Permalänk
Avstängd

Köpa eller vänta?

Jag funderade mycket på att antingen köpa en xperia z5 premium eller en galaxy s6 edge plus.

Jag valde i slutändan en galaxy s6 edge plus och skulle precis göra ett köp, då fick jag höra av en person att det är en dum ide att köpa denna galaxy s6 edge plus eftersom samsung presenterar galaxy s7, galaxy s7 edge och galaxy s7 edge plus, någon som vet om detta stämmer?

Stämmer det så blir det allt att vänta på galaxy s7 edge plus, men om inte s7 edge plus presenteras nästa månad så vill jag köra på galaxy s6 edge plus nu.

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

@emina41: Ryktet säger att S7 kommer i Mars

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av emina41:

Jag funderade mycket på att antingen köpa en xperia z5 premium eller en galaxy s6 edge plus.

Jag valde i slutändan en galaxy s6 edge plus och skulle precis göra ett köp, då fick jag höra av en person att det är en dum ide att köpa denna galaxy s6 edge plus eftersom samsung presenterar galaxy s7, galaxy s7 edge och galaxy s7 edge plus, någon som vet om detta stämmer?

Stämmer det så blir det allt att vänta på galaxy s7 edge plus, men om inte s7 edge plus presenteras nästa månad så vill jag köra på galaxy s6 edge plus nu.

Någon som vet?

Vad har du för mobil för tillfället? 1080P skärm? Jag uppdaterade från en Note2 för det endå är 3generationer mellan och det var en värd uppgradering till s6.

OT: Kan tänka mig att de kommer snart det brukar ju papperlanseras runt mars-april

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Det är väl den vanliga cykeln för lansering. Om pengar inte är ett problem så kan du få tag i en i Mars eller April men antalet enheter brukar vara begränsat, priset lär sjunka till Maj och Juni allt eftersom nya enheter kommer in på marknaden. Behöver du en ny mobil idag så ska du inte vänta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emina41:

Jag funderade mycket på att antingen köpa en xperia z5 premium eller en galaxy s6 edge plus.

Jag valde i slutändan en galaxy s6 edge plus och skulle precis göra ett köp, då fick jag höra av en person att det är en dum ide att köpa denna galaxy s6 edge plus eftersom samsung presenterar galaxy s7, galaxy s7 edge och galaxy s7 edge plus, någon som vet om detta stämmer?

Stämmer det så blir det allt att vänta på galaxy s7 edge plus, men om inte s7 edge plus presenteras nästa månad så vill jag köra på galaxy s6 edge plus nu.

Någon som vet?

orkar du vänta 2 månader till så är det värt att vänta på något nytt istället att äga en som blir en utgående (SAMSUNG).

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte riktigt ni har förstått mig, jag tänker vänta endast om galaxy s7 edge plus släpps, släpps bara vanliga galaxy s7 och galaxy s7 edge så kör jag på en galaxy s6 edge plus, men nu vet jag inte om det blir en galaxy s7 edge plus som lanseras?

Permalänk
Medlem

@emina41:

Eftersom SG6EP lanserades i augusti 2015 så tror i alla fall inte jag att vi lär se en uppföljare nu i vår.
Om en SG7EP är på väg så får vi veta det först under mobile world congress 22-25 februari, ingen här kan ge ett definitivt svar på din fråga. Har du inte tålamod till att vänta drygt en månad på eventuella nyheter så kan du lika gärna köpa en ny mobil redan nu.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du vill "vänta på det nya" hela tiden kan du vänta hur länge som helst, det är ju hela tiden nya saker på gång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foh668:

@emina41:

Eftersom SG6EP lanserades i augusti 2015 så tror i alla fall inte jag att vi lär se en uppföljare nu i vår.
Om en SG7EP är på väg så får vi veta det först under mobile world congress 22-25 februari, ingen här kan ge ett definitivt svar på din fråga. Har du inte tålamod till att vänta drygt en månad på eventuella nyheter så kan du lika gärna köpa en ny mobil redan nu.

Okej, men jag stötte på denna länken som säger att tre modeller släpps nu i vår och det är galaxy s7, s7 edge och s7 edge plus ( den som jag vill ha)

http://www.pocket-lint.com/news/135386-samsung-galaxy-s7-s7-e...

Jag vill verkligen inte köpa en s6 edge plus nu om galaxy s7 edge plus lanseras nästa månad.

Kanske satsa på sony z5 premium trots allt..

Permalänk
Medlem

@emina41: Om den nu lanseras nästa månad så finns den ändå inte i handeln för än om några månader. Tidigast sent mars, april.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte också på det nyss när jag köpte min s6 edge plus, ifall jag skulle vänta på 7an.. men orkar fan inte vänta så länge, det blir som tidigast i sommar som de kommer vara tillgängliga här ändå.. note och de största modellerna brukar väl alltid dyka upp på hösten innan iallafall.... sg6+ dök ju upp förra hösten, varför skulle modell 7 dyka upp tidigare ?

Som tidigare sagts.. man kan inte hela tiden vänta på nästa nya sak som är på gång för då kommer man aldrig skaffa något. Bara släng ned skiten i varukorgen sen till kassan och betala sen packa upp och njut

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Medlem

Enda enkla och säkra sättet är väl bara att vänta tills nästa månad och se.
Om det bara är S7 och S7 Edge som kommer får du väl köpa en S6 Edge Plus då, med lite tur hoppar alla S6 lurar ner lite i pris när S7:an presenteras.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