Letar en mindre telefon med bra kamera till morsan

Permalänk
Medlem

Letar en mindre telefon med bra kamera till morsan

Morsan lyckades paja sin kära Galaxy S4 Mini och behöver nu en ny telefon. Hon var väldigt nöjd med allt utom kameran, eftersom inomhusbilder ofta blev väldigt grötiga. Vilken telefon skulle ni rekommendera utifrån följande kriterier:

- Storlek ca 4.2" till 4.6". Absolut inte större.
- En kamera som är bättre än på Galaxy S4 Mini.
- Pris helst inte över 3000 kr, men är ändå öppen för förslag.
- Bör helst finnas i vit eller rosa.

Galaxy S5 Mini hade varit jättebra om det inte varit för kameran som är mer eller mindre identiskt till S4:an vad jag förstått. Känns som en djungel där ute, så jag välkomnar alla förslag.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack, ska titta närmre på den. Någon med fler förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Tack, ska titta närmre på den. Någon med fler förslag?

Begagnad Z5 Compact kan kanske funka det med?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Jag tror vi kommit fram till att det blir en Galaxy S5 Mini eller Z5 Compact. Kameran blir ju inte direkt bättre med S5:an, men det är ganska stor prisskillnad och är osäker på om det är värt 2000 kr extra för en Z5. Tack för tipsen hursomhelst!

Permalänk

ger en röst åt Sony.

de brukar generellt ha riktigt bra kameror om det är prio 1.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Jag tror vi kommit fram till att det blir en Galaxy S5 Mini eller Z5 Compact. Kameran blir ju inte direkt bättre med S5:an, men det är ganska stor prisskillnad och är osäker på om det är värt 2000 kr extra för en Z5. Tack för tipsen hursomhelst!

linustechtips har z5 compact som sin daily telefon. kolla hans review, den ska tydligen vara riktigt bra

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!