Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Den här såg riktigt nice ut faktiskt!

Vad har den för möjlighet att programmera knapparna på, har den något liknande som Logitech Gaming Software med möjlighet att både programmera knapparna och ha olika profiler för olika spel/program osv?

Jag måste säga att jag faktiskt inte har en aning. Jag använder bara knapparna på musen för dess orginal-funktionalitet, och använder knappar på tangentbordet för saker jag vill programmera. Men jag tror där finns rätt bra möjligheter från vad jag sett i mjukvaran när jag varit runt och ställt in andra grejjor.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Skrivet av MaloW:

Jag måste säga att jag faktiskt inte har en aning. Jag använder bara knapparna på musen för dess orginal-funktionalitet, och använder knappar på tangentbordet för saker jag vill programmera. Men jag tror där finns rätt bra möjligheter från vad jag sett i mjukvaran när jag varit runt och ställt in andra grejjor.

OK, kan även kolla om jag hittar någon review där det säkert nämns.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Mionix Naos 5000/8200 hands down.

Heh, kör Naos 5000 på jobbet och Naos 8200 hemma. Riktigt trevliga.

Har dock nyss skaffat en Func MS-3 "R2" som jag ska ge ett försök.

Permalänk
Medlem

Tycker absolut efter år av Razer Naga användande att det är den skönaste och mest funktionella pekdon jag haft. Folk ser oftast de 12 sidknapparna som överflödiga och enbart för MMO. Men som programmerare kan jag säga att det är helt sjukt skönt att ha Copy, Cut och Paste på tre knappar. samt Ctrl+E,C Ctrl+E,U på två andra osv. Det gör den i mitt tycke till den skönaste jag ägt.

Visa signatur

ѻ Chassi: Temjin TJ08B-E ѻ MOBO: ASUS MAXIMUS VI GENE
ѻ CPU: i7-4770K @ 3,50GHz ѻ RAM: 16GB 1600mhz Corsair Vengeance Pro Black
ѻ GPU: ASUS GeForce GTX780 ѻ PSU: Corsair AX860
ѻ SystemDrive: Intel 520 240GB ѻ HDD1: WD Red 3TB
ѻ Skärm: LG 27EA63

Permalänk
Medlem

Jag bytte upp från fUnc MS-3 till SteelSeries Rival och kunde inte vara nöjdare. Jag har även haft MSIE3.0, Razer Diamondback och lite annat men denna Rival känns bäst. fUncen sämst för övrigt. Nackdelen med Rival är att den blir utseendemässigt flottig väldigt fort, så om man vill ha en clean setup utan att rengöra datormusen dagligen så rekommenderar jag något annat.

Permalänk
Medlem

razer diamondback

Permalänk
Medlem

Microsoft Intellimouse 1.1. Har prövat många olika möss, men går alltid tillbaka till 1.1. Köpt in flera stycken på lager i skrivbordslådan, för vem vet när man inte hittar dem mera.

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem

Köpte mig av Steelseries Sensei RAW nu då min Logitech G400 börjat strula, och jag tror faktiskt jag fått en barnmodell. Den är så liten, och sidoknapparna går ju inte binda till något då tummen ligger på dessa hela tiden så när man hamnar i eldstrid i ett spel så trycks dessa knappar in för man håller stadigt i musen. Och inte så bekväm heller i handen, på tok för liten!

Blir nog att leta vidare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MickeOj:

Köpte mig av Steelseries Sensei RAW nu då min Logitech G400 börjat strula, och jag tror faktiskt jag fått en barnmodell. Den är så liten, och sidoknapparna går ju inte binda till något då tummen ligger på dessa hela tiden så när man hamnar i eldstrid i ett spel så trycks dessa knappar in för man håller stadigt i musen. Och inte så bekväm heller i handen, på tok för liten!

Blir nog att leta vidare.

Detta är en stor och bra mus, jag fick köpa den mindre modellen då jag inte riktigt nådde den lilla burst knappen http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=324258

Grymt betyg av folk har den fått, jag hade g5 innan och denna är skönare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeOj:

Köpte mig av Steelseries Sensei RAW nu då min Logitech G400 börjat strula, och jag tror faktiskt jag fått en barnmodell. Den är så liten, och sidoknapparna går ju inte binda till något då tummen ligger på dessa hela tiden så när man hamnar i eldstrid i ett spel så trycks dessa knappar in för man håller stadigt i musen. Och inte så bekväm heller i handen, på tok för liten!

Blir nog att leta vidare.

Rekommenderar starkt Qpad 5K.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem

Ms gamla Sidewinder mus ... låg som en padda på mattan,känndes fruktansvärt robust med sina alu knappar å scrollhjul

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Entusiast

Nuvarande mus Steelseries Rival tycker jag slår både mina gamla trotjänare IE 3.0, MX500 och Razer Deathadder. Inte massa extraknappar jag aldrig använder, bra form, lätt och gjort av ett material som är skönt att hålla i. Lysande!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av antingen Ducky Secret eller Mionix Castor?

Förut hade jag en Logitech G9 som var riktigt bra och som jag gillade, men bytte ut den mot min nuvarande Corsair Vengeance M95 då det blev en del MMO-spel för några år sedan. Nu har jag dock helt slutat med det och spelar bara CS:GO samt indiespel, så letar därför efter en ny, enkel samt optisk mus.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Heh, kör Naos 5000 på jobbet och Naos 8200 hemma. Riktigt trevliga.

Har dock nyss skaffat en Func MS-3 "R2" som jag ska ge ett försök.

Func MS-3 ser ut att vara en bättre Naos 8200.
Det enda problemet ser ut att vara att den har lika lite grepp som Naos.
Vilket jag tycker är synd. Jag sitter på en Naos 8200 och gillar att fingrarna inte släpar i musmattan men att den saknar lite extra knappar och grepp.

Har din Func MS-3 "R2" samma yta som Naos?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Logitech VX Nano :(

Logitech VX Nano.

Varför i helvete slutade de med den?

De som finns går för 260 dollar på Amazon. Nästan så man blir lite sugen. Bästa musen.

Saknar den varje dag. MX Anywhere har tumknapparna felplacerade. Har gått 4 år nu men det kommer aldrig bli samma som med VX Nano. Antar att det är så livet är. Man saknar inte kon förrän båset är tomt.

Tappade den i marken så många gånger. Hade jag bara vetat...

Du var den rätta.

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem

Logitech G500, riktigt tragiskt att dom inte säljer dom längre, allt nytt ser bara ut som rymdskepp och/eller är riktigt obekväma.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande på min Logitech MX700, bävar för den dagen den ger upp totalt.
Spelar främst FPS spel och det funkar hur bra som helst

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Func MS-3 ser ut att vara en bättre Naos 8200.
Det enda problemet ser ut att vara att den har lika lite grepp som Naos.
Vilket jag tycker är synd. Jag sitter på en Naos 8200 och gillar att fingrarna inte släpar i musmattan men att den saknar lite extra knappar och grepp.

Har din Func MS-3 "R2" samma yta som Naos?

Funcen var alldeles för stor för mig. Kör Naos 7000 nu.

Permalänk
Medlem

Nice bump ^^

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk

Logitech MX518

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Någon som har erfarenhet av antingen Ducky Secret eller Mionix Castor?

Förut hade jag en Logitech G9 som var riktigt bra och som jag gillade, men bytte ut den mot min nuvarande Corsair Vengeance M95 då det blev en del MMO-spel för några år sedan. Nu har jag dock helt slutat med det och spelar bara CS:GO samt indiespel, så letar därför efter en ny, enkel samt optisk mus.

Har aldrig hållt i en Ducky Secret men vann en Castor i julkalendern här på sweclockers. Är väldigt nöjd med känslan och kvalitén förutom en sak - scrollhjulet rullar för lätt (för mig i varje fall). Att till exempel byta vapen med hjälp av det resulterar ofta i att man hoppar förbi vapnet man skulle ha och får det som ligger efter i ordningen.
Är kanske en vanesak men har kört några veckor och jag har väl vant mig lite men jag lyckas ändå inte riktigt alltid med att bara rulla ett hack. Får kanske gå tillbaka till Deathadder chroman som jag använde innan...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Func MS-3 ser ut att vara en bättre Naos 8200.
Det enda problemet ser ut att vara att den har lika lite grepp som Naos.
Vilket jag tycker är synd. Jag sitter på en Naos 8200 och gillar att fingrarna inte släpar i musmattan men att den saknar lite extra knappar och grepp.

Har din Func MS-3 "R2" samma yta som Naos?

Har man stora händer så är Func MS-3 att föredra. Har en Naos 8200 som jag endast öppnade och kände på men tyckte den var för liten. Just nu tycker jag MS-3 är den skönast mus jag haft, vet inte om det finns några andra bra alternativ för oss med stora händer.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiczor:

Har aldrig hållt i en Ducky Secret men vann en Castor i julkalendern här på sweclockers. Är väldigt nöjd med känslan och kvalitén förutom en sak - scrollhjulet rullar för lätt (för mig i varje fall). Att till exempel byta vapen med hjälp av det resulterar ofta i att man hoppar förbi vapnet man skulle ha och får det som ligger efter i ordningen.
Är kanske en vanesak men har kört några veckor och jag har väl vant mig lite men jag lyckas ändå inte riktigt alltid med att bara rulla ett hack. Får kanske gå tillbaka till Deathadder chroman som jag använde innan...

Skickades från m.sweclockers.com

Se där! Tack för omdömet. Löst scrollhjul har jag läst andra med en Castor som fått efter tid, eller att det varit så från början, och kan förstå att det utgör ett problem om man till exempel byter vapen med det. Själv använder jag siffertangenterna, åtminstone i CS:GO, och vet inte hur mycket det skulle störa mig. Tappar det helt sina steg och blir typ "free scroll"?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Se där! Tack för omdömet. Löst scrollhjul har jag läst andra med en Castor som fått efter tid, eller att det varit så från början, och kan förstå att det utgör ett problem om man till exempel byter vapen med det. Själv använder jag siffertangenterna, åtminstone i CS:GO, och vet inte hur mycket det skulle störa mig. Tappar det helt sina steg och blir typ "free scroll"?

Jag har inte hunnit använda den så mycket ännu, men på den tiden jag använt den har jag inte märkt någon skillnad. Stegen är där men jag är van vid att det är mer motstånd helt enkelt. Alternativt är det för korta steg och det bli ett förmycket ibland helt enkelt...

Edit: Med inte så mycket menar jag runt 20-30 timmar speltid.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Se där! Tack för omdömet. Löst scrollhjul har jag läst andra med en Castor som fått efter tid, eller att det varit så från början, och kan förstå att det utgör ett problem om man till exempel byter vapen med det. Själv använder jag siffertangenterna, åtminstone i CS:GO, och vet inte hur mycket det skulle störa mig. Tappar det helt sina steg och blir typ "free scroll"?

Testade att byta tillbaka till Deathaddern idag bara för att testa, jämnför man de två upplever jag castor som det bättre valet. Mycket bättre grepp och skönare att hålla i, bara scollen som är sämre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En gammal kul mus och en intelli mouse och alla dess form kopior

Permalänk

zowie ec1 den gamla modellen inte den nya

Permalänk
Medlem

MX518 MX300 var bra, men inte skön

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande med min MX510 Blå, haft den sen ~2003. Funkar kanon!