Trump vill flytta Apples tillverkning till USA

Permalänk
Melding Plague

Trump vill flytta Apples tillverkning till USA

Det börjar hetta till i den amerikanska presidentkampen, vilket även spiller över på elektronikbranschen. Kandidaten Donald Trump vill se att Apple flyttar all tillverkning till USA.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lol, Trump på Sweclockers? Har nog aldrig varit med om maken till Clickbait material från den där killen.

Och ontopic, han kan ju börja med att flytta produktionen i sina egna företag till USA isåfall kanske...

Permalänk
Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

han borde hålla sig till heartstone.

Permalänk
Medlem

LOL

Edit: Som affärsman bör han väl fatta vilka förluster det skulle innebära för Apple? Jäklar vilka dumma idéer snubben verkar få nu för tiden..

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Skulle säkert funka, finns väl alltid någon idiot som skulle betala 15 000kr för en iphone.

Permalänk
Medlem

Kommer bli väldigt dyra iphones. Men det är kanske bara bra, så folk förstår vad det kostar om man inte skiter i löner och miljö. Inte för att USA är världens mönsterland när det gäller lön och miljö iofs, men ändå.

Permalänk
Medlem

Donald Trump, mannen som säger vad alla ignoranta, fördomsfulla och opålästa Amerikaner tänker.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Det skulle innebära döden för Apple - eftersom Apples konkurrenter inte tillverkar i USA utan i Kina/Vietnam med mera. Man måste vara realistisk och det går inte att styra marknaden på en global arena: Alla måste få chans att konkurrera på det för dem mest fördelatiga sätt.

Det märkliga är att Trump här låter som den svenska vänstern, vilket ju är lite märkligt. Skall han börja prata om att kvotera in inkompetens (anställningstvång på allt annat än kompetens som måttstock) också?

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Kostar inte många dollar i arbetskraft att sätta i hop en iPhone, en försvinnande lite del i det hela. Vinsten på en iPhone är ca 300 USD så om Apple kan skära ner i vinstmarginalerna så fungerar det nog. Dock svårt att apple väljer att göra detta.

Sedan kanske inte USA är mest miljövänliga landet men vad jag sett så släpps det mesta ut orenat från fabriker relaterat till iPhone mm i Kina så från ett miljöperspektiv är det nog knappas ett sämre alternativ. Sedan om folk faktiskt vill betala för bättre miljö är jag inte så säker på.

Oavsett så skiter ja i USA's presidentval men att tillverka saker lokalt kanske ger mindre vinstmarginal och bättre miljö om priserna skulle hållas på samma nivå, men i slutändan, vad är viktigast, bra miljö, lokala jobb eller att ett företag har ett exponentiellt växande konto?

Permalänk
Skrivet av Wiggin:

Donald Trump, mannen som säger vad alla ignoranta, fördomsfulla och opålästa Amerikaner tänker.

Egentligen ingen dum idé, även vi i Sverige vill ju ha tillbaks jobben.

Men i praktiken är det nästan omöjligt, vi är ju rätt priskänsliga. Så vissa jobb lär inte vi få tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Snälla Sweclockers. Ingen politik.

Det här är INTE en tekniknyhet. Det är clickbait och propaganda.

Permalänk
Medlem

Inget sånt här på sweclockers tack

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Det skulle innebära döden för Apple - eftersom Apples konkurrenter inte tillverkar i USA utan i Kina/Vietnam med mera. Man måste vara realistisk och det går inte att styra marknaden på en global arena: Alla måste få chans att konkurrera på det för dem mest fördelatiga sätt.

Det märkliga är att Trump här låter som den svenska vänstern, vilket ju är lite märkligt. Skall han börja prata om att kvotera in inkompetens (anställningstvång på allt annat än kompetens som måttstock) också?

.

Skönt att bli av med dessa nä fint om konkurrensen finns kvar. Men jag väljer personligen OS som jag kan anpassa själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Kommer bli väldigt dyra iphones. Men det är kanske bara bra, så folk förstår vad det kostar om man inte skiter i löner och miljö. Inte för att USA är världens mönsterland när det gäller lön och miljö iofs, men ändå.

