Permalänk
Avstängd

Skärm för csgo

Tjena, Har just nu en asus rog swift 144hz men tycker den är alldelles för stor för att spela csgo på ( 27 tum ) så vill ha en 24 tummare med 144hz istället. Vilka rekomenderar ni?

Permalänk
Medlem

Hur stor är budgeten. Måste det vara ips med gsync eller räcker tn 144 hz ?
Sätter själv på asus varianten med 144 hz. Hur grym som hälst. kostade mig 2,5k finns billigare alternativ eller eventuella reor

Permalänk
Avstängd

Har som sagt redan en rog swiften så behöver ingen mer skärm med g-sync. Har hört att asusen ska vara riktigt bra och den har väl även så att du kan ställa in så du får extra saturation via skärmen? Får kosta vad den vill .

Permalänk
Medlem
Skrivet av 999987a:

Har som sagt redan en rog swiften så behöver ingen mer skärm med g-sync. Har hört att asusen ska vara riktigt bra och den har väl även så att du kan ställa in så du får extra saturation via skärmen? Får kosta vad den vill .

Vad menar du med att du inte behöver någon mer skärm med g-sync? Gillade du det inte?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tudz:

Vad menar du med att du inte behöver någon mer skärm med g-sync? Gillade du det inte?

Jag gillar g-sync, men har ingen funktion av det längre eftersom jag lagt av med alla spel förutom csgo. Nu när jag bara spelar csgo så är 27 tumaren alldelles för stor och söker därför en 24.

Permalänk
Medlem

Det finns ju många alt.
som jag ser det just nu finns det ingen ips panel med 144hz. vilket utesluter det.
när cs gäller vill man ju ha 144hz eller mer. med budgeten finns några att välja på. Vill man klämma in g sync och lite extra grejor finns alternativ för det. Rekomenderar asusen stark för möjligheterna som finns. samt inställningarna man kan göra på skärmen.
http://www.inet.se/filter?CategoryId=872&properties.Index=440...

Köpte min på rea på 2,5 nedsatt från 3.

Notera. Alla är tn panel
144hz upp
1 ms på alla.
g sync på vissa om du vill.
Finns stort urvall.

Vill du gå ner till 23 finns ju den klara eizo
http://www.inet.se/produkt/2207432/eizo-23-foris-fg2421-bk-24...

Denna verkar ju bra.
Va panel vilket jag inte vet men ska vara bättre än tn.
Full hd 1920 1080
1 ms med ''turbo''
upp till ''240hz''
23,5 tum.
Annars är det ovanstående beroende på budget. Hade övervägt asusen om du inte ska ha g sync med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 999987a:

Jag gillar g-sync, men har ingen funktion av det längre eftersom jag lagt av med alla spel förutom csgo. Nu när jag bara spelar csgo så är 27 tumaren alldelles för stor och söker därför en 24.

Då förstår jag!

Om skärmen huvudsakligen är för CS, och inte får vara större än 24", så skulle jag rekommendera den HÄR skärmen. Onekligen populär.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saizz:

Det finns ju många alt.
som jag ser det just nu finns det ingen ips panel med 144hz. vilket utesluter det.
när cs gäller vill man ju ha 144hz eller mer. med budgeten finns några att välja på. Vill man klämma in g sync och lite extra grejor finns alternativ för det. Rekomenderar asusen stark för möjligheterna som finns. samt inställningarna man kan göra på skärmen.
http://www.inet.se/filter?CategoryId=872&properties.Index=440...

Köpte min på rea på 2,5 nedsatt från 3.

Notera. Alla är tn panel
144hz upp
1 ms på alla.
g sync på vissa om du vill.
Finns stort urvall.

Vill du gå ner till 23 finns ju den klara eizo
http://www.inet.se/produkt/2207432/eizo-23-foris-fg2421-bk-24...

Denna verkar ju bra.
Va panel vilket jag inte vet men ska vara bättre än tn.
Full hd 1920 1080
1 ms med ''turbo''
upp till ''240hz''
23,5 tum.
Annars är det ovanstående beroende på budget. Hade övervägt asusen om du inte ska ha g sync med mera.

Tack så hemskt mycket för tipsen, eizon har jag uteslutit helt pga input laget som medförs med turbo funktionen.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar ASUS VG248QE 144Hz 24". Funkar hur bra som helst.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Ja skippa G-sync, det skapar fördröjning.
Som länkad ovan, Benq XL2411. Jag är mycket nöjd, efter lite pill med inställningar(från någon guide på nätet) är färgerna ändå bra för att vara TN.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tudz:

Då förstår jag!

Om skärmen huvudsakligen är för CS, och inte får vara större än 24", så skulle jag rekommendera den HÄR skärmen. Onekligen populär.

Skrivet av Naxos:

Ja skippa G-sync, det skapar fördröjning.
Som länkad ovan, Benq XL2411. Jag är mycket nöjd, efter lite pill med inställningar(från någon guide på nätet) är färgerna ändå bra för att vara TN.

Just den skärmen bör du verkligen fundera en extra gång innan du köper. Inte för att det är en dålig skärm, utan för att den inte har DisplayPort. Det innebär att den kommer bli obrukbar när du uppgraderar till ett grafikkort utan DVI. Nu har jag dock fått uppfattningen att pengar inte är ett problem (då du har en Swift och då din nya skärm får kosta vad som helst), så i just ditt fall kanske det inte skulle göra något om du tvingas byta skärm när du byter grafikkort nästa gång. Det är mer en allmän rekommendation för folk som inte vill hamna i den situationen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att koppla in en VGA kontakt så kör på en CRT skärm.
Oftast näst intill gratis, inget lagg alls (!) och relativt hög uppdateringsfrekvens med en skärm som inte är skit.

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD