Elite Dangerous skippar inledningsvis Oculus Rift och fokuserar på Steam VR

Permalänk
Medlem

Vi har snart DirectVR och OpenVR
Och VulcanVR förstås!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

@loevet Välkommen till Sweclockers

Ge inte upp!!!!!

Vi gillar dig.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@skog1s: Haha, tackar och bockar, stödet uppskattas verkligen!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet Bra att du tar till dig av kritiken! Som läsare är man nog lite väl snabb att kritisera rubriksättningar, men det gör det ju bara mer viktigt att de är mitt i prick från början.

Välkommen hit, keep up the good work!

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Insio: Absolut, kritiken är välkommen så länge som den håller sig saklig och inte är omotiverat aggressiv. Jag kommer från en bakgrund med trycktidningar så jag är helt enkelt inte van vid reaktioner mot rubriker på det sätt som det är här på SweC. Men jag rättar när något blir knasigt och tar med det till nästa nyhet.

Tackar!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Insio: Absolut, kritiken är välkommen så länge som den håller sig saklig och inte är omotiverat aggressiv. Jag kommer från en bakgrund med trycktidningar så jag är helt enkelt inte van vid reaktioner mot rubriker på det sätt som det är här på SweC. Men jag rättar när något blir knasigt och tar med det till nästa nyhet.

Tackar!

Det måste väl ha sina fördelar också (att du kan ändra dom dvs)? Välkommen!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Det här är nog bara början.
Att vara early adopter är lite av en risk för sånt här. Eventuellt står vi med en aktör kvar så småningom eller att de utvecklar en standard till nästa generation. Fram tills dess riskerar man att äga en produkt som blir "värdelös" rätt snart.

Värdet i att köpa första generationen ligger väl snarare i att få vara först på bollen och leka.

Vi konsumenter behöver en standard.
Jag som konsument är i alla fall inte beredd på att lägga 5.000 - 15.000 för en VR enhet som riskerar att vara "värdelös" inom ett par år. Inte heller lägga 15.000kr för 3 st olika enheten beroende på vad jag vill spela.

Va samma sak när HD film kom. Vad skulle man välja, HD-DVD eller Blu-ray? Det va många gånger jag stod med en HD-DVD spelare i handen och tänkte köpa men tvekade så många gånger att det han försvinna. Likadant VHS vs Video2000 (betamax)

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@ClintBeastwood: Tack! Ja definitivt, om vi gjorde något fel i tidningsvärlden fick vi ta med en rättelse i nästkommande nummer, men artikeln i föregående nummer var ju lika fel för det. Så det är klart trevligare att kunna rätta fel som läsare snappar upp, vilket inte tar en månad här på SweC

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Återigen så borde väl tillverkaren av hårdvaran lösa detta, eller?

Det är samma tillverkare av hårdvaran och mjukvaran. Precis som Apple gör både Hårdvara och Mjukvara till sina mobiltelefoner, så gör Oclus osv osv både hårdvara och mjukvara.

Permalänk

jag är inte det minsta förvånad, elite tar alltid 1 steg fram 2 steg tillbaka i allt dom gör. ta det från en som har runt 800 timmar i elite. och jag hatar inte elite jag tycker spelet har stor potential men så som dom har utvecklat spelet de senaste året så tror jag inte dom själva vet vad dom gör. hoppas dom inte blir för överkörda av Star citizen om det spelet lanserar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Känns som det finns stor risk för att VR inte kommer slå igenom. Med tanke på dom priser så lär knappat mer än en handfull köpa fler än ett VR set.

Så är det ju för Titan grafikkort och Intel-Core i7 5960x mycket dyra upp till 10k ändå så köps det av en hel del, nä jag tror nästa år med mognare teknik och pris som det slår igenom på allvar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@talonmas: Det var definitivt inte menat som click bait, jag ville bara sätta ihop en rubrik som förmedlar informationen utan att bli ohållbart lång. Men jag kan köpa att den kan misstolkas och vi modifierade den så att den förmedlar att de skippar stödet initialt.

Jag tycker också det var vilseledande. Men det är väl så $wecklockers ska fungera i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Dunde: Det är absolut inte så Sweclockers ska jobba i framtiden, när vi av misstag skriver en rubrik som är vilseledande eller kan tolkas fel är det uppskattat om ni säger till så att vi kan rätta felet. Vi har inget som helst intresse av att vara vilseledande på något sätt, finns ingen anledning till det. Sajter som faktiskt jobbar med clickbait gör det för att kunna slå igenom på internet och sociala medier där de slåss med en miljard andra sajter som använder liknande tekniker. Vi skriver för Sweclockers-läsarna som besöker vår sajt för vårt innehåll, och då finns det ingen anledning till att använda billiga knep för att locka till läsning.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Om det skulle vissa sig att pengar har bytt händer så kommerr jag inte ha någonting att göra med varken valve eller Elite någonsin igen.

Pengar har nog bytt händer, men du bör nog titta åt Oculus/EVE_Valkyrie-hållet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Spelar folk fortfarande denna 'krascha ditt rymdskepp inuti en rymdstation och dö' simulator?

Det där är ett användarfel. Lär dig flyga skiten.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

De leverar skräddarsydd mjukvara för sina headsets för att kompensera förvrängning av både bild och ljusskala som följer av linserna, samt även mjukvara för spårning (och förutsägning ) av huvudrörelser och ge feedback på detta till spelet.

Jamen, det är ju detta som är poängen. Tillverkaren av hårdvaran borde lösa detta via sina drivrutiner. Varför måste varje speltillverkare anpassa sin spelmotor efter varje enskild VR-lösning? Det är ju ett recept på misslyckande i min värld...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Jamen, det är ju detta som är poängen. Tillverkaren av hårdvaran borde lösa detta via sina drivrutiner. Varför måste varje speltillverkare anpassa sin spelmotor efter varje enskild VR-lösning? Det är ju ett recept på misslyckande i min värld...

Varför måste alla speltillverkare anpassa sin spelmotor efter varje grafikkortslösning?
Exakt samma grej.

Permalänk
Medlem

Skulle vara bättre om Frontier satsade på lite innehåll i sitt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Jamen, det är ju detta som är poängen. Tillverkaren av hårdvaran borde lösa detta via sina drivrutiner. Varför måste varje speltillverkare anpassa sin spelmotor efter varje enskild VR-lösning?

För att du inte skall behöva kräkas när du spelar med dem.

( Vi testar med en något förenklad förklaring eftersom du inte verkade kunna ta till dig den tekniska förklaringen varför då du ställer exakt samma fråga igen ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Vi har snart DirectVR och OpenVR
Och VulcanVR förstås!

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, förhoppningsvis väljer utvecklarna (och även Oculus och Valve) OSVR.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Inget intresse av Elite Dangerous o kommer absolut inte köpa VR för 6000+ kr heller men intressant att veta att vilka spel blir möjligen optimerade för vilken VR klient.

Skrivet av johanandersson:

Om det skulle vissa sig att pengar har bytt händer så kommerr jag inte ha någonting att göra med varken valve eller Elite någonsin igen.

Eller hur....

Skrivet av FribBe:

Swebladet.

HAHA!! Den va bra

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Varför måste alla speltillverkare anpassa sin spelmotor efter varje grafikkortslösning?
Exakt samma grej.

Inte riktigt. EN VR-lösning är ju mer att likna en skärm, tangentbord eller mus (möjligen kombinerat). Dessutom så behöver ju spelhusen inte skriva en motor för AMD- respektive en för NVIDIA-grafikkort, eller hur?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)