Muspekaren är felaktigt visad på skärmen

Permalänk
Medlem

Muspekaren är felaktigt visad på skärmen

Hej, fick idag hem en ny skärm men efter att ha installerat den har jag stött på problem, det är nämligen så att muspekaren visas på ett ställe men när jag trycker så klickar den på ett annat ställe en bra bit därifrån vars muspekaren visas. Någon som vet hur jag fixar det?
Kan tillägga att skärme jag köpte har högre upplösning än den den ersatte. Har även ett till problem, när jag bytte ut min gamla skärm till denna så slutade min andra primära skärm att funka så om något vet hur det kommer sig och hur man fixar vore det grymt.(förut körde jag dvi och DisplayPort men nu kör jag 2 DisplayPort).
Mvh Mattias

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem

Efter att ha startat om datorn så verkar första problemet ha löst sig(dumt av mig att inte testa det först) men fortfarande så funkar inte andra skärmen(den icke nyinköpta skärmen).

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Bildexpert 📺

Skärmen alstrar/påverkar/styr inte över muspekaren, utan skärmen visar endast den signal den får av grafikkortet. Problem med muspekare som inte klickar på rätt ställe torde närmast vara en detalj för mjukvaran/drivrutin till musen.