The Division-skärmdumpar med maxade inställningar hittar ut på nätet

Permalänk
Melding Plague

The Division-skärmdumpar med maxade inställningar hittar ut på nätet

En stadig ström skärmdumpar från betatesterna av Tom Clancy's The Division följs nu upp med vad som sägs vara maxade inställningar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att det där är allt maxat. I så fall motiverar det verkligen inte de höga systemkraven.

Permalänk
Medlem

Tycker det där bara var "Meh"

Permalänk
Medlem

Jag vet inte jag...är skeptisk, tycker alla texturer osv ser så platta och "washed out" vad man nu ska säga på svenska.

Detta suger ju också om det stämmer, var ju mycket snack om att den hoggar prestanda...

http://feber.se/spel/art/342425/rise_of_the_tomb_raider_och_f...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det var verkligen inget att hurra över.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Kolla på CPU-användningen. Så vackert!

Permalänk

Usch. Var hypead inför detta spelet men det är ju verkligen stor skillnad emot hur spelet såg ut på trailern

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Fulsnyggt. Ska bli intressant att se en nyare video.

Permalänk
Medlem

Utan kantutjämning och korrekt ljussättning är det inte mycket som ser bra ut. Prova läs artikeln igen...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Kolla på CPU-användningen. Så vackert!

Säger inte så mycket, kan mycket väl vara att han spelar in under tiden...

"Skärmdumparna är dock inte helt representativa för slutversionen av spelet. Ännu saknas stöd för finesser som Lens Flares, Vignetting, Chromatic Aberration och kantutjämning via Post FXAA" Så bara jobbiga effekter kvar att implementera...

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Man får tänka på att stillbilder sällan gör det helt rättvist. Det ser oftast mycket snyggare ut när allting väl är i rörelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Säger inte så mycket, kan mycket väl vara att han spelar in under tiden...

Hmm, lite svårt att tro det eftersom belastningen mellan de olika screenshots verkar vara väldigt jämt, oavsett om det är ca 40% eller 65%+ last. Är självklart inte omöjligt att du har rätt, men det brukar aldrig bli så jämt med ett få trådat spel och 8 trådar även med inspelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dr904:

Man får tänka på att stillbilder sällan gör det helt rättvist. Det ser oftast mycket snyggare ut när allting väl är i rörelse.

Snarare att bilderna är komprimerade. När man själv spelar så ser man det okomprimerat.
När spelet väl är i rörelse så är motion blur igång vilket inte direkt gör det snyggare (enigt mig).

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

2D-ambient occlusion har alltid varit skräp (hur många plus det än blir), återkom när ni kör 3D-AO via vxgi eller annat.

Permalänk
Entusiast

"Ännu saknas stöd för finesser som Lens Flares, Vignetting, Chromatic Aberration..."

Så de lägger ner massa tid, pengar och resurser på att skapa massa optiska defekter som man jobbar hårt på att bli av med i kamerasammanhang? Varför försöker de emulera billig skräpoptik? Kan de inte lägga de resurserna på saker som ger bättre grafik istället? Vad är nästa steg? Slänga in konstrastlös och överexponerad svartvit filter för den där äkta lomo-känslan? Saknas bara felexponerade fläckar för att simulera ljusläckage också. Får inte glömma att låsa bildfrekvensen vid 18 FPS för att emulera super 8.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av dr904:

Man får tänka på att stillbilder sällan gör det helt rättvist. Det ser oftast mycket snyggare ut när allting väl är i rörelse.

På min burk skulle de där inställningarna antagligen resultera i 10 FPS...

Permalänk

Såg ut som bilderna är väldigt komprimerade och inte alls högupplöst ut... väntar på att spela betan och bedömmer sen igen......

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Usch. Var hypead inför detta spelet men det är ju verkligen stor skillnad emot hur spelet såg ut på trailern

Verkligen, så tråkigt att ingen ger ut ett spel som ser ut som deras trailer gör.
Detta ser ut som texturer tagna från en XboX360.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

"Ännu saknas stöd för finesser som Lens Flares, Vignetting, Chromatic Aberration..."

Så de lägger ner massa tid, pengar och resurser på att skapa massa optiska defekter som man jobbar hårt på att bli av med i kamerasammanhang? Varför försöker de emulera billig skräpoptik? Kan de inte lägga de resurserna på saker som ger bättre grafik istället? Vad är nästa steg? Slänga in konstrastlös och överexponerad svartvit filter för den där äkta lomo-känslan? Saknas bara felexponerade fläckar för att simulera ljusläckage också. Får inte glömma att låsa bildfrekvensen vid 18 FPS för att emulera super 8.

Samt även "Motion Blur", för att smeta ut allt litet till så att ingen ser hur detaljlöst det redan är

Permalänk

Väldigt Meh, vissa grejer såg skit bra ut(kolla längre bak i bilden på husen på ett av fotona) och sen kom där fläckvis 2009 in i bilden.

såg inte jämnt ut alls.

sålänge allt ser ut till att vara av samma kvalite så gör det inte så mycket för mig. det är när vissa grejer ser kanon ut och annat skräp som det känns lite meh

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag vet inte jag...är skeptisk, tycker alla texturer osv ser så platta och "washed out" vad man nu ska säga på svenska.

Detta suger ju också om det stämmer, var ju mycket snack om att den hoggar prestanda...

http://feber.se/spel/art/342425/rise_of_the_tomb_raider_och_f...

Urtvättade?

Såg grafikmässigt ut som ett lite äldre spel, inte imponerad.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

The downgrade is real.

Permalänk
Avstängd

Inte representativt för slutprodukten tack vare avsaknaden av lens flares, vignetting och chromatic aberration?
De tre är ju exempel på såna effekter man stänger av, tack vare att de bara är störande...

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Urtvättade?

Urvattnade är ordet.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Man får ju känslan av att spelet är från 2012. Vilket vore helt ok om det var vad man marknadsförde det som från första början. The Division, snarare The Disappointment

Permalänk
Skrivet av Commander:

Säger inte så mycket, kan mycket väl vara att han spelar in under tiden...

"Skärmdumparna är dock inte helt representativa för slutversionen av spelet. Ännu saknas stöd för finesser som Lens Flares, Vignetting, Chromatic Aberration och kantutjämning via Post FXAA" Så bara jobbiga effekter kvar att implementera...

Många av mina lärare har jobbat på Massive, de pratar ofta om hur de var först med (World In Conflict) att arbeta för åtta trådar och hade folk från Intel hos dem.
De har gjort det innan och nu är de tillbaka med en ny motor.
Och tja.. Han spelar ju inte in heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på er människor? Förutom att ni är människor då.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Många av mina lärare har jobbat på Massive, de pratar ofta om hur de var först med (World In Conflict) att arbeta för åtta trådar och hade folk från Intel hos dem.
De har gjort det innan och nu är de tillbaka med en ny motor.
Och tja.. Han spelar ju inte in heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Så länge WiC inte körde på Vulkan så var fortfarande renderingen låst till 1 kärna.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Är väldigt likt WatchDogs...är det samma Engine?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

"Ännu saknas stöd för finesser som Lens Flares, Vignetting, Chromatic Aberration..."

Så de lägger ner massa tid, pengar och resurser på att skapa massa optiska defekter som man jobbar hårt på att bli av med i kamerasammanhang? Varför försöker de emulera billig skräpoptik? Kan de inte lägga de resurserna på saker som ger bättre grafik istället? Vad är nästa steg? Slänga in konstrastlös och överexponerad svartvit filter för den där äkta lomo-känslan? Saknas bara felexponerade fläckar för att simulera ljusläckage också. Får inte glömma att låsa bildfrekvensen vid 18 FPS för att emulera super 8.

Håller med, men för mig finns även detta med att regn och stänk som kommer rinnandes ner som droppar på.... kameralinsen?
Varje gång jag ser sådana effekter tappar jag inlevelsen och dras ur spelet rytm. Vill dra igång vindrutetorkaren instinktivt när jag ser denna effekt
Heller en knapp där man kan blinka bort vattnet som skulle komma i ögat