Vad tar upp allt minne på iphone?

Permalänk
Medlem

Vad tar upp allt minne på iphone?

Försöker få ordning på tjejens iphone 5, nått äter upp allt minne på den.
Om man går in på telefonen och kollar vilka appar som tar upp plats syns inget konstigt (inställningar/allmänt/lagring).
Men kollar man i itunes så tar "dokument och data" upp alla plats, ligger på ca 7.5Gb just nu.
Var bara någon vecka sedan jag gjorde en återställning av telefonen också.
Vad kan det var som tar upp all plats?

Permalänk
Medlem

Selfies?

Permalänk
Medlem

Finns de några filer i"dokument och data" så som bilder/film/musik?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Bilder/filmer och musik har sen egen "mapp" i itunes så det borde ju inte ligga något sånt under "dokument & data".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Försöker få ordning på tjejens iphone 5, nått äter upp allt minne på den.
Om man går in på telefonen och kollar vilka appar som tar upp plats syns inget konstigt (inställningar/allmänt/lagring).
Men kollar man i itunes så tar "dokument och data" upp alla plats, ligger på ca 7.5Gb just nu.
Var bara någon vecka sedan jag gjorde en återställning av telefonen också.
Vad kan det var som tar upp all plats?

Testa ta bort Spotify.
Sen installera igen.
S har prob med att rensa sina egna cashade filer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har själv märk att spotify buggar sig på det sättet. Hjälpte tyvärr inget på hennes telefon
Några fler ökända appar som lagrar massa data utan det syns?

Skrivet av sithson:

Testa ta bort Spotify.
Sen installera igen.
S har prob med att rensa sina egna cashade filer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Kryll: På min 5s så funkade det att logga ur Appstore nån timme, konstig bug

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

@Kryll: På min 5s så funkade det att logga ur Appstore nån timme, konstig bug

Kan de ha nåt att göra med updat ios 9.2.1 att de buggar ur?
Dock kör inte jag den än.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Försöker få ordning på tjejens iphone 5, nått äter upp allt minne på den.
Om man går in på telefonen och kollar vilka appar som tar upp plats syns inget konstigt (inställningar/allmänt/lagring).
Men kollar man i itunes så tar "dokument och data" upp alla plats, ligger på ca 7.5Gb just nu.
Var bara någon vecka sedan jag gjorde en återställning av telefonen också.
Vad kan det var som tar upp all plats?

Om jailbreak är ett alternativ så testa att ladda ner icleaner. Brukar kunna rensa bort mååånga filer!

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem

Fixade en iPhone 5 häromdagen.. och här var det två grejer som tog upp plats.

1. Uppdatering till senaste IOS, som laddats ner.. den var inte uppdaterad.

2. En app som heter 1010 (något pussel-spel), som var på över 7GB.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Har själv märk att spotify buggar sig på det sättet. Hjälpte tyvärr inget på hennes telefon
Några fler ökända appar som lagrar massa data utan det syns?

Vet inga fler tyvärr...
Men det lär vara flera, har också märkt som du säger... men man vet ju inte vilka :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Varit med om det själv..
Blev många GB ledigt för mig efter jag kört iCleaner när jag hade en jailbreakad iPhone 5.

Har nu en iPhone 6 med större minne men förstår inte hur det används så mycket minne? Som Snapchat, den appen sparar ju inte ens bilder? Samt så växer och växer den..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Varit med om det själv..
Har nu en iPhone 6 med större minne men förstår inte hur det används så mycket minne? Som Snapchat, den appen sparar ju inte ens bilder? Samt så växer och växer den..

Snapchat cachar bilder, det är möjligt att den inte är bra på att tömma cachen. Har du lagt till många personer kan det vara så att de dleera med sig av "stories" som ju är video, och laddas det ner och cachas i bakgrunden så kommer det ju givetvis också ta upp plats.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Snapchat cachar bilder, det är möjligt att den inte är bra på att tömma cachen. Har du lagt till många personer kan det vara så att de dleera med sig av "stories" som ju är video, och laddas det ner och cachas i bakgrunden så kommer det ju givetvis också ta upp plats.

Jo självklart men tror knappast att dessa stories tar upp över 1 GB? :s dom försvinner också efter 48 timmar..
Har 45 vänner på Snapchat.. Låter väldigt extremt, samt så tar ju inte ens min snapchat app mer än 1 GB per månad..

1Gb surf sedan November..

Edit: kanske man kan 'hitta/få fram' gamla snaps om de ligger kvar?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Edit: kanske man kan 'hitta/få fram' gamla snaps om de ligger kvar?

Ingen aning, men du kan ju börja spara fr.o.m nu. IOS vet jag inte, men finns en app som heter Casper till Android.