Tips på billig ratt eller eller vågar man köpa en begagnad g25/g27

Permalänk

Tips på billig ratt eller eller vågar man köpa en begagnad g25/g27

Börjar bli sugen på en ratt till datorn, kör mest Dirt Rally smat Project Cars. Köpte förra året en Logitech G25 begagnad den höll i cirka 3 timmar... Nu är den hel död. Har tittat lite på Rattar men känns inte som att man får något vettigt under 4k, vilket för mig inte är aktuellt.

Så vad tror ni hade jag otur med min g25 eller håller dom allmänt dåligt, kanske går att laga den men jag har inte lyckats

Så vad tycker ni ska man våga köpa en beggad g25/g27 för 800-1500 eller finns det något nytt alternativ som skulle vara likvärdigt i 2000 kr klassen?

Obs koppling är inget krav.

mvh

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

G27 verkar vara bra att köpa beggad vad jag sett och hört iallafall. Tror du hade ganska otur med din G25.

Tycker du borde köpa en G27 begagnad eller ny om du hittar den på rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasse12345:

Börjar bli sugen på en ratt till datorn, kör mest Dirt Rally smat Project Cars. Köpte förra året en Logitech G25 begagnad den höll i cirka 3 timmar... Nu är den hel död. Har tittat lite på Rattar men känns inte som att man får något vettigt under 4k, vilket för mig inte är aktuellt.

Så vad tror ni hade jag otur med min g25 eller håller dom allmänt dåligt, kanske går att laga den men jag har inte lyckats

Så vad tycker ni ska man våga köpa en beggad g25/g27 för 800-1500 eller finns det något nytt alternativ som skulle vara likvärdigt i 2000 kr klassen?

Obs koppling är inget krav.

mvh

Haft min G27 sedan lanseringen och den tuffar på galet bra.
Spelar nästan varje dag med den fortfarande så kvaliten är bra.
Inga glapp eller fel på den alls.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Skrivet av RealPower:

G27 verkar vara bra att köpa beggad vad jag sett och hört iallafall. Tror du hade ganska otur med din G25.

Tycker du borde köpa en G27 begagnad eller ny om du hittar den på rea.

Ska hålla ögonen öppna, g27 kanske har bättre kvalitet än g25an.
Kanske även går att plocka delar från g25an ifall något skulle gå sönder

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Du kan få köpa en DFGT av mig billigt. Den är ju inte i klass med g27 eller g25 men inte heller dålig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Obalaan:

Haft min G27 sedan lanseringen och den tuffar på galet bra.
Spelar nästan varje dag med den fortfarande så kvaliten är bra.
Inga glapp eller fel på den alls.

Kanske bara hade extrem otur då...................

Hela ratten är helt död ingen respons från hjulet alls, motorerna kanske inte får ström men övriga komponenter blir varma i ratten så fort den är på.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Du kan få köpa en DFGT av mig billigt. Den är ju inte i klass med g27 eller g25 men inte heller dålig.

Är det en sådan http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=293146?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk

Jag köpte en Logitech G27 begagnad och det var en rejäl uppgradering mot min Logitech Driving Force GT.
Hade jag varit du så hade jag googlat runt lite om G25an innan du köper nytt.. kan vara så att något lossnat inuti ratt-basen bara!
Finns en hel drös med guider och youtube-filmer om hur man tar isär Logitech-rattarna så känner du dig osäker så kan du få väldigt mycket hjälp ifrån dessa!

Tips på google-sökning:
Logitech G25 stopped working
Logitech G25 no response
Logitech G25 disasemble

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Rör inte ratten på sig alls/hittas inte i Windows ? Misstänker strömadaptern. Köper du billigast via Ebay men har du brådis och vill komma igång, till en lite högre peng, kan du exempelvis köpa denna: http://adapterexperten.se/ac-adapter-laddare/sok-kontakt/5-5x2-5-mm/ac-adapter-24v-2a-55x25mm/
Där kan du se specifikationen på strömadaptern som du behöver för att få till det.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk

Kolla in på Swedish simracers, och skriv en fråga på hårdvaruforumet där, det finns en massa folk som har eller har haft G25/G27 och har skruvat en del i dom, jag kan själv för lite men jag vet det finns dom som kan massor så kolla där.

Sen en passus, där kan du också finna personer som kör simracing så du kan kanske få lite tips om du vill börja köra mot andra online lite seriösare.

Permalänk
Skrivet av sanarion91:

Jag köpte en Logitech G27 begagnad och det var en rejäl uppgradering mot min Logitech Driving Force GT.
Hade jag varit du så hade jag googlat runt lite om G25an innan du köper nytt.. kan vara så att något lossnat inuti ratt-basen bara!
Finns en hel drös med guider och youtube-filmer om hur man tar isär Logitech-rattarna så känner du dig osäker så kan du få väldigt mycket hjälp ifrån dessa!

Tips på google-sökning:
Logitech G25 stopped working
Logitech G25 no response
Logitech G25 disasemble

Lycka till!

Skrivet av Obsidian:

Rör inte ratten på sig alls/hittas inte i Windows ? Misstänker strömadaptern. Köper du billigast via Ebay men har du brådis och vill komma igång, till en lite högre peng, kan du exempelvis köpa denna: http://adapterexperten.se/ac-adapter-laddare/sok-kontakt/5-5x2-5-mm/ac-adapter-24v-2a-55x25mm/
Där kan du se specifikationen på strömadaptern som du behöver för att få till det.

Skrivet av Rinsewood:

Kolla in på Swedish simracers, och skriv en fråga på hårdvaruforumet där, det finns en massa folk som har eller har haft G25/G27 och har skruvat en del i dom, jag kan själv för lite men jag vet det finns dom som kan massor så kolla där.

Sen en passus, där kan du också finna personer som kör simracing så du kan kanske få lite tips om du vill börja köra mot andra online lite seriösare.

Hej,
tack för svar!
Har googlat lite samt skruvat lite, har dock inte kommit fram till vad det kan vara, har dock lyckats komma fram till att det inte är det så kallade encoder wheelet.
Ska kolla lite om jag har någon annan adapter som skulle funka, tror dock inte att det är adaptern då ratten blir varm medans jag har sladden i.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT