Rise of the Tomb Raider

Permalänk
Avstängd

@Blackie:

var köpte du för 300 spänn? jag testade nyss på kinguin men när jag lade till att jag va svensk slutade det på en bra bit över 400 kr så jag skippade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

@envelope91:

det är väl skitsamma för oss som betalar för oss eller

Skrivet av Blackie:

Det är väl bättre att betta pengarna på en laglig kopia av spelet istället..
Har du inte råd med 300 spänn så får du väl vänta på att den dyker upp på Steam-rean istället

Ni borde verkligen inte hoppa till sådana groteska förutfattade meningar!
Jag är inte intresserad av att piratkopiera spelet, jag är dock intresserad på hur länge Denuvo håller, när utvecklarna själva säger att det är omöjligt att kringgå så blir man onekligen nyfiken, är detta slutet för piraterna!?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av captur605:

@Blackie:

var köpte du för 300 spänn? jag testade nyss på kinguin men när jag lade till att jag va svensk slutade det på en bra bit över 400 kr så jag skippade det

Well, det är ju ett lätt misstag att missa skriva vilket land man är i, med tanke på att från början står ju det valet på "No tax; outside EU" eller nåt sånt. Hoppsan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Ni borde verkligen inte hoppa till sådana groteska förutfattade meningar!
Jag är inte intresserad av att piratkopiera spelet, jag är dock intresserad på hur länge Denuvo håller, när utvecklarna själva säger att det är omöjligt att kringgå så blir man onekligen nyfiken, är detta slutet för piraterna!?

Det där fick du ta med en nypa salt, mitt citat var lite med glimten i ögat

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

@Blackie:

var köpte du för 300 spänn? jag testade nyss på kinguin men när jag lade till att jag va svensk slutade det på en bra bit över 400 kr så jag skippade det

Om du läser i tråden så tipsade jag om Instant Gaming, nu kostar Tomb Raider 317,83 sek deras priser varierar från dag till dag igår låg den på 316,60

https://www.instant-gaming.com/en/485-buy-key-steam-rise-of-t...

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Underbart spel måste jag säga! Enormt snyggt också, känns som en välgjord port.

Permalänk
Skrivet av psp123:

Underbart spel måste jag säga! Enormt snyggt också, känns som en välgjord port.

Sjukt snyggt är det . Lite besviken på att jag inte kan ha de högre AA inställningarna (SFAA hette det va?). Men mycket imponerande ändå.

Mina dubbla 970 ligger på 70-75% usage nästan hela tiden, hoppas de kan få upp det med något patch.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Lego Master

Kör det på High med FXAA, droppar aldrig under 60. Ska prova med GeForce Experience optimala inställningar ikväll, tydligen tror den att jag ska kunna köra TrueHair på Very High och lite annat på Very High istället för bara On eller High. Får se vad det gör med frameraten.

Tänkte hålla lite koll på både CPU- och GPU-belastningen, undrar om min 3570k har börjat flaska.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Kör det på High med FXAA, droppar aldrig under 60. Ska prova med GeForce Experience optimala inställningar ikväll, tydligen tror den att jag ska kunna köra TrueHair på Very High och lite annat på Very High istället för bara On eller High. Får se vad det gör med frameraten.

Tänkte hålla lite koll på både CPU- och GPU-belastningen, undrar om min 3570k har börjat flaska.

Jag kollade på TotalBiscuits port report preview och han sade att CPU belastningen är minimal för detta spel och att all fokus ligger på GPU. En 3570K lär inte flaska en 970. Har själv haft den CPUn och körde tom två st 970 (dock körde jag CPUn i 4.4GHz).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Mocka:

Jag kollade på TotalBiscuits port report preview och han sade att CPU belastningen är minimal för detta spel och att all fokus ligger på GPU. En 3570K lär inte flaska en 970. Har själv haft den CPUn och körde tom två st 970 (dock körde jag CPUn i 4.4GHz).

Ja, jag har sparkat upp den i 4.2 GHz ungefär med AI-OCn i UEFI. Möjligt att du har rätt, men alla siffror är bra siffror så jag kommer ändå övervaka systemet noggrannare än vanligt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Bara jag som saknar de grafiska och hemska dödsscenerna? Har råkar trilla av en gång och då var det inte ens en animation, modellen frös och föll bara........

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Bara jag som saknar de grafiska och hemska dödsscenerna? Har råkar trilla av en gång och då var det inte ens en animation, modellen frös och föll bara........

Dom finns, fast den enda jag sett är när man blir penetrerad av spjut. Att bli uppäten av en björn ser inte heller jättetrevligt ut

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Dom finns, fast den enda jag sett är när man blir penetrerad av spjut. Att bli uppäten av en björn ser inte heller jättetrevligt ut

Blev dödad en gång av en björn men hon lade sig bara ner och gav iväg ett stön och sedan laddades det om.

Fan jag vill nästan ta kol på henne för att se dessa grymheter

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Blev dödad en gång av en björn men hon lade sig bara ner och gav iväg ett stön och sedan laddades det om.

Fan jag vill nästan ta kol på henne för att se dessa grymheter

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Mocka:

Jag kollade på TotalBiscuits port report preview och han sade att CPU belastningen är minimal för detta spel och att all fokus ligger på GPU. En 3570K lär inte flaska en 970. Har själv haft den CPUn och körde tom två st 970 (dock körde jag CPUn i 4.4GHz).

Om en konsolport är någorlunda vettig gjord idag kommer aldrig CPU-delen bli en flaskhals. Sett rapporter om att också Just Cause 3 fungerar hur bra som helst på en modern i3, vilket är vad man bör förvänta sig av en bra port då t.ex. i3-6100 har ganska mycket högre både totalt prestanda över alla CPU-trådar och flera gånger högre prestanda per CPU-tråd än PS4/XBO.

Angående Rise of the Tomb Raider

"Regarding its CPU requirements, Rise of the Tomb Raider does not require a high-end CPU to shine. In order to find out whether an old CPU was able to offer an ideal gaming experience, we simulated a dual-core CPU with and without Hyper Threading. For this particular test, we lowered our resolution to 800×600 (in order to avoid any possible GPU limitation). Our simulated dual-core system was able to run the game with 60fps but with noticeable stuttering when Hyper Threading was disabled, and with constant 60fps without stuttering when Hyper Threading was enabled."

Så samma verkar gälla här, i3 är fullt tillräckligt medan Pentium (två kärnor utan HT) börjar ge problem.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ja, jag har sparkat upp den i 4.2 GHz ungefär med AI-OCn i UEFI. Möjligt att du har rätt, men alla siffror är bra siffror så jag kommer ändå övervaka systemet noggrannare än vanligt.

Aldrig fel att ha koll på hur systemet mår överlag. Dock skulle jag gissa att du inte behöver oroa dig om du kör din i 4,2 GHz.

Skrivet av Yoshman:

Om en konsolport är någorlunda vettig gjord idag kommer aldrig CPU-delen bli en flaskhals. Sett rapporter om att också Just Cause 3 fungerar hur bra som helst på en modern i3, vilket är vad man bör förvänta sig av en bra port då t.ex. i3-6100 har ganska mycket högre både totalt prestanda över alla CPU-trådar och flera gånger högre prestanda per CPU-tråd än PS4/XBO.

Angående Rise of the Tomb Raider

"Regarding its CPU requirements, Rise of the Tomb Raider does not require a high-end CPU to shine. In order to find out whether an old CPU was able to offer an ideal gaming experience, we simulated a dual-core CPU with and without Hyper Threading. For this particular test, we lowered our resolution to 800×600 (in order to avoid any possible GPU limitation). Our simulated dual-core system was able to run the game with 60fps but with noticeable stuttering when Hyper Threading was disabled, and with constant 60fps without stuttering when Hyper Threading was enabled."

Så samma verkar gälla här, i3 är fullt tillräckligt medan Pentium (två kärnor utan HT) börjar ge problem.

Angående vettigt gjort konsollport - vad skulle du kommentera ang AC: Unity? Min gamla 3570K @ 4,4GHz gick praktiskt taget i 100% på alla kärnor. Blev dock märkbart bättre med min nuvarande CPU.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Mocka:

Angående vettigt gjort konsollport - vad skulle du kommentera ang AC: Unity? Min gamla 3570K @ 4,4GHz gick praktiskt taget i 100% på alla kärnor. Blev dock märkbart bättre med min nuvarande CPU.

AC: Unity kan då representera motsatsen till spel som Rise of the Tomb Raider och Just Cause 3

Det som kan bli flaskhals, i alla fall så länge vi är kvar på DX11 är enkeltrådprestanda. Konsolerna har bättre möjligheter att sprida ut arbetet över de sex kärnor som är tillgängliga (två är reserverade för systemet) medan PC-portarna får begränsad CPU-skalning p.g.a. DX11.

Får se hur det ändrar sig när DX12/Vulkan börjar användas.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Måste bara uttala mig: Om man gillade rebooten så kommer man ÄLSKA detta spel.
Grafiken är rent galet bra. Det blir garanterat en vända till när man inhandlat nästa generations grafikkort.

Ett av få spel som jag spelat och sen suttit på jobbet hela dagen efter och verkligen längtat hem till.

Gillar att de klättringsbara platserna inte längre är supertydliga a la peasants måste förstå vad de ska göra.
Första "tomben" var otroligt snyggt gjord och kul att man mer pratar om riktiga pussel som inte bara är minigrottor.

Spelar med tangenbord och mus som en riktig gejmer och kontrollerna sitter klockrent.

Enda klagomålet hittills är att jag kan störa mig på kameran ibland. Men det är ju något som delas med alla tredjepersonsspel.

Och ni som klagar över att det presterar dåligt i 1440p eller 2K. Ni behöver förstå att bara för att er utrustning var dyr för ett tag sen så kommer den spela allt på max ens en månad efter inköp. Det är kul med spel som har lite systemkrav som Crysis och far Cry en gång i tiden hade

(Som sidonotering. Det är väldigt trist gå in i en tråd om ett spel och så handlar 70% av inläggen om CD-keys)

Permalänk
Lego Master
Skrivet av AppendixSE:

Måste bara uttala mig: Om man gillade rebooten så kommer man ÄLSKA detta spel.
Grafiken är rent galet bra. Det blir garanterat en vända till när man inhandlat nästa generations grafikkort.

Ett av få spel som jag spelat och sen suttit på jobbet hela dagen efter och verkligen längtat hem till.

Gillar att de klättringsbara platserna inte längre är supertydliga a la peasants måste förstå vad de ska göra.
Första "tomben" var otroligt snyggt gjord och kul att man mer pratar om riktiga pussel som inte bara är minigrottor.

Huh. Jag reagerade mer än jag brukar på att saker och ting var linjära.

Som striden med första björnen, när hon kommenterar att hon måste hitta giftiga svampar för att kunna ha ihjäl den med giftpilar. Det fan ta mig första jag ser efter jag vänder mig om och går tillbaka från björnens lya är GIFTSVAMPAR mitt på stigen. Hade man gjort ett bra jobb med att gå igenom den öppna ytan vid första lägret hade man reagerat på några röda svampar i mynningen av en grotta, men de var ändå tvungna att slänga svamp i ansiktet på mig direkt efter man inser att man behöver dem. Sen behöver man såklart fler svampar till pilarna i fråga, men dessa markeras lite lätt på kartan som nästa quest-markör. Det är fantamig den svettigaste handhållningsgamingen jag sett på år och dar.

Dold text

Jag hade stor behållning av de första TR-spelen just för att de inte höll dig i handen. "Hitta skiten själv, eller mögla där du är" var det inofficiella mottot. Jag saknar det.

Missförstå mig rätt här, jag älskar spelet. Men jag tycker det har gått för långt bort från det jag personligen tyckte gjorde Tomb Raider-spelen väldigt speciella för mig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Missförstå mig rätt här, jag älskar spelet. Men jag tycker det har gått för långt bort från det jag personligen tyckte gjorde Tomb Raider-spelen väldigt speciella för mig.

Och jag som aldrig spelat de första spelen...
Med rebooten gillade jag att det faktiskt var spännande och rätt bra storytelling. Som man tänkte att datorspel skulle bli när man var yngre(på 80-talet). Som att vara med i en spännande film

Permalänk
Lego Master
Skrivet av AppendixSE:

Och jag som aldrig spelat de första spelen...
Med rebooten gillade jag att det faktiskt var spännande och rätt bra storytelling. Som man tänkte att datorspel skulle bli när man var yngre(på 80-talet). Som att vara med i en spännande film

Absolut, de nya spelen är mycket mer cinematiska, vilket verkar vara en trend. Men de äldre hade mer utmaning i utforskandet, det var sällan eller aldrig uppenbart exakt vart du skulle gå, inga kartor eller markörer (iaf inte i 1an o 2an). Men såklart blev det ju mycket mer backtracking, planlöst yrande och man kunde fastna i timmar på ett ställe och försöka klara ett hopp över någon ravin innan man gav upp och insåg att det inte alls var dit man skulle. Den gamla hoppmekaniken var mycket mindre förlåtande, det fanns ett par olika sätt att hoppa, och ibland var du tvungen att byta hoppstil mitt i luften för att komma fram exakt rätt så du fick tag i kanten på andra sidan.

I Rise är det snarare tvärtom tycker jag, hoppar du lite tokigt så flyter hon lite smidigt fram till kanten och tar tag ändå, typ "vi vet ju vad du tänkte göra, varsågod". Men det är inte så jag vill ha det. Hoppar jag inte exakt rätt på millimetern så ska hon fan stendö. Men nej. Handhållning hela vägen.

Usch, jag låter som en jävla surgubbe. Inte så jag menar, jag gillar verkligen spelet som sagt, men det är inget riktigt Tomb Raider-spel för mig, mer än till ytan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Well, det är ju ett lätt misstag att missa skriva vilket land man är i, med tanke på att från början står ju det valet på "No tax; outside EU" eller nåt sånt. Hoppsan.

Vart ändrar man det?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

AC: Unity kan då representera motsatsen till spel som Rise of the Tomb Raider och Just Cause 3

Det som kan bli flaskhals, i alla fall så länge vi är kvar på DX11 är enkeltrådprestanda. Konsolerna har bättre möjligheter att sprida ut arbetet över de sex kärnor som är tillgängliga (två är reserverade för systemet) medan PC-portarna får begränsad CPU-skalning p.g.a. DX11.

Får se hur det ändrar sig när DX12/Vulkan börjar användas.

Sen säger ju många att ACU är kasst kodat

Skrivet av AppendixSE:

Måste bara uttala mig: Om man gillade rebooten så kommer man ÄLSKA detta spel.
Grafiken är rent galet bra. Det blir garanterat en vända till när man inhandlat nästa generations grafikkort.

Ett av få spel som jag spelat och sen suttit på jobbet hela dagen efter och verkligen längtat hem till.

Gillar att de klättringsbara platserna inte längre är supertydliga a la peasants måste förstå vad de ska göra.
Första "tomben" var otroligt snyggt gjord och kul att man mer pratar om riktiga pussel som inte bara är minigrottor.

Spelar med tangenbord och mus som en riktig gejmer och kontrollerna sitter klockrent.

