Permalänk

Ny Telefon, budget 1.5k

Tjenare Sweclockers!
Tänkte köpa en ny mobil, budgeten ligger på ca 1.5k, men kan absolut inte gå över 2k. De telefonerna jag har kollat mest på är Motorola Moto G LTE, Samsung Galaxy j5 samt Microsoft lumia 640. Vilket av dessa alternativ tycker ni verkar bäst? Eller finns det andra alternativ som jag helt har missat. Jag tänkte mest använda den till att ringa, messa, fota och andvända sociala medier (facebook, instagram, snapchat). Ett plus vore om det går att spela heartstone, men jag förstår om det blir svårt med den låga budget jag har. Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Vill säga Moto G3 då jag tycker att det är den bättre telefonen, men då i den 400 kr dyrare 2gb ram/16gb rom varianten. 1gb ram tycker jag inte räcker idag så därför skulle jag själv valt J5 utav de av dig länkade telefonerna. Lumia 640 går bort för mig då jag personligen föredrar Android före Windows Phone (trots att Sweclockers medlemmar överlag tycks älska Windows Phone ).

Permalänk

@Fastback: Den modellen med 2gb är ju självklart bättre, men tyvärr inget jag har råd med. Men är j5:an bättre än motorolan ändå? J5:an har ju mer ram, men såg precis att motorolans processor är lite snabbare, vad är viktigast på en telefon mellan ram och processor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RatusDesigns:

J5:an har ju mer ram, men såg precis att motorolans processor är lite snabbare, vad är viktigast på en telefon mellan ram och processor?

Beror ju självklart på vilka processorer och rammängder man jämför men när vi här talar om Qualcomm Snapdragon 410 1,4 GHZ och Qualcomm Snapdragon 410 1,2 GHz skulle jag säga att 500 mb mer ramminne kommer att göra större skillnad än valet av processor.
Den stora fördelen med Motorolan är dess mjukvara men 1gb ram är helt enkelt för lite. 8gb rom kommer att vara en begränsande faktor i både J5 och G3 om du tänkt installera många appar.

Permalänk
Medlem

Sitter på en Huawei P8 lite. Helt klart nöjd. Värt att kolla in!

Permalänk

Vet någon om snapchat ens finns till windows phone? Har försökt googla lite men har inte hittat mycket :/

Permalänk
Avstängd

denna, http://www.mobilehike.com/lenovo-k3-note-smartphone-4g-androi... plus 150 kronor i tullavgift, sen rootar du telefonen, sen har du en telefon som smiskar det mesta i sverige i den prisklassen.

Jag själv har beställt från den sidan, tog åtta dagar för mig att få hem det.

Permalänk
Entusiast

Xiaomi kanske?
http://www.honorbuy.com/454-xiaomi-mi4c-smartphone.html

Är väl en av världens fem största mobiltillverkare nu?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Vad jag vet så finns inte Snapchat till Windows Phone tyvärr.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Strix Z490-F | ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | Fractal Design Define 7 Mid Tower | Corsair Force Series MP600 1TB | LG 27GL850 |

Permalänk
Medlem

Perra2001 har helt rätt, är snapchat ett krav så kan du nog glömma det till Windows Telefonen. Det har funnits varianter på snapchat klienter men inget från tillverkarna själva då ryktet säger att skaparen hatar Microsoft...