Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarkissati:

@KKay:

Tack för tipset!

Inga problem! Testade det med Black Ops 3 betan och det gick finemang.
Jag är dock osäker på hur det ligger till om man har pengar i sin "wallet", det är möjligt att det kan dras pengar därifrån vid förbokning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Någon som fått den "riktiga" beta koden man löser in store på ps4/xbox??

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

@Kevlarheart: Du kommer med säkerhet att få den inom 48h innan betan börjar, eftersom pre-load:en sker 48h innan. Så möjligtvis att du får betakoden imorgon eller kanske på onsdag. [Nu pratar vi PS4, eftersom M$ har betalat för att få 24h tidigare så får ni som kör via Xbox pre-load redan ikväll kanske.]

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Över hypat

Skrivet av jdahl:

Var taggad på att köpa det tills jag såg senaste trailern. Sån jävla letdown

Känner likadant, de hypar skiten ur något, sen släpper de en nedskalad version. Att de inte lärt sig från Watch Dogs...
Jag har dock förhandsbokat...så det ska bli intressant att se hur det blir..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paladin-0ne:

Känner likadant, de hypar skiten ur något, sen släpper de en nedskalad version. Att de inte lärt sig från Watch Dogs...
Jag har dock förhandsbokat...så det ska bli intressant att se hur det blir..

Är det bara grafiken du är besviken på eller är det något annat du tänker på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Är det bara grafiken du är besviken på eller är det något annat du tänker på?

Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer visa sig om dom grundlurat oss angående kart storleken iaf, genom att visa upp 48 olika delar av new york och sen visa upp något helt nytt osv.....

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Det kommer visa sig om dom grundlurat oss angående kart storleken iaf, genom att visa upp 48 olika delar av new york och sen visa upp något helt nytt osv.....

Förstår inte riktigt vad du syftar på, dom visade först Brooklyn och nu är det Manhattan som gäller vid release. Inte sett något om att kartan skulle vara mindre för det.

Vad jag sett angående storleken på kartan är att den är uppskattningsvis 20 procent större än kartan i GTA 5, och då får man ju ha i åtanke att det inte finns några fordon i Division så lär ta en stund att promenera.

Om det är något jag är orolig över så är det gunplay, men då är man ju bortskämd med Bungies fina gunplay också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag som inte förvänta mig mycket från E3 och så.. Spelet såg jag riktigt fram emot.. men jag skyddande inte den när Downgrade topics började.. men kanske det finns en riktigt liten chans att saker o som nedskalats kommer tillbaka?

http://forums.ubi.com/showthread.php/893624-The-downgrading-h... Där svarar Ubisoft angående Downgrade.

De säger även att spelet kommer omskrivas helt för PC. Mer info hittas här. http://forums.ubi.com/showthread.php/774700-Official-ComDev-Q...

Det jag är mest nervös över är hur de hanterar fuskare.. Vad jag läst finns det redan 2 st fusk till spelet som användes rätt mycket i tidigare tester..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag som inte förvänta mig mycket från E3 och så.. Spelet såg jag riktigt fram emot.. men jag skyddande inte den när Downgrade topics började.. men kanske det finns en riktigt liten chans att saker o som nedskalats kommer tillbaka?

http://forums.ubi.com/showthread.php/893624-The-downgrading-h... Där svarar Ubisoft angående Downgrade.

De säger även att spelet kommer omskrivas helt för PC. Mer info hittas här. http://forums.ubi.com/showthread.php/774700-Official-ComDev-Q...

Det jag är mest nervös över är hur de hanterar fuskare.. Vad jag läst finns det redan 2 st fusk till spelet som användes rätt mycket i tidigare tester..

De som fått testa det på PC säger iaf att det ser mycket bättre ut än vad det gör på konsolerna så man bör nog inte ge upp hoppet på den fronten

Att folk fuskat under tester vet jag inte om jag tror på, hittills har de ju endast haft "inhouse" testande där press fått åka till utvecklaren och högkvarteret i Los Angeles och testa på plats?
Svårt att tro att folk lyckats fuska under dom omständigheterna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

De som fått testa det på PC säger iaf att det ser mycket bättre ut än vad det gör på konsolerna så man bör nog inte ge upp hoppet på den fronten

Att folk fuskat under tester vet jag inte om jag tror på, hittills har de ju endast haft "inhouse" testande där press fått åka till utvecklaren och högkvarteret i Los Angeles och testa på plats?
Svårt att tro att folk lyckats fuska under dom omständigheterna

Skickades från m.sweclockers.com

Jasåå, vad jag hört har det vart en closed beta innan..? Kanske fel.. hoppas det..

Hur som helst vill jag helst veta vad för anti cheat system dem använder.. har inte lust o loota o springa runt sen bara dö från ingenstans och se en "XD" på chatten.. och sen efter se en "Wanna rek like me, visit blablabla.com.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jasåå, vad jag hört har det vart en closed beta innan..? Kanske fel.. hoppas det..

Hur som helst vill jag helst veta vad för anti cheat system dem använder.. har inte lust o loota o springa runt sen bara dö från ingenstans och se en "XD" på chatten.. och sen efter se en "Wanna rek like me, visit blablabla.com.."

De har haft två speltester vad jag vet och båda har endast varit för press, Xbox One nu senast i Los Angeles och den andra var PC här i Sverige om jag inte minns fel.
Vad jag vet har det inte varit något test där det inte har skett under direkt uppsikt av antingen utvecklaren eller Ubisoft så det är nog bara rykten

Men spelet lär väl köras på Ubisofts servar? Borde ju minska risken för fuskande iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Går att börja ladda ner betan....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

1PM CET öppnar serverarna, dvs 13.00?

http://i.imgur.com/2kxxeGw.png

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

De har haft två speltester vad jag vet och båda har endast varit för press, Xbox One nu senast i Los Angeles och den andra var PC här i Sverige om jag inte minns fel.
Vad jag vet har det inte varit något test där det inte har skett under direkt uppsikt av antingen utvecklaren eller Ubisoft så det är nog bara rykten

Men spelet lär väl köras på Ubisofts servar? Borde ju minska risken för fuskande iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Ser man på forumet är det flera som kört alphan.. Closed alpha.. så det har funnits personer utanför Ubisoft som testat det..
Angående Ubisoft servers.. så nej det kommer tyvärr inte minimera risken för fusk Rainbow har fuskare, tyvärr och det körs på ubisoft servers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

1PM CET öppnar serverarna, dvs 13.00?

http://i.imgur.com/2kxxeGw.png

Ja 13.00 verkar korrekt, om inte jag tänker fel haha.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk

@KKay:

Mest grafiken om jag ska vara ärlig. Jag brukar normalt dra ner en aning på alla dessa lens flares och Glam för att få bättre frames/flyt i spelet.

När jag själv såg E3 demot så vart jag helt eld och lågor "om spelet ser ut som X och flyter på som Y, då är upplevelsen/inlevelsen för min del då så mycket bättre".

Jag ska självklart inte stå och snacka skit om ett spel som jag inte själv har testat, men det jag har sett hittills och fått höra/läst om spelet är inte vidare positivt för en AAA titel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Ser man på forumet är det flera som kört alphan.. Closed alpha.. så det har funnits personer utanför Ubisoft som testat det..
Angående Ubisoft servers.. så nej det kommer tyvärr inte minimera risken för fusk Rainbow har fuskare, tyvärr och det körs på ubisoft servers.

Okej, det var jag inte medveten om. Men tycker ändå det låter lite osannolikt att det redan kodats ihop fusk, för en alpha. Varför lägga energi på en alpha tänker jag.

Risk för fuskare finna ju alltid, menade att det förmodligen är mindre risk än om det hade varit peer-peer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paladin-0ne:

@KKay:

Mest grafiken om jag ska vara ärlig. Jag brukar normalt dra ner en aning på alla dessa lens flares och Glam för att få bättre frames/flyt i spelet.

När jag själv såg E3 demot så vart jag helt eld och lågor "om spelet ser ut som X och flyter på som Y, då är upplevelsen/inlevelsen för min del då så mycket bättre".

Jag ska självklart inte stå och snacka skit om ett spel som jag inte själv har testat, men det jag har sett hittills och fått höra/läst om spelet är inte vidare positivt för en AAA titel.

Ja grafiken och flytet gör en hel del för upplevelsen, hade själv önskat lite bättre grafik och 60 fps på konsolerna
Hörde att NordicHardware lagt upp PC gameplay, kan vara värt att kika på.

Edit: Det var visst ingen gameplay utan printscreens.

http://www.nordichardware.se/Spel/the-division-i-nya-skaermdu...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

@KKay:

Tack för Infot! Uppskattar verkligen det.
Ska definitivt kolla upp det.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Okej, det var jag inte medveten om. Men tycker ändå det låter lite osannolikt att det redan kodats ihop fusk, för en alpha. Varför lägga energi på en alpha tänker jag.

Risk för fuskare finna ju alltid, menade att det förmodligen är mindre risk än om det hade varit peer-peer.

Skickades från m.sweclockers.com

Tro mig, människor är så patetiska så de skapar fusk för de minsta lilla.. bara för att.. Förstår själv inte varför man gör det.. men antar att dem ser det som en utmaning eller något..

Vi får se hur det blir.. Som sagt så har Devs skrivit att de skrivit om hela spelet till PC så det är ingen port.. samtidigt har de även sagt att det inte ska finnas downgrade i slutet.. Att e3 var så som spelet skulle se ut i release.. vilket jag tvivlar på.. när de ändå har kommit så långt.. varför gå tillbaka.. men o andra sidan.. så tror jag.. bland många andra att spelet inte spelades på E3.. fast än dem visade kontroller och så.
Det var troligen en demo film.

Här är en Q&A video ifall det finns intresserade

http://forums.ubi.com/showthread.php/774700-Official-ComDev-Q... Här kan ni läsa om Downgrade och att spelet inte är en port, enligt dem då. Länkat denna tidigare i en annan tråd tror jag.

Får väl vänta o se hur det blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paladin-0ne:

@KKay:

Tack för Infot! Uppskattar verkligen det.
Ska definitivt kolla upp det.

Mvh

Fel av mig, det var visst inte gameplay utan printcreens med max grafik. Men det borde ju en indikation iaf.

http://www.nordichardware.se/Spel/the-division-i-nya-skaermdu...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Tro mig, människor är så patetiska så de skapar fusk för de minsta lilla.. bara för att.. Förstår själv inte varför man gör det.. men antar att dem ser det som en utmaning eller något..

Vi får se hur det blir.. Som sagt så har Devs skrivit att de skrivit om hela spelet till PC så det är ingen port.. samtidigt har de även sagt att det inte ska finnas downgrade i slutet.. Att e3 var så som spelet skulle se ut i release.. vilket jag tvivlar på.. när de ändå har kommit så långt.. varför gå tillbaka.. men o andra sidan.. så tror jag.. bland många andra att spelet inte spelades på E3.. fast än dem visade kontroller och så.
Det var troligen en demo film.

Här är en Q&A video ifall det finns intresserade
https://www.youtube.com/watch?v=v5xZUd5AO2s

http://forums.ubi.com/showthread.php/774700-Official-ComDev-Q... Här kan ni läsa om Downgrade och att spelet inte är en port, enligt dem då. Länkat denna tidigare i en annan tråd tror jag.

Får väl vänta o se hur det blir

Ja det är ju sant, finns mycket rötägg där ute. Man får hålla tummarna helt enkelt
Btw, kolla mitt andra inlägg om du är nyfiken på hur spelet ser ut på PC med max grafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ja det är ju sant, finns mycket rötägg där ute. Man får hålla tummarna helt enkelt
Btw, kolla mitt andra inlägg om du är nyfiken på hur spelet ser ut på PC med max grafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, såg dem men det är ju samma bilder som Swec skrev om tidigare i en artikel som saknade massa inställningar som ska finnas i slut versionen? http://www.sweclockers.com/nyhet/21654-the-division-skarmdump...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jo, såg dem men det är ju samma bilder som Swec skrev om tidigare i en artikel som saknade massa inställningar som ska finnas i slut versionen? http://www.sweclockers.com/nyhet/21654-the-division-skarmdump...

Ser ut att vara samma bilder, hade totalt missat att Sweclockers lagt upp om det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Xbox la precis upp en video på deras youtubekanal där de visar betan, och det ser ut som att det inte tar lika lång tid att döda fiender i betan?

https://youtu.be/NEJRZ35C3dQ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Xbox la precis upp en video på deras youtubekanal där de visar betan, och det ser ut som att det inte tar lika lång tid att döda fiender i betan?

https://youtu.be/NEJRZ35C3dQ

Skickades från m.sweclockers.com

ja, det verkar helt klart förbättrat

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

ja, det verkar helt klart förbättrat

Hoppas det är så, såg inte speciellt roligt ut att tömma två magasin i en vanlig fiende som man sett i tidigare videos

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

De sa precis i deras livestream (Fredrik Thylander - Senior Lead Design)

Many alpha players will notice it. We do read on reddit, neogaf etc. All this talk about bullet sponge, TTK and so on. People will notice it during this beta. AI team has done a really good job. Alpha players will notice the difference."

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Permalänk

Fan också de är slut tydligen tack endå!

Skickades från m.sweclockers.com