Permalänk

Behöver nytt tangentbord, tips mottages!

Ska köpa nytt tangentbord då jag ogillar detta från Corsair https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/gamingtangentbordmekaniskt/corsair-gaming-k70-mx-red-red-led/221722.9350/

Det jag letar och behöver hjälp med är att hitta ett gaming tangentbord med ej vassa kanter (?), har sett vissa med typ rundare kanter på tangenterna.
Sen vill jag gärna att det inte ska vara ett upphöjt tangentbord, alltså att knapparna är x antal cm ovanför själva tangentbordet.

Som sista jag letar efter på ett tangentbord är att det är lite extra av själva tangentbordet på sidorna. Exempel på Corsairen jag länkade slutar tangentbordet vid sista knapparna och det skaver något enormt. Jag letar efter något där det är liiite extra eftersom jag brukar "vila" händerna på sidan.

Är det någon som har något tips på om det finns något tangentbord som uppfyller alla dessa krav så tas det gärna emot ^___^

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowFlakez:

Låter som att du är ute efter typ Scissor-tgb? Steelseries Apex

Steelseries Apex M800

Mionix Zibal 60

Annars finns ju Logitech G710+ om du måste ha mekaniska...
Svåra kriterier då tangentbord brukar vara rektangulära

Själv använder jag ett CM Storm som jag tycker är fantastiskt då det är av mindre modell utan numpad, men det är inte direkt din smak

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Finns många bra mekanisk tagentbord bästa är om du får känna på dom efter som dom har lite olika egenskaper.
Har själv Logitech G710+ är kanon nöjd med den men jag vet att en del tycker den är lite hård i tagenterna .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Låter som att du är ute efter typ Scissor-tgb? Steelseries Apex

Steelseries Apex M800

Mionix Zibal 60

Annars finns ju Logitech G710+ om du måste ha mekaniska...
Svåra kriterier då tangentbord brukar vara rektangulära

Själv använder jag ett CM Storm som jag tycker är fantastiskt då det är av mindre modell utan numpad, men det är inte direkt din smak

Haha har faktiskt kollat på alla dom du länkat. Tyckte iofs om Apexen ganska bra, det jag blir störd på alla dessa är dock vad fasiken dom har gjort av enter knappen den är så liten! Fast det är kanske något man vänjer sig vid? ^___^

Själva tangentbordsformen får vara hur den vill, det är just det att själva knapparna på tangentbordet brukar vara så skarpa och gör så jag får ont i händerna efter ett tag därför vill jag gärna att kanterna på knapparna ska vara "rundade" >__<

Permalänk

@Jygge: Jo har kollat på Logitech men blev inte riktigt helt kär i den. Har varit och kollat på tangentbord och beställt hem några, men kanterna är alltid så vassa eller så är dom för höga eller så är sidorna för korta och skaver... ja du ser ^___^

Permalänk
Medlem

razer deathstalker

Permalänk
Medlem

personligen skulle jag nog rekommendera att du går till lite butiker och testar.. Flera ggr när jag kollat på nätet och läst trådar om tangentbord och väl känt på dem har jag ångrat mig..

Klart du ska göra lite efterforskningar på tipsen men köpa ett otestat skulle jag nog iaf inte göra..