När bör jag söka sommarjobb?

Permalänk
Medlem

När bör jag söka sommarjobb?

Hej!
Jag läser på universitet och tänkte försöka söka mig ett nytt sommarjobb i år.
Min plan är att ta med mitt CV och besöka olika företag personligen och fråga om möjligheten att få jobba hos dem i sommar.
Nu till min fråga, när bör jag börja besöka företagen? Jag tänkte nämligen åka ut redan imorgon men det kanske är för tidigt?

Ni som jobbar med sommarrekrytering, hur tidigt börjar ni planera inför sommaren?

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Helt rätt. Börja redan imorgon, Det är aldrig för tidigt dessutom så visar du upp din goda sida genom att vara ute i god tid. Det ger en bra bild utåt, samt visar på engagemang.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Man kan aldrig vara en dag förtidig!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du kan börja redan nu.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Vi brukar ha sommarbemanningen klar i slutet av januari/början av februari. Cirka 70-80 personer brukar vi ta in.

Så det är verkligen dags nu om du vill hitta ett sommarjobb

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Min mamma är enhetschef och sköter rekrytering, hon fick första sommarvikarien innan jul, så det är bara köra på!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Börja redan nu och hör av dig till företagen du lämnat ut CV till i april eller något för att kolla läget.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

För en som inte har kontakter och enbart kollat arbetsförmedlingen så är det nog dags att gå och lämna cv lite här och där. Kollar man på Sommarjobb i skåne får man ca 300 annonser på sjuksköterska, och några lokalvårdare. Lokalvårdare är det enda man kan få om man inte har utbildning eller erfarenhet, bara om man så vill plocka jordgubbar eller klippa gräs behöver man erfarenhet haha:

http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Lediga-job...

http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Lediga-job...

Permalänk
Medlem

Okej tack för alla svar!
Ska fara ut redan imorgon och söka
Antar att cheferna har mycket att göra under förmiddagen så blir nog besök efter lunchtid

Permalänk
Medlem

Om man kollar med de större eller mindre beror lite på. ABB öppnar sin ansökan i februari, likaså volvo group (trucks, busar, och heavy equipment). Cars kommer jag inte in på nu men det är nu/snart det med.

Mindre företag kollar ju lite året om men nu i början av året är då många söker sommarjobb. Är det mindre företag så gäller det att vara ute i tid (ofta)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14