Permalänk
Medlem
Skrivet av danern:

Nytt avsnitt i den tragikomiska följetongen med CDON eller CDtotaltOFF som de borde kalla sig.

Vi beställde en Surface 3 den 2:a januari. Den har fortfarande inte kommit. Det har inte heller kommit något vettigt besked om när den eventuellt kan tänkas komma.. Den listas dessutom som i lager..

Idag försökte jag avbeställa ordern via chatt med kundtjänst. Det resulterade i nedanstående helt häpnadsväckande konversation.

•Gustaf: Välkommen till kundservice! Du pratar med Gustaf. Hur kan jag hjälpa dig?
Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
•Du: hej jag vill avbeställa en order
•Gustaf: Får jag be om ditt ordernummer?
•Du: XXXXXXX
•Gustaf: Tack
•Gustaf: XXXXXXX@gmail.com
•Gustaf: Ditt ärende gäller en produkt från The Mobile Store, ett ärende som jag inte kan hjälpa dig vidare med. Jag har däremot skapat ett ärende och bett mina kollegor som sitter med dessa typer av ärenden att hjälpa dig vidare. Du kommer få svar från dem snarast möjligast på XXXXXX@gmail.com
•Du: the mobile store????
•Gustaf: Ditt ärende gäller en läkemedelsprodukt, ett ärende som jag inte kan hjälpa dig vidare med. Jag har däremot skapat ett ärende och bett mina kollegor som sitter med dessa typer av ärenden att hjälpa dig vidare. Du kommer få svar från dem snarast möjligast på XXXXXX@gmail.com.
•Gustaf: Ursäkta, bortse från det första jag skrev. Jag skrev fel.
•Du: jag behöver iof läkemedel efter kontakt med er..
•Du: men Surface 3 brukar kanske inte klassas som just läkemedel
•Du: snarare hemelektronik?
•Gustaf: Den klassas som läkemedel eller livsmedel i vårt system och därför kan jag inte hantera ditt ärende, men har bett mina kollegor att hjälpa dig.
•Du: seriöst??? en dator klassad som läkemedel?????????
•Du: använder du läkemdel just nu??
•Du: gör om gör rätt
•Gustaf: Som sagt. Din produkt är registrerad som läkemedel eller livsmedel i vårt system, så jag kan inte hjälpa dig vidare, men mina kollegor kommer besvara dig på e-post XXXXXX@gmail.com så fort som möjligt.
•Du: vakna! Surface 3 står som surfplatta vilket det också är
•Du: dvs en platt dator den går inte att äta
•Gustaf:
Den är registrerad under denna kategori i vårt system, trots att det är en dator. Du kommer få svar på din e-post.
Jag känner inte att vi kommer vidare i det här samtalet och kommer därför avsluta denna konversation om du inte behöver hjälp med något annat.
•Du: haha ni slår alla rekord i att vara urusla
•Du: tjoflöjt!

Måhända är jag inte helt vänlig i tonen men jag blir lite lätt förbannad av deras totala oförmåga att hantera mitt ärende.
Produkten säljs av cdon.com inte någon underaffär. Om de har råkat lägga in den fel på något sätt i sitt system måste de ändå kunna hantera en avbeställning av min order. De är ju helt overkligt värdelösa på att hjälpa sina kunder!!

HAHA. Den här tråden är underhållande. Kan inte fler gå in i chatten?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av danern:

Nytt avsnitt i den tragikomiska följetongen med CDON eller CDtotaltOFF som de borde kalla sig.

Vi beställde en Surface 3 den 2:a januari. Den har fortfarande inte kommit. Det har inte heller kommit något vettigt besked om när den eventuellt kan tänkas komma.. Den listas dessutom som i lager..

Idag försökte jag avbeställa ordern via chatt med kundtjänst. Det resulterade i nedanstående helt häpnadsväckande konversation.

•Gustaf: Välkommen till kundservice! Du pratar med Gustaf. Hur kan jag hjälpa dig?
Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
•Gustaf: Ditt ärende gäller en produkt från The Mobile Store, ett ärende som jag inte kan hjälpa dig vidare med. Jag har däremot skapat ett ärende och bett mina kollegor som sitter med dessa typer av ärenden att hjälpa dig vidare. Du kommer få svar från dem snarast möjligast på XXXXXX@gmail.com
•Gustaf: Ditt ärende gäller en läkemedelsprodukt, ett ärende som jag inte kan hjälpa dig vidare med. Jag har däremot skapat ett ärende och bett mina kollegor som sitter med dessa typer av ärenden att hjälpa dig vidare. Du kommer få svar från dem snarast möjligast på XXXXXX@gmail.com.
•Gustaf: Den klassas som läkemedel eller livsmedel i vårt system och därför kan jag inte hantera ditt ärende, men har bett mina kollegor att hjälpa dig.
•Gustaf: Som sagt. Din produkt är registrerad som läkemedel eller livsmedel i vårt system, så jag kan inte hjälpa dig vidare, men mina kollegor kommer besvara dig på e-post XXXXXX@gmail.com så fort som möjligt.
•Gustaf:
Den är registrerad under denna kategori i vårt system, trots att det är en dator. Du kommer få svar på din e-post.
Jag känner inte att vi kommer vidare i det här samtalet och kommer därför avsluta denna konversation om du inte behöver hjälp med något annat.

Måhända är jag inte helt vänlig i tonen men jag blir lite lätt förbannad av deras totala oförmåga att hantera mitt ärende.
Produkten säljs av cdon.com inte någon underaffär. Om de har råkat lägga in den fel på något sätt i sitt system måste de ändå kunna hantera en avbeställning av min order. De är ju helt overkligt värdelösa på att hjälpa sina kunder!!

Samma hände mig när en vara ströks som fortfarande står som i lager på deras sida trots att det gått en vecka sedan varan ströks för mig. De skulle skicka frågan vidare till livsmedel varför den stod som i lager och på sidan fast den var slut. Har inte fått svar än....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Svagaste anmälan jag gjort någonsin fick detta svar tillbaka.

Hej Jonas,

Man har alltid rätt att avbeställa en vara. I det fall varan har gått vidare i hanteringen kan det vara så att säljaren har rätt att ta ut en avgift för administrativa kostnader.
Ångrar man sin vara så är företaget skyldiga att återbetala samtliga avgifter (exklusive den frakt som betalas av konsument tillbaka till säljaren) inom 14 dagar från att meddelandet om ånger skickats. Detta behandlas i lagen (2005:59).

Finns det andra omständigheter kring din leverans som inte framgår här så kan vår rekommendation förändras. Det finns alltid många parametrar att ta hänsyn till i olika ärenden.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig till mig så besvarar jag dessa.

Ha en bra dag!
Med vänlig hälsning
Anne Bardeman
Svensk Digital Handel
Trygg e-handel

Vet inte varför du fick det tråkiga meddelandet hos mig svarade de med detta.

skickad. den 26 januari 2016 13:19:56
"Hej,
Vi har tagit emot ditt klagomål gällande CDON.com.
Jag har tagit kontakt med företaget och ber de ta kontakt med dig så snart som möjligt.
Ha en bra dag!
"

Och tro fan att man fick svar från CDON direkt efter

den 26 januari 2016 13:57:07

"Hej
Tack för ditt mail.
Vi beklagar innerligt att du inte fått något svar på detta ärende.
Har du mottagit returinstruktioner från oss tidigare och skickat in produkten till oss?
Med vänliga hälsningar"

Det tog alltså mindre än 40min från att de blev kontaktade av Trygg e-handel men när man själv kontaktat har det tagit 1 månad.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Har du upplevt problem med order/leverans får du gärna kontakta kundtjänst så ordnar vi med kompensation!

Fjärde gången detta ignoreras, har som sagt kontaktat kundtjänst utan kompensation. Fortsätter att skriva detta varje gång en representant skriver här, så får vi se hur länge det kommer ignoreras. Lovar man nått offentligt ska man hålla det med.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Cdon.com

Jag har skickat ett PM till dig så hoppas jag vi ska kunna lösa det därigenom.

Skrivet av Fredag:

Fjärde gången detta ignoreras, har som sagt kontaktat kundtjänst utan kompensation. Fortsätter att skriva detta varje gång en representant skriver här, så får vi se hur länge det kommer ignoreras. Lovar man nått offentligt ska man hålla det med.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Vi ber om ursäkt för att du inte fått korrekt information vid kontakt med kundtjänst. Produkten klassas ej som läkemedel/livsmedel, men vi har en del hemelektronik som levereras direkt från extern leverantörs lager och ej från vårt eget lager. Dessa ärenden är lite speciella och kan då inte hanteras direkt i chatten utan hanteras av samma personer som även hanterar läkemedel och livsmedel, därav min kollegas svar. Jag har idag varit i kontakt med leverantören av denna vara - jag skickar dig ett PM där du gärna får återkomma med order- eller ärendenummer så hoppas jag vi ska kunna ordna det så fort som möjligt.

