AOC C3583FQ är välvd 35-tumsskärm med 160 Hz och AMD Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

amen varför inte ha den 29" så blir den lika hög som en 24" iallafall! detta blir ju större än 27" på höjden o 1080p på 27" e ju nej nej!

Jag har en 1080P på 27" ips, tycker det fungerar kalas, i alla fall till surf o spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Nu är ju detta en bra mycket bredare skärm men är det bara jag som saknar den högre varianten skärmar något extremt? Alltid använt 16:10 skärmar men hur kommer det sig att 16:9 blev standard? :/

Saknar hederliga 5:4 och CRT skärmar!

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig denna men för det priset får man antagligen något roligare

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Moderator
Testpilot

Den upplösningen.

Tror det hade varit ett smartare drag att göra som Acer och Asus med en 3440x1440 panel och nöja sig med 100Hz.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tror poängen med dessa är att ersätta behovet av 2 st 1080 skärmar "bredvid" vartannat.
Så även om den är "stor" så är det lite som 1920x1080 x 1,5 skärm i bredd.

Visst. Folk vill ha upplösningar, men alla vill men kan inte driva högre upplösning i 150Hz. Men att driva detta i 150Hz+ bör gå med dagens kort tom i hyfsad kvalitet iaf.

Fast denna är ju högre än vad en vanlig 1080p skärm på 24" är. Jag älskar ultrabreda skärmar, men upplösningen måste följa med storleken så att DPI inte blir för lågt.

Personligen så föredrar jag en högre upplösning före max antal bilder per sekund om man skall göra annat än att spela på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

Jag har en 1080P på 27" ips, tycker det fungerar kalas, i alla fall till surf o spel.

Samma här. Det enda negativa är att jag inte får plats med allt jag vill om jag t.ex. programmerar. Men för spel och annat är det inge problem alls.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

35" på mitt korta betraktningsavstånd, då vill jag ha 8K-upplösning.

Då lär du behöva 4x 295x2 för att driva det i 160 fps

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Den upplösningen.

Tror det hade varit ett smartare drag att göra som Acer och Asus med en 3440x1440 panel och nöja sig med 100Hz.

144hz HDR kommer i sommar i 3440x1440.
Lär bli nåt

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

144hz HDR kommer i sommar i 3440x1440.
Lär bli nåt

Hoppas vi har Hdmi 2.0 och nya gpu'er för att driva det i +60 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Fast denna är ju högre än vad en vanlig 1080p skärm på 24" är. Jag älskar ultrabreda skärmar, men upplösningen måste följa med storleken så att DPI inte blir för lågt.

Personligen så föredrar jag en högre upplösning före max antal bilder per sekund om man skall göra annat än att spela på skärmen.

Och då är denna troligen inte för dig.

Det roliga är allt folk här tror att alla skärma, all hårdvara som görs är "för deras behov". Så är det inte, uppenbarligen, då vi alla har olika behov och åsikter om vad vi vill ha.
Tom en enda tillverkare måste tillgodose massor med olika behov, och där finns de som föredrar max Hz över lite fler pixlar.

Med tanke på att vi alla har överlevt både 640x480, 800x600, 1024x768, 1366x768, 1280x1024, 1600x900 osv... varför skulle vi alla "dö" nu plötsligt för att inte alla skärmar är 400k triljoner pixlar?! Det finns mer än bildpunkter som gör en bra skärm.

"Personligen" tar jag själv högre Hertz och högre bildkvalitet över alla 4k skärmar i världen just nu. Varför? För att jag kan använda det, istället för att titta på 30-60Hz i 4k för grafikkorten och kablarna inte orkar mer, så nöjer jag mig gärna med 1920x1080 eller liknande i högre Hz. Sen om jag kan få en bred skärm, så att jag slipper försöka driva 2 skärmar i spelet är det ännu bättre.

Och hade du läst så hade du sett att anledningen är för att du inte kan driva högre upplösning så enkelt på 160Hz med befintliga kablar, något @Alling påpekar rätt klart. (begriper ärligt inte varför så många har svårt att fatta vad "teknikens gräns" är).

Sen är just denna skärmen troligen inte för mig heller pga jag är tvivelaktig mot välvda skärmar, men jag gillar att man slutat gå vansinniga på pixelracet och tittat på bra freesync spann 15-160Hz (15-44 med dubblering) samt just hög frekvens i bredare skärmar 21:9 (och inte bara i 2560x1440 16:9). Vill gärna se mer av detta så att man får ett bra utbud. Dock måste folk börja lära sig vad som tekniskt går och vad som inte går att göra idag och imorgon.

Vet ni inte vad som går?
Då har Sweclockers en utmärkt utbildning till er:
http://www.sweclockers.com/artikel/20927-bildanslutningar-del...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Och då är denna troligen inte för dig.

Det roliga är allt folk här tror att alla skärma, all hårdvara som görs är "för deras behov". Så är det inte, uppenbarligen, då vi alla har olika behov och åsikter om vad vi vill ha.
Tom en enda tillverkare måste tillgodose massor med olika behov, och där finns de som föredrar max Hz över lite fler pixlar.

Med tanke på att vi alla har överlevt både 640x480, 800x600, 1024x768, 1366x768, 1280x1024, 1600x900 osv... varför skulle vi alla "dö" nu plötsligt för att inte alla skärmar är 400k triljoner pixlar?! Det finns mer än bildpunkter som gör en bra skärm.

"Personligen" tar jag själv högre Hertz och högre bildkvalitet över alla 4k skärmar i världen just nu. Varför? För att jag kan använda det, istället för att titta på 30-60Hz i 4k för grafikkorten och kablarna inte orkar mer, så nöjer jag mig gärna med 1920x1080 eller liknande i högre Hz. Sen om jag kan få en bred skärm, så att jag slipper försöka driva 2 skärmar i spelet är det ännu bättre.

Och hade du läst så hade du sett att anledningen är för att du inte kan driva högre upplösning så enkelt på 160Hz med befintliga kablar, något @Alling påpekar rätt klart. (begriper ärligt inte varför så många har svårt att fatta vad "teknikens gräns" är).

Sen är just denna skärmen troligen inte för mig heller pga jag är tvivelaktig mot välvda skärmar, men jag gillar att man slutat gå vansinniga på pixelracet och tittat på bra freesync spann 15-160Hz (15-44 med dubblering) samt just hög frekvens i bredare skärmar 21:9 (och inte bara i 2560x1440 16:9). Vill gärna se mer av detta så att man får ett bra utbud. Dock måste folk börja lära sig vad som tekniskt går och vad som inte går att göra idag och imorgon.

Vet ni inte vad som går?
Då har Sweclockers en utmärkt utbildning till er:
http://www.sweclockers.com/artikel/20927-bildanslutningar-del...

Innan du börjar fäktas med väderkvarnar så kan du ju läsa genom det jag skrivit. Jag har aldrig påstått att någon annan inte skulle ha behov av denna skärm eller att någon skulle dö av för låg upplösning. Jag har heller aldrig påstått att du skall driva något över vad DP standarden klarar för dess begränsning är jag fullt medveten om så försök inte mästra mig tack.

Det enda jag skrev var att jag tycker att denna skärm är för stor alternativt har för låg upplösning. Att jag inte får lov för vissa att ha denna åsikt är mycket märkligt.
Om du tycker att en PPI på under 80 är ok så har jag inga problem med det, men jag tycker att det är alldeles för lågt.

I min åsikt så finns det inget "vansinnigt pixelrace" på datorskärmar. Om något så har datorskärmarna haft ett stort behov av att bli mer högupplösta vilket äntligen skett på senaste tiden.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Flopper:

144hz HDR kommer i sommar i 3440x1440.
Lär bli nåt

Låter aprikos men då får bannimej Pascal och Polaris ta ett rejält jävla steg i prestanda för att det ska kunna gå vägen.

