Permalänk

4 Skärmar 1 Grafikkort

Sitter för tillfället på 2st GTX970 strix och vill gärna köra dem i SLI vilket betyder att jag behöver få ett av grafikkorten att driva samtliga skärmar!
Grafikkortet har
1x DVI-I
1x DVI-D
1x Native HDMI 2.0
1x Native DisplayPort 1.2

Några idéer? skärmarna är Dell s2715h och använder för tillfället 2 st hdmi och 2 st hdmi till dvi kablar för att koppla skärmarna till datorn.

Permalänk
Medlem

Det ska gå tror jag.

Kika lite här: http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-surround-on-...

Fast det kan bli lite mek med drivrutiner och sånt, inte alltid det lirar 100% i spel. Du får pröva helt enkelt.

Permalänk
Bildexpert 📺

Eftersom skärmarna håller sig med 1920x1080 pixlar och 60 Hz räcker det med single-link-förbindelser. Du behöver en "aktiv adapter"/signalomvandlare för Displayport till HDMI.

Eventuellt kan det finnas en begränsning i grafikkortet över hur många separata TMDS-strömmar den klarar av. Hos en del kort slår användningen av DVI ut HDMI-utgången och viceversa.

Du skulle i teorin också kunna kedjekoppla fyra skärmar på en displayportanslutning. Men det är ganska få skärmar med displayportutgångar. Dell S2715H har vare sig in eller ut.

Har du redan köpt skärmarna? Kan vara värt att vänta in modeller med Displayport in/ut.

Permalänk

@Laxpudding: 3 st skärmar funkar genom att använda Hdmi, DP och 1 Dvi! grejen är att båda dvi inte funkar samtidigt och jag söker en adapter eller liknande för att få 2 skärmar att drivas från 1 uttag

Permalänk
Bildexpert 📺
Permalänk
Medlem

Tänkte du spela på alla 4 samtidigt? Annars räcker det väl att köra SLI när du ska spela, och när du kör skrivbordsprogram kopplar du till båda grafikkorten?

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED