Permalänk

Vilken inredningsstil är detta?

Hej,

Behöver hjälp att sätta namn på inredningsstilen som följer nedan:

All hjälp uppskattas!

Mvh, David

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Det ser ut som Ikeas hemnes sortiment så skulle säga ikeanskt?

Edit http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=hemnes

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det ser ut som Ikeas hemnes sortiment så skulle säga ikeanskt?

Edit http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=hemnes

Jo, det vet jag Hahahah!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Skrivet av Sir Skybalotte:

Jo, det vet jag Hahahah!

Aha tänkte om du ville veta vad möblerna hette.

Ska man gå på ikeas besrkivning är det "traditionell stil"

"Vår HEMNES sovrumsserie i traditionell stil är faktiskt designad med tanke på framtiden. Det är en rejäl serie – det mesta är i massivt trä – som åldras vackert så att du kan njuta av den under många år framöver. Från sköna sängar till rymliga byråar, alla i flera olika färger... Här finns allt du behöver för att skapa ett sovrum du älskar."

Har själv en byrå och ett högt skåp från hemnes vardagsrumms serie och det är inte jättebra byggkvalitet ex ena dörren är lite skev så den sticker ut nere och uppe. Men de kostar å andra sidan inte så mycket och ser helt okej ut enligt mig. Är inga spånskivor heller.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har själv en byrå och ett högt skåp från hemnes vardagsrumms serie och det är inte jättebra byggkvalitet ex ena dörren är lite skev så den sticker ut nere och uppe. Men de kostar å andra sidan inte så mycket och ser helt okej ut enligt mig. Är inga spånskivor heller.

Alla gångjärn går att justera på möblerna, så om dörren hänger dåligt går det att justera. Är dörren själv sned är det dock klart svårare.

Inredningsstilen du söker kanske helt enkelt är den skandinaviska? Stilren och mycket gråskalor osv.

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Alla gångjärn går att justera på möblerna, så om dörren hänger dåligt går det att justera. Är dörren själv sned är det dock klart svårare.

Dörren är skev håller man en rät planka plant i toppen glipar det 1cm i botten. Så det är halvtaskig passform men så är det ofta med ikea Orkar inte bry mig om det bara nämnde så att man är medveten. Antagligen är inte alla exemplar lika dåliga som mitt ex mina föräldrar har ett liknande hemma hos sig och det är lite rakare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av xyllian:

Alla gångjärn går att justera på möblerna, så om dörren hänger dåligt går det att justera. Är dörren själv sned är det dock klart svårare.

Inredningsstilen du söker kanske helt enkelt är den skandinaviska? Stilren och mycket gråskalor osv.

JA, där satt den!! Precis den är det. Om någon vet en snygg säng (105-120) i den stilen får ni gärna hojta till.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Vilken budget och färg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

JA, där satt den!! Precis den är det. Om någon vet en snygg säng (105-120) i den stilen får ni gärna hojta till.

Prova att söka lite själv?

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S29019565/

Permalänk
Skrivet av kortleken:

Vilken budget och färg?

Just nu struntar jag i kostnaden, posta allt ni tycker är snyggt och passar stilen. Vitt ska det vara!

Skrivet av niclasc:

Ja, det har jag. Men anledningen till att jag använder forumet är att förhoppningsvis kunna ta del av lite nya tankar och idéer.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk