Varför går det inte att spola bakåt längre med iPhones?

Permalänk

Varför går det inte att spola bakåt längre med iPhones?

Tjena. Är fundersam om varför 'spolabakåt knappen' är utgråad?

Ca 1/10 gånger så fungerar det som vanligt, alltså att båda knapparna fungerar.

Edit:

Gick in på samma klipp igen och nu var knappen inte utgråad. Varför är det så? Förut har man alltid kunnat spolat bakåt?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tjena. Är fundersam om varför 'spolabakåt knappen' är utgråad?

Ca 1/10 gånger så fungerar det som vanligt, alltså att båda knapparna fungerar.

http://i.imgur.com/vulq33E.jpg

Edit:

Gick in på samma klipp igen och nu var knappen inte utgråad. Varför är det så? Förut har man alltid kunnat spolat bakåt?

http://i.imgur.com/tg2DsLN.jpg

Det är nästa track eller föregående track, inte spolfunktion

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tjena. Är fundersam om varför 'spolabakåt knappen' är utgråad?

Ca 1/10 gånger så fungerar det som vanligt, alltså att båda knapparna fungerar.

http://i.imgur.com/vulq33E.jpg

Edit:

Gick in på samma klipp igen och nu var knappen inte utgråad. Varför är det så? Förut har man alltid kunnat spolat bakåt?

http://i.imgur.com/tg2DsLN.jpg

Knapparna är inte för spolning. De är för att byta video/musik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Det är nästa track eller föregående track, inte spolfunktion

Skrivet av Cooling23:

Knapparna är inte för spolning. De är för att byta video/musik.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har då alltid spolat framåt och bakåt med dom? Självklart går det även att byta video/musik också? Men det var inte det jag frågade? :s

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

@juniorjesper: Ev. dum fråga, men knappen kanske fade:ar in när du spolar fram? Nääh, så enkelt kan det inte vara.... eller?!

Permalänk
Skrivet av onekind:

@juniorjesper: Ev. dum fråga, men knappen kanske fade:ar in när du spolar fram? Nääh, så enkelt kan det inte vara.... eller?!

Jag rörde ingenting på skärmen på de bifogade bilderna så det är inte något sånt.

Alla iPhones jag haft, iPhone 4, 4s, 5 så har jag aldrig varit med om att någon utav framåt eller bakåtknapparna blivit utgråade som i bilderna..

Förutom tills iPhone 6 som jag har nu som gör så här.. :s

Edit: Även om bakåtknappen är utgråad så fungerar det att spola framåt utan problem 👍 Så det är ju inte så att spolningen slutar fungera..

@Dockland varför går det då att spola med dom?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Gick in och pröva för jag har då aldrig märkt att det faktiskt går att spola med dom.. Häftigt. Tyvärr har jag inget svar på din fråga.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Jag rörde ingenting på skärmen på de bifogade bilderna så det är inte något sånt.

Alla iPhones jag haft, iPhone 4, 4s, 5 så har jag aldrig varit med om att någon utav framåt eller bakåtknapparna blivit utgråade som i bilderna..

Förutom tills iPhone 6 som jag har nu som gör så här.. :s

Edit: Även om bakåtknappen är utgråad så fungerar det att spola framåt utan problem 👍 Så det är ju inte så att spolningen slutar fungera..

@Dockland varför går det då att spola med dom?

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, jag visste inte det. Du får buggrapportera till Apple

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

@juniorjesper: Det är inte så att den är fadead för att där inte är någon låt bakåt, men det går ändå att spola om du håller inne på den fadeade knappen?

Permalänk
Medlem

Sen i fallet på dina bilder så är du på sekund 0:00. Svårt att spola tillbaka då?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av biorrith:

@juniorjesper: Det är inte så att den är fadead för att där inte är någon låt bakåt, men det går ändå att spola om du håller inne på den fadeade knappen?

Händer ej nånting när man trycker eller håller in när den väl är utgråad. Liksom urfunktion helt.

Skrivet av SunQ:

Sen i fallet på dina bilder så är du på sekund 0:00. Svårt att spola tillbaka då?

Varför syns bakåtknappen på ena bilden men inte den andra då? När båda är på 0.00 sekunder?

Och startar jag ett klipp och knappen är utgråad så är den så hela klippet.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile