Ersättare till Nexus7 (Gen1)

Permalänk
Medlem

Ersättare till Nexus7 (Gen1)

Hej,

Skulle behöva lite råd och tips!
Har för närvarande en Nexus7 (Gen1) som har tjänat mig väl. Jag använder den framförallt till att titta på streamad video ex, Youtube, Twitch, Nextflix, Viaplay osv. Och de gånger jag reser i jobbet brukar jag fylla på med lite film (ex viaplay offline).

Tyvärr som med all elektronik har den nu blivit så pass seg att den näst intill är oanvändbar (trots fabriks resett och bara ladda ner de absolut nödvändigaste).

Efter att ha kollat runt lite får jag känslan av att det är svårt att hitta en likvärdig ersättare i 7-8" kategorin till de priset jag gav för Nexus'en?

Så har ni några tips? Kommer det komma nått i 2016 som faller in? eller finns det redan?
Nedan är mina preferenser.
7-8"
Användas till titta på streamat material och soff surfa
Budget 1500-2500 (och då är det MAX 2500)
Gärna med MicroSD kort för att kunna ladda på lite extra med film för resor.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Grymt nöjd med min nvidia platta. Den är kanske lite mer än vad man behöver för att titta på film men priset på den är ändå så pass bra i mitt tycke.
Gjord av plast men jag föredrar hellre det än kall och hård aluminium.
http://www.inet.se/produkt/1978159/nvidia-shield-tablet-k1#/m...

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Grymt nöjd med min nvidia platta. Den är kanske lite mer än vad man behöver för att titta på film men priset på den är ändå så pass bra i mitt tycke.
Gjord av plast men jag föredrar hellre det än kall och hård aluminium.
http://www.inet.se/produkt/1978159/nvidia-shield-tablet-k1#/m...

Tack för ditt svar! Jag har funderat på denna då den ligger rätt i både budget, storlek samt att den har microSD.
Det som får mig lite tveksam är att den är optimerad för gaming, nått jag har 0 intresse av på surfplattor.

Men de är kanske nått jag ska överväga.