GTX 980Ti svettas som en gris för att uppnå 60FPS i dagens spel.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Låter aprikos men då får bannimej Pascal och Polaris ta ett rejält jävla steg i prestanda för att det ska kunna gå vägen.

GTX 980Ti svettas som en gris för att uppnå 60FPS i dagens spel.

Sägs 160% mer prestanda än dagens kort (eller hur var det nu viss företag sa ).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Innan du börjar fäktas med väderkvarnar så kan du ju läsa genom det jag skrivit. Jag har aldrig påstått att någon annan inte skulle ha behov av denna skärm eller att någon skulle dö av för låg upplösning. Jag har heller aldrig påstått att du skall driva något över vad DP standarden klarar för dess begränsning är jag fullt medveten om så försök inte mästra mig tack.

Det enda jag skrev var att jag tycker att denna skärm är för stor alternativt har för låg upplösning. Att jag inte får lov för vissa att ha denna åsikt är mycket märkligt.
Om du tycker att en PPI på under 80 är ok så har jag inga problem med det, men jag tycker att det är alldeles för lågt.

I min åsikt så finns det inget "vansinnigt pixelrace" på datorskärmar. Om något så har datorskärmarna haft ett stort behov av att bli mer högupplösta vilket äntligen skett på senaste tiden.

Så vad du säger är att du förstår DP begränsningar, men vill ändå ha högre upplösning på en hög Hz skärm för att få högre PPI. Hur har du då tänkt dig göra detta? Tycker du att de ska göra 15-20" skärmar för att få upp PPI? Eller hur hade du tänkt dig lösa problemet?
Mao, du säger att du förstår begränsningen, men du har ingen lösning på problemet... eller?
Så skippa "mästrandet" nu i nån minut. Om du nu förstår problemet, varför gör du en sådan icke genomtänkt kommentar då?
Sen förstår jag mycket väl din kommentar att du kanske vill ha något annat, och det är helt okej. Det finns alternativ för dig också.

Där finns ju nån 3440x1440 skärmar med 100Hz, som också är typ på gränsen (om inte över) vad DP 1.2 klarar. De är i så fall mer åt ditt behov, men längre från mitt. Och du har LGs 31 tum 17:9 skärm med 4096x2160 upplösning, IPS, bra färgåtergivning och hela rubbet men bara 60Hz som borde vara ännu närmare det du önskar. Den är dock totalt ointressant för mig.

Poängen jag försöker göra är att det inte är fel med 80 PPI om jag inte har det som prioritet, men när DP 1.3 (eller tom 1.4) och grafikkorten är i kapp så tar jag gärna också högre upplösning med min högre frekvens. Men jag har insett att jag idag inte kan få allt, och om du nöjer dig med 60Hz så kan du få den PPI du vill ja, men du kan inte få min frekvens, vettig storlek på skärmen och din PPI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Så vad du säger är att du förstår DP begränsningar, men vill ändå ha högre upplösning på en hög Hz skärm för att få högre PPI. Hur har du då tänkt dig göra detta? Tycker du att de ska göra 15-20" skärmar för att få upp PPI? Eller hur hade du tänkt dig lösa problemet?
Mao, du säger att du förstår begränsningen, men du har ingen lösning på problemet... eller?
Så skippa "mästrandet" nu i nån minut. Om du nu förstår problemet, varför gör du en sådan icke genomtänkt kommentar då?
Sen förstår jag mycket väl din kommentar att du kanske vill ha något annat, och det är helt okej. Det finns alternativ för dig också.

Där finns ju nån 3440x1440 skärmar med 100Hz, som också är typ på gränsen (om inte över) vad DP 1.2 klarar. De är i så fall mer åt ditt behov, men längre från mitt. Och du har LGs 31 tum 17:9 skärm med 4096x2160 upplösning, IPS, bra färgåtergivning och hela rubbet men bara 60Hz som borde vara ännu närmare det du önskar. Den är dock totalt ointressant för mig.

Poängen jag försöker göra är att det inte är fel med 80 PPI om jag inte har det som prioritet, men när DP 1.3 (eller tom 1.4) och grafikkorten är i kapp så tar jag gärna också högre upplösning med min högre frekvens. Men jag har insett att jag idag inte kan få allt, och om du nöjer dig med 60Hz så kan du få den PPI du vill ja, men du kan inte få min frekvens, vettig storlek på skärmen och din PPI.

Lägre uppdateringsfrekvens är enda lösningen. Jag tyckte det var uppenbart både pga de tekniska begränsningarna och att jag skrev "jag föredrar högre upplösning före max antal bilder per sekund".

Varför skulle skärmen vara på 15-20"? Sluta göra dig löjlig. 1080p på 24" 16:9 är en väldigt vanlig skärmkonfiguration som många är vana vid. Denna skärm är högre än en vanlig 24" 16:9 men har fortfarande samma vertikala upplösning. Det är det som är problemet. Hade de haft samma fysiska höjd så hade jag inte haft något att anmärka på.

Du kan få 1440p 21:9 i 100Hz. Det valet hade jag föredragit på 35". Jag gör betydligt mer än att spela på min dator och då så finns det fler behov än så hög uppdateringsfrekvens som möjligt. Som tur var så finns det olika skärmar på marknaded så att var person kan välja det som passar dem bäst. Just därför som jag skrev att det är skoj med fler skärmar. Jag finner dock inget nöje i att diskutera och ifrågasätta andra personers behov så jag lägger ned denna disskusion nu. Du får hitta någon annan att gå i polemik med.

Jag säger min åsikt igen trots att den var så kontroversiell:
Det är skoj mer fler skärmar på marknaden, men denna är för lågupplöst för min smak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Lägre uppdateringsfrekvens är enda lösningen. Jag tyckte det var uppenbart både pga de tekniska begränsningarna och att jag skrev "jag föredrar högre upplösning före max antal bilder per sekund".

Det är ju inte en lösning, då som jag sa, det finns alternativ som har det och hela poängen med denna skärm var just högre Hz. Detta är varför jag sa: "Och då är denna troligen inte för dig." De ska ju inte ta bort hela poängen med just denna skärmen bara för att någon vill att den ska likna alla andra.

Skrivet av adzer:

Varför skulle skärmen vara på 15-20"? Sluta göra dig löjlig. 1080p på 24" 16:9 är en väldigt vanlig skärmkonfiguration som många är vana vid. Denna skärm är högre än en vanlig 24" 16:9 men har fortfarande samma vertikala upplösning. Det är det som är problemet. Hade de haft samma fysiska höjd så hade jag inte haft något att anmärka på.

Det kan jag dock respektera och förstå. Om du tycker att dennas "1080" inte är felet, utan att de dragit ut detta till för stor vertikal storlek. Den åsikten kan jag helt hålla med om och då förstår jag din åsikt.

Skrivet av adzer:

Du kan få 1440p 21:9 i 100Hz. Det valet hade jag föredragit på 35". Jag gör betydligt mer än att spela på min dator och då så finns det fler behov än så hög uppdateringsfrekvens som möjligt. Som tur var så finns det olika skärmar på marknaded så att var person kan välja det som passar dem bäst. Just därför som jag skrev att det är skoj med fler skärmar. Jag finner dock inget nöje i att diskutera och ifrågasätta andra personers behov så jag lägger ned denna disskusion nu. Du får hitta någon annan att gå i polemik med.

Jag säger min åsikt igen trots att den var så kontroversiell:
Det är skoj mer fler skärmar på marknaden, men denna är för lågupplöst för min smak.

Då är vi överens då och problemet är löst.

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad folk klagar på?

Det finns redan 21:9 34" 1440P 100Hz skärmar med G-sync.

Ni lär ändå inte ha prestandan för att driva högre upplösningar i högre frekvenser. 3440x1440P 100Hz motsvarar ungefär som 60Hz 4K (ungefärligt) och det säger en del om vilka monster till Gpu'er man behöver (dubbla Ti's/X's).

