Permalänk
Medlem

Gtx 970 passiva fläktar?

Jag undrar vilka gtx 970 kort som har passiva fläktar. Jag vet att Asus strix har det men har ingen aning om de andra har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piao24:

Jag undrar vilka gtx 970 kort som har passiva fläktar. Jag vet att Asus strix har det men har ingen aning om de andra har det.

MSI Gaming har det också

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem

Alla EVGA kort har passiva fläktar

Permalänk
Medlem

@Piao24

*Semi-passiva

MSI, EVGA vet jag om på rak arm. Kanske att Gigabyte också har det. Osäker, googla!

Permalänk

Pasiva vet jag inga 970 som har

Edit: alltid ä det nån som hinner notera andras fel innan jag

Men vet att även evga har semi-pasiva fläktar på sina ACX 2.0 kylare. Har själv https://www.komplett.se/product/826145/datorutrustning/grafik... och det är mycket tyst enligt mig både när fläktarna snurrar och när de inte gör det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Intel Core i7-4770 - EVGA GeForce GTX 970 - Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB (4GBx4) - Asus B85-Plus - Cooler Master B500 500W - Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 - Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM - Fractal Define R5

Permalänk
Hedersmedlem

@Piao24 Det enda Gigabyte har som har semipassiva fläktar är GV-GTX 970 XTREME-4GD, de andra tre GTX 970 (från Gigabyte) har det inte.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

På mitt kort så finns det två bios, ett normalt och ett prestanda. Kör jag med prestanda så kommer fläktarna gå på 12% istället för 0%. Nu gör väl inte detta någon skillnad på ljudet (jag hör då inget i alla fall) men kan vara något att tänka på ifall ditt kort kommer med två bios och du verkligen vill att dom går på 0%, så du inte ändrar och det går upp några procent.

Citat:

I modellens bakkant finns en liten brytare vilken växlar mellan två olika BIOS-lägen. Standardläget innebär att fläktarna stannar helt vid temperaturer under 60 °C, något som i praktiken ger ljudlös drift så länge inget spel rullar igång. Det sekundära läget är tänkt för optimal prestanda och låter fläktarna snurra konstant med en mer aggressiv kurva.

Detta är ett EVGA SSC.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.