Skrivet av danern:

•Gustaf:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför går det inte beställa produkter som inte finns i lager? Inte svårt att vara billigast om det inte går att beställa något.

Tror ni är den enda butiken som inte vill ha beställningar.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Varför går det inte beställa produkter som inte finns i lager? Inte svårt att vara billigast om det inte går att beställa något.

Jag tror de stora problemet är att de skriver att de har saker i lager 1-3 dagars leverans och sedan stämmer det inte.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av LeVvE:

Någon särskild produkt du syftar på? Annars kan du alltid bevaka produkten så får skickas ett mail så fort varan är i lager igen.

Visa signatur
Permalänk

Jag har slutat beställa hos dem sedan dem senaste händelser. Fick fyndvara istället för nyvara, leveranstider stämmer inte alls, returer tog dem en månad tills dem blir registrerade, supporten verkade oproffsigt, man fick olika svar från olika personer. För att vara nordens största e-butik är detta oacceptabel.

Finns mycket bättre alternativ där ute.

Permalänk
Cdon.com

Det är väldigt tråkigt att höra att du känner så, men också fullt förståeligt. Vi har brustit på många punkter under senaste tiden men vi gör allt vi kan för att försöka få rätsida på alla dessa problem med hopp om att vi i framtiden ska kunna återfå ert förtroende.

Skrivet av stealth.pilot:

Jag har slutat beställa hos dem sedan senaste händelser. Fick fyndvara istället för nyvara, leveranstider stämmer inte alls, returer tog dem en månad tills dem blir registrerade, supporten verkade oproffsigt, man fick olika svar från olika personer. För att vara nordens största e-butik är detta oacceptabel.

Finns mycket bättre alternativ där ute.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Det är väldigt tråkigt att höra att du känner så, men också fullt förståeligt. Vi har brustit på många punkter under senaste tiden men vi gör allt vi kan för att försöka få rätsida på alla dessa problem med hopp om att vi i framtiden ska kunna återfå ert förtroende.

Ni kan ju börja med att sluta sälja begagnade varor till nypris

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Om nu CDON går så jäkla bra och man lider av världens sämsta kommunikation mellan lager och kundtjänst (även fast jag tror att ni bara ljuger för att kunna slippa stå till svars för era misstag) så varför sparkar ni då 63 av era anställda i Malmö? Bara att förvänta sig sämre service än nu.

Permalänk

Bättre att ni tar en veckas paus. När ni stoppar all försäljning, lägger inte upp mer skräp på varken er hemsida eller på Facebook. Inte mejlar mig om kylskåp som kan göra både det ena och det andra (den verkar vara mer kapabel än era lagerarbetare, så ställ in dem i lagret, så kanske vi får våra varor). Sedan betar ni av listan på alla beställningar. Sedan öppnar ni igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NovaTotal:

Om nu CDON går så jäkla bra och man lider av världens sämsta kommunikation mellan lager och kundtjänst (även fast jag tror att ni bara ljuger för att kunna slippa stå till svars för era misstag) så varför sparkar ni då 63 av era anställda i Malmö? Bara att förvänta sig sämre service än nu.

Har du någon källa på att 63 blivit varslade som du kan dela med dig utav?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har du någon källa på att 63 blivit varslade som du kan dela med dig utav?

"Qliro" som CDON är en del av, sparkar 35 personer efter att de redovisat en förlust på 30 miljoner för Q4 2015.

http://www.di.se/artiklar/2016/1/27/35-tjanster-bort-pa-cdon/

Permalänk
Medlem

Såg också att det inte gått så bra för cdon, här; http://www.svd.se/nedskarning-pa-cdon-efter-forlust

Vill bara slänga in att jag inte har haft obotliga problem med dem. Beställde saker under black friday, inför jul och under jul, totalt 5 ordrar sedan november -15.

I en fick jag en dålig vara (Skärm som läckte ljus), som det inte var några problem att skicka tillbaka gratis och få ersatt, där ersättarskärmen skickades efter en vecka.
Sedan beställde jag böcker till jul. Men efter att ha varit i kontakt med chatten, kunde de inte garantera leverans till jul. Avbeställde utan några problem, och fick igen min rabattkod som jag hade använt.
Beställde en hårddisk 22/12, där tydligen lagret som höll i (WD?) hårddiskar sackade efter, och det dröjde två veckor in i januari innan jag kunde hämta ut den.
Sedan beställde jag hjulsidor/navkapslar av dem. Fick bara 1 skickad till mig.... Tydligen hade de senare lagt till texten "Antal Delar: 1". Men har nu returnerat den, och väntar på pengar sedan knappt en vecka.

