BigBoxLive.com går de att lita på?

Permalänk
Medlem

BigBoxLive.com går de att lita på?

Är på jakt efter nytt grafikkort och har siktet inställt på Asus Gtx 960 Strix då studentbudgeten inte räcker för mer. Efter att ha letat ett tag efter den billigaste butiken hittade jag https://www.bigboxlive.com . De har kortet jag söker för ca 1650kr med fri frakt. Nu är frågan, går det att lita på denna butiken? Har någon här handlat där förr?

Permalänk
Medlem

Customer support: refsoimo@gmail.com...Siten ser dessutom väldigt amatörmässig ut och risken att du blir blåst är väldigt stor för att inte säga oundviklig. Ägaren har dessutom lagt in en spärr mot WHOIS dvs. att det inte går att kolla upp vem/vilka som ligger bakom siten, förmodligen av en anledning.

Helt otroligt att folk år 2016 ens överväger att handla på dessa siter...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

skulle säga att det inte är legit.

och skulle den nu vara legit så är priset plus moms antar jag iom att det ska betalas i dollar.

dvs det kommer kosta 2062:- dvs bara några hundralappar mindre än ifrån inet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av ågren:

Customer support: refsoimo@gmail.com...Siten ser dessutom väldigt amatörmässig ut och risken att du blir blåst är väldigt stor för att inte säga oundviklig.

Precis vad jag reflekterade över En gmail-adress?! Fri frakt från USA?! Läs även deras tvivelaktiga villkor under "Returns & Cancellations".

Najdu, beställ inte från den siten.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

skulle inte lita på dem med en krona.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Medlem

Bara att googla bigboxlive.

Skulle inte handla därifrån.

Också som redan påpekats av flera, gmail-adress....?

Permalänk
Medlem

Var därför jag frågade, tyckte också sidan såg scam aktig ut.

Kostar ju ca 2000kr från cdon, så hade inte sparat jättemycket, även om det inte var scam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Precis vad jag reflekterade över En gmail-adress?! Fri frakt från USA?! Läs även deras tvivelaktiga villkor under "Returns & Cancellations".

Najdu, beställ inte från den siten.

Jag kikade inte ens vidare efter att ha öppnat siten i en ny flik, man ser oftast direkt om det är en oseriös nätbutik. Jag googlade däremot på namnet och fick upp ett gäng träffar där folk skrev att det var en bluff och att man tydligen endast kunde välja kontant betalning vid leverans (wtf?) av någon anledning.

Skrivet av Baxtex:

Var därför jag frågade, tyckte också sidan såg scam aktig ut.

Kostar ju ca 2000kr från cdon, så hade inte sparat jättemycket, även om det inte var scam.

Även OM det hade varit en seriös butik (vilket det inte är) kan man ju fråga sig om det inte är värt ett par hundra extra för att köpa varan hos en återförsäljare man litar på och som inte strular om problem skulle uppstå. Det finns gott om exempel på företag som helst skiter i reklamationsärenden och ignorerar kunder när de påpekar brister och fel på produkter och då känner man sig bra dumsnål.

Kul att du nämner CDON förresten, i mina ögon är de inte mycket mer seriösa än bigboxlive...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Klart dom går att lita på, dom har ju sitt kontor i skogsdungen bakom "Best buy beverage"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Var därför jag frågade, tyckte också sidan såg scam aktig ut.

Kostar ju ca 2000kr från cdon, så hade inte sparat jättemycket, även om det inte var scam.

Som många sagt... Gmail? Hade aldrig handlat från en utländsk sida med Gmail...

Sedan så om du vill slippa huvudvärken.. Skippa cdon.. Vet inte hur många gånger man mailar dom och köper grejer..
Samt att några av deras produkter är fake licensierade..

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Klart dom går att lita på, dom har ju sitt kontor i skogsdungen bakom "Best buy beverage"
http://i1108.photobucket.com/albums/h411/kryllan/Capture_zpsuoeg3jev.png

Fast just det där kan vara vilseledande.
Som detta hus jag var i igår, går man via hitta.se finns det faktiskt, men kollar man på Google maps så är det en grusplan..

http://imgur.com/krBwVST

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.