det nu inte är något fel hos mig som jag inte kan förklara.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)