Permalänk
Medlem

Installera linux på xbox 360?

Hej på er. Fick ett xbox 360 elit? Tror jag den heter av en vän. Det jag undrar är om det går att installera Linux på denna pånågot sätt? Har tänkt använda den som en HTC. Tack på förhand

Permalänk
Avstängd

Kort svar; Nej.

Lång svar, Ja om du byter ut all hårdvara och endast använder skalet.,

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Men går det inte att installera XBMC på den?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Om man googlar på det finns det en del svar, t.ex. den här ganska gamla tråden: http://forums.xbox-scene.com/index.php?/topic/595902-beginner...

Men frågan är om det är möjligt nuförtiden. Men googla runt lite så får du ett hum om det går eller ej.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Avstängd

Nej,
Dock så finns ju det inbygda Xbmc.

Skrivet av Ant3:

Men går det inte att installera XBMC på den?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

På eliten som är nyare modell så är det helt annan hårdvara.,

Skrivet av saturday_sun:

Om man googlar på det finns det en del svar, t.ex. den här ganska gamla tråden: http://forums.xbox-scene.com/index.php?/topic/595902-beginner...

Men frågan är om det är möjligt nuförtiden. Men googla runt lite så får du ett hum om det går eller ej.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Okej, tänkte mest så man kunde göra lite mer med den än att bara köra xbmc. Har inte använt det på flera år dessvärre. Har den stöd idag för playtjänster? Minns att det var ett himla meckande för att få det att fungera

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Här finns ett urval av tjänster som Xbox 360 stöder. Att köra netflix etx är inga problem idag på den. http://www.xbox.com/sv-SE/xbox-360/entertainment

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

@Neonodia: okej tack får kolla lite vad jag kan göra med den. Vill inte sälja den då det bland annat inte finns direkt pengar i den, sen ville jag kunna spela emulator spel på den. Men den som lever får se