De returer som skedde, stod CDON för.

Kort sagt, jag tycker synd som er alla som har haft sådan otur/så dåliga bemötanden av CDON. Jag vet inte säkert hur, men jag har inte haft något problem.

Med det sagt. Notera att leveranstiden är opålitlig. Det går icke att lita på om det står 1-3 vardagar. Var på dem i chatten ofta, och försök få information när det börjar ta tid. Jag har fått lite olika bemötanden; ibland inte alls tillmötesgående, men ibland också av väldigt hjälpsamma människor.

Inte säker på om detta är vad tråden är till för egentligen. Men det är så många som har blivit värdelöst behandlade; så ville slänga in något positivt.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Hedersmedlem

35 får gå från CDONs kontor i Malmö (alltid tråkigt med förlorade arbeten) och förlusterna ökar tyvärr: https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2016/01/27/usel-r...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi ber om ursäkt för att du inte fått korrekt information vid kontakt med kundtjänst. Produkten klassas ej som läkemedel/livsmedel, men vi har en del hemelektronik som levereras direkt från extern leverantörs lager och ej från vårt eget lager. Dessa ärenden är lite speciella och kan då inte hanteras direkt i chatten utan hanteras av samma personer som även hanterar läkemedel och livsmedel, därav min kollegas svar. Jag har idag varit i kontakt med leverantören av denna vara - jag skickar dig ett PM där du gärna får återkomma med order- eller ärendenummer så hoppas jag vi ska kunna ordna det så fort som möjligt.

Nu har jag fått hjälp att avbeställa min order och även fått bekräftelsemail på detta.
Det var ju en lättnad att det gick att få trevlig och adekvat hjälp till sist om än via omvägen Swecs forum.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Kul att ni la upp monitorn efter min önskan, dåligt att ni* inte ville prispressa dock!

Vi har en förbokningskampanj som du hittar här
http://cdon.se/hemelektronik/asus_pg348q_preorder/

Vänligen,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Självklart ska fyndvaror inte säljas till nypris - när detta sker handlar det helt enkelt om en miss från lagrets sida vid registrering av returer. Vi påbörjade under 2015 ett projekt för att förbättra oss på just denna punkten, vilket ännu är igång - jag hoppas att det ska lösa problemet med felregistreringen så mycket som möjligt.

Skrivet av KKay:

Ni kan ju börja med att sluta sälja begagnade varor till nypris

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

@CDON.COM: Jag kunde inte motstå några riktigt bra fynd på Outdoor-rean (+CDON+-kupong på 100kr, tack!) men märkte att min Firefox-baserade webläsare (Pale Moon) inte fungerar ordentligt längre utan tvingades byta till Chrome. Främst är det valen för storlekar, märken osv till vänster som bara fungerar sporadiskt. Oftast händer det efter första valet men sedan hänger sidan sig vid laddning och valen går inte igenom. Om jag minns rätt visade statusraden alltid Google Analytics-nånting, som inte svarade. Adblocks osv givetvis avstängt.

Någon ni på CDON känner till, eller någon annan medlem här på SweClockers kanske? Lokalt problem hos mig?

PS. Synd att 20%-kupongen bara gäller kläder och inte skor, annars hade det blivit nya skodon också.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi har en förbokningskampanj som du hittar här
http://cdon.se/hemelektronik/asus_pg348q_preorder/

Vänligen,
CDON.COM

Om man ångrar köpet, får man skicka tillbaks skärmen utan extrakostnad då? För ni brukar alltid lägga i en returfraktsedel nu för tiden, men ni säger aldrig om det blir någon extra kostnad för kunden.

Ytterligare en fråga, när kommer ni få in skärmen?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Trodde du verkligen det?

Ser du? CDON lyssnade på mig och la upp skärmen till marknadens bästa pris! Det lönar sig att fråga :)!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

@CDON.COM: Jag kunde inte motstå några riktigt bra fynd på Outdoor-rean (+CDON+-kupong på 100kr, tack!) men märkte att min Firefox-baserade webläsare (Pale Moon) inte fungerar ordentligt längre utan tvingades byta till Chrome. Främst är det valen för storlekar, märken osv till vänster som bara fungerar sporadiskt. Oftast händer det efter första valet men sedan hänger sidan sig vid laddning och valen går inte igenom. Om jag minns rätt visade statusraden alltid Google Analytics-nånting, som inte svarade. Adblocks osv givetvis avstängt.

Någon ni på CDON känner till, eller någon annan medlem här på SweClockers kanske? Lokalt problem hos mig?

PS. Synd att 20%-kupongen bara gäller kläder och inte skor, annars hade det blivit nya skodon också.

Jag har skickat vidare detta till vårt front end-team som kommer kika på det. Tack för feedback!

Vänligen,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Om man ångrar köpet, får man skicka tillbaks skärmen utan extrakostnad då? För ni brukar alltid lägga i en returfraktsedel nu för tiden, men ni säger aldrig om det blir någon extra kostnad för kunden.

Ytterligare en fråga, när kommer ni få in skärmen?

Om det inte anges ”fria returer” på varusidan på Webbplatsen svarar du som kund för kostnaden för returfrakt. För godkända reklamationer står dock Säljaren för returen. Du kan läsa mer om returer i våra allmänna villkor.

Läs mer här:
http://cdon.se/kundservice/leverans/byte_%C3%A5nger_och_fel_i...

Enligt ASUS ska dessa komma i Mars, har dock inget bekräftat datum för tillfället.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av muSashi:

Ser du? CDON lyssnade på mig och la upp skärmen till marknadens bästa pris! Det lönar sig att fråga :)!

Där ser man! Men du har inte fått nån skärm än, så ropa inte hej

Permalänk
Cdon.com

Förstår att det är irriterande att se nya kampanjer och erbjudanden komma ut när man upplever att det inte fungerar som det ska med de redan lagda beställningarna. Vi lägger givetvis väldigt mycket fokus på att lösa de problem vi har så att all orderhantering och returhantering ska flyta på bättre igen.

Skrivet av NovaTotal:

Bättre att ni tar en veckas paus. När ni stoppar all försäljning, lägger inte upp mer skräp på varken er hemsida eller på Facebook. Inte mejlar mig om kylskåp som kan göra både det ena och det andra (den verkar vara mer kapabel än era lagerarbetare, så ställ in dem i lagret, så kanske vi får våra varor). Sedan betar ni av listan på alla beställningar. Sedan öppnar ni igen.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Besvarade ditt inlägg på Prisjakt tidigare idag, men passar på att säga tack för feedbacken även här!

Skrivet av Mattedatten:

Såg också att det inte gått så bra för cdon, här; http://www.svd.se/nedskarning-pa-cdon-efter-forlust

Vill bara slänga in att jag inte har haft obotliga problem med dem. Beställde saker under black friday, inför jul och under jul, totalt 5 ordrar sedan november -15.

I en fick jag en dålig vara (Skärm som läckte ljus), som det inte var några problem att skicka tillbaka gratis och få ersatt, där ersättarskärmen skickades efter en vecka.
Sedan beställde jag böcker till jul. Men efter att ha varit i kontakt med chatten, kunde de inte garantera leverans till jul. Avbeställde utan några problem, och fick igen min rabattkod som jag hade använt.
Beställde en hårddisk 22/12, där tydligen lagret som höll i (WD?) hårddiskar sackade efter, och det dröjde två veckor in i januari innan jag kunde hämta ut den.
Sedan beställde jag hjulsidor/navkapslar av dem. Fick bara 1 skickad till mig.... Tydligen hade de senare lagt till texten "Antal Delar: 1". Men har nu returnerat den, och väntar på pengar sedan knappt en vecka.

De returer som skedde, stod CDON för.

Kort sagt, jag tycker synd som er alla som har haft sådan otur/så dåliga bemötanden av CDON. Jag vet inte säkert hur, men jag har inte haft något problem.

Med det sagt. Notera att leveranstiden är opålitlig. Det går icke att lita på om det står 1-3 vardagar. Var på dem i chatten ofta, och försök få information när det börjar ta tid. Jag har fått lite olika bemötanden; ibland inte alls tillmötesgående, men ibland också av väldigt hjälpsamma människor.

Inte säker på om detta är vad tråden är till för egentligen. Men det är så många som har blivit värdelöst behandlade; så ville slänga in något positivt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Frågan är ju om/när du kommer få skärmen hemskickad, dvs om Cdon väljer att ta ett par månader på sig heller helt enkelt plocka bort ordern när dom känner för det och gör det ju alltid utan att meddela kunden.
Och har priset höjts efter att dom plockat bort ordern så är det det nya priset som gäller om du vill ha den (och detta är ju inget direkt ovanligt förfarande ifrån Cdon´s sida när dom tycker att det blev lite för billigt för kunden).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!