Nytt avsnitt i den tragikomiska följetongen med CDON eller CDtotaltOFF som de borde kalla sig.
Vi beställde en Surface 3 den 2:a januari. Den har fortfarande inte kommit. Det har inte heller kommit något vettigt besked om när den eventuellt kan tänkas komma.. Den listas dessutom som i lager..
Idag försökte jag avbeställa ordern via chatt med kundtjänst. Det resulterade i nedanstående helt häpnadsväckande konversation.
•Gustaf: Välkommen till kundservice! Du pratar med Gustaf. Hur kan jag hjälpa dig?
Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
•Du: hej jag vill avbeställa en order
•Gustaf: Får jag be om ditt ordernummer?
•Du: XXXXXXX
•Gustaf: Tack
•Gustaf: XXXXXXX@gmail.com
•Gustaf: Ditt ärende gäller en produkt från The Mobile Store, ett ärende som jag inte kan hjälpa dig vidare med. Jag har däremot skapat ett ärende och bett mina kollegor som sitter med dessa typer av ärenden att hjälpa dig vidare. Du kommer få svar från dem snarast möjligast på XXXXXX@gmail.com
•Du: the mobile store????
•Gustaf: Ditt ärende gäller en läkemedelsprodukt, ett ärende som jag inte kan hjälpa dig vidare med. Jag har däremot skapat ett ärende och bett mina kollegor som sitter med dessa typer av ärenden att hjälpa dig vidare. Du kommer få svar från dem snarast möjligast på XXXXXX@gmail.com.
•Gustaf: Ursäkta, bortse från det första jag skrev. Jag skrev fel.
•Du: jag behöver iof läkemedel efter kontakt med er..
•Du: men Surface 3 brukar kanske inte klassas som just läkemedel
•Du: snarare hemelektronik?
•Gustaf: Den klassas som läkemedel eller livsmedel i vårt system och därför kan jag inte hantera ditt ärende, men har bett mina kollegor att hjälpa dig.
•Du: seriöst??? en dator klassad som läkemedel?????????
•Du: använder du läkemdel just nu??
•Du: gör om gör rätt
•Gustaf: Som sagt. Din produkt är registrerad som läkemedel eller livsmedel i vårt system, så jag kan inte hjälpa dig vidare, men mina kollegor kommer besvara dig på e-post XXXXXX@gmail.com så fort som möjligt.
•Du: vakna! Surface 3 står som surfplatta vilket det också är
•Du: dvs en platt dator den går inte att äta
•Gustaf:
Den är registrerad under denna kategori i vårt system, trots att det är en dator. Du kommer få svar på din e-post.
Jag känner inte att vi kommer vidare i det här samtalet och kommer därför avsluta denna konversation om du inte behöver hjälp med något annat.
•Du: haha ni slår alla rekord i att vara urusla
•Du: tjoflöjt!
Måhända är jag inte helt vänlig i tonen men jag blir lite lätt förbannad av deras totala oförmåga att hantera mitt ärende.
Produkten säljs av cdon.com inte någon underaffär. Om de har råkat lägga in den fel på något sätt i sitt system måste de ändå kunna hantera en avbeställning av min order. De är ju helt overkligt värdelösa på att hjälpa sina kunder!!
HAHA. Den här tråden är underhållande. Kan inte fler gå in i chatten?
Citera för svar!