Folk kommer handla dessa ändå. Även om de skulle kosta en månadslön. En Appleprodukt är status för många.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

vad är viktigast, bra miljö, lokala jobb eller att ett företag har ett exponentiellt växande konto?

Det iroiniska är väl att för Herr Trump är väl just det inget svårt val

Det han dock missat är väl att USA aldrig riktigt varit bra på konsumentgrejer. Militärt och liknande, visst - för där kan man hälla i pengar i ändlösa kvantiteter. Även om knappt den taktiken räcker till alltid ens. Men konsumentgrejer..? Made in the USA är väl bara ett kvalitetsuttryck in the USA...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Klickade jag på Aftonbladet...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Lol, Trump på Sweclockers? Har nog aldrig varit med om maken till Clickbait material från den där killen.

Och ontopic, han kan ju börja med att flytta produktionen i sina egna företag till USA isåfall kanske...

Haha, reagerade likadant, vad tusan har ännu ett totalt verklighetsfrämmande utspel i raden från herr Trump på Sweclockers att göra?

Som om det skulle ske. Apple må kunna sälja sina grejor med rejält prispremium, men den övre gränsen går nog lååångt innan vad de skulle behöva ta om de ville upprätthålla sin nuvarande avans på USA-tillverkade prylar.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om Trump, men tjäna pengar kan han.
Vore kul om han tar hem valet

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Nej sweclockers, bara nej.

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Kostar inte många dollar i arbetskraft att sätta i hop en iPhone, en försvinnande lite del i det hela. Vinsten på en iPhone är ca 300 USD så om Apple kan skära ner i vinstmarginalerna så fungerar det nog. Dock svårt att apple väljer att göra detta.

Sedan kanske inte USA är merst miljövänliga landet men vad jag sett så släpps det mesta ut orenat från fabriker relaterat till iPhone mm i Kina så från ett miljöperspektiv är det nog knappas ett sämre alternativ. Sedan om folk faktiskt vill betala för bättre miljö är jag inte så säker på.

Oavsett så skiter ja i USA's presidentval men att tillverka saker lokalt kanske ger mindre vinstmarginal och bättre miljö men om priserna skulle hållas på samma nivå, men i slutändan, vad är viktigast, bra miljö, lokala jobb eller att ett företag har ett exponentiellt växande konto?

Tyvärr påverkar USA oss mer än man vill.

Om vi ska ta Sverige så är det många som vill ha tillbaks jobben här och att företagen inte ska flytta ut. Men sen är frågan är det värt det?

Men oavsett vad vi gör för miljön, så är det stormakterna som kan göra större förändringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Usa flyttar hem telemarketing bolag från indien till usa för att kostnaderna är snarlika. Lär ju ske förr eller senare i detta område också.

P.S. hoppas verkligen inte Trump vinner valet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

då hoppas jag att han gör det enkelt för dom också. eller vill han kanske att apple ska betala flytten, bygga nya fabriker, betala säkert 5000% mer procent i lön till anställda och så, enkelt att prata utan att komma med lösningar

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skäggig legend

TRUMP!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

Inget sånt här på sweclockers tack

Nej vad är det här nu för konstigt tankesätt, alla måste ju vara med om i striden att bekämpa the root of stupidity.

Plus tänk nu om man skulle ha Putin i Öster och Trump i Väster och ISIS i söder, najs tycker du? O.o

Världen skulle ju typ gå under med den trion.

På tal om trio, en triangel har tre kanter, Illuminati confirmed!

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Trodde Trump älskade Kina

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Åh herregud, visar väl bara på att Trump inte bara är grovt olämplig i allmänhet utan även ganska kass på dethär med hur man tjänar pengar. Kan ju vara värt att nämna att han hade varit rikare om han investerat sina pengar i indexfonder än de aktiva val han gjort... http://finance.yahoo.com/news/why-probably-better-investing-d...

Permalänk
Medlem

Ser helst inte att Sweclockers sänker sig till Aftonbladet-nivå i nyhetsflödet. Usch.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Klickade jag på Aftonbladet...?

Hahah, tänkte precis samma sak.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SBASWilliam:

Skulle säkert funka, finns väl alltid någon idiot som skulle betala 15 000kr för en iphone.

Med tanke på att det finns idioter som betalar drygt 100 000 för en Apple Watch så, ja det kan man ju anta.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...