Sen att det kostar, ja. Det kostar att ha det bästa, värsta och häftigaste man kan ha!

Permalänk
Medlem

Oj vad jag blev överaskad över priset, trodde den skulle landa på runt 4-5k. För 9000kr hade jag velat se MINST 1440p i upplösning också.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Broken-arrow:

Sägs 160% mer prestanda än dagens kort (eller hur var det nu viss företag sa ).

Vet inte vad du syftar på för uttalande men om det så skulle vara sant så räcker inte det för 144FPS i 3440x1440. Det är en sak som är säker som Alcatraz. Det hade inte ens räckt med dagens spel så...

Det är SLI/CF som gäller om man vill lyckas med det och då tror jag ändå man kommer få rätt kraftiga dippar.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Vet inte vad du syftar på för uttalande men om det så skulle vara sant så räcker inte det för 144FPS i 3440x1440. Det är en sak som är säker som Alcatraz. Det hade inte ens räckt med dagens spel så...

Det är SLI/CF som gäller om man vill lyckas med det och då tror jag ändå man kommer få rätt kraftiga dippar.

Lite kul om det stämmer (verkar som jag fick 160% rätt också, var lite osäker på siffran). Men du har rätt i att det troligen inte räcker, men Pascal verkar ligga längre fram i tiden, vad senaste ryktena säger.

"The third thing Jen-Hsun mentioned is how he believes Pascal GPU will be able to achieve 10x better performance compared to Maxwell."

http://wccftech.com/nvidia-pascal-10x-maxwell-2016-fp16-nvlin...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Broken-arrow:

Lite kul om det stämmer (verkar som jag fick 160% rätt också, var lite osäker på siffran). Men du har rätt i att det troligen inte räcker, men Pascal verkar ligga längre fram i tiden, vad senaste ryktena säger.

"The third thing Jen-Hsun mentioned is how he believes Pascal GPU will be able to achieve 10x better performance compared to Maxwell."

http://wccftech.com/nvidia-pascal-10x-maxwell-2016-fp16-nvlin...

Senaste Nvidia gjorde en krymp a la GTX 580 till GTX 680 som senare blev 770 när fullstora Kepler lanserades som GTX 780/780Ti så var prestandaskillnaden mellan 580 och 780 Ti nästan 200%.

Jag tror ju att Nvidia gör något liknande igen, släpper Pascal mellanserien först som troligen hamnar 30-40% bättre än Maxwell för att sedan gå på knock out med fullstora Pascal runt 100% bättre.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scara:

Bra pris och spec på denna. Fast lite 4k skulle inte skada. Hoppas att de (4K + 120Hz + Freesync) dyker upp denna år (redan börjat spara ju ).

Skrivet av scara:

Det kommer ju komma kort som stöder det denna år.

Jag vill härmed upplysa dig om att det heter "DETTA ÅR"

Seså nu kan du tacka mig. Nu slipper du säga fel för resten av ditt liv

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Nästan allt AMD lägger ut om sina skärmar med Freesync så ska det alltid vara en liten detaljs fail.

NVIDIA har med sin respektive G-Sync lyckats rulla ut flera och bättre skärmar där allt vad en gamer önskar existerar!

Acer 27" Predator XB270HU G-Sync IPS,
Acer 27" Predator XB271HK G-Sync, IPS, 4K
Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS
ASUS 27" ROG PG27AQ
ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync
ASUS 34" ROG SWIFT PG348Q G-Sync IPS Curved (Kommande)

Mycket val av skärmar, därför föredrar NVIDIA.

Länk till AMD´s skärmar har sökt som en gnu nu efter AMD´s skärmar nämligen!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av skruvis:

Länk till AMD´s skärmar har sökt som en gnu nu efter AMD´s skärmar nämligen!

Edit kan inte läsa på kvällskvisten tydligen Hade det varit första april hade jag blivit rätt fint lurad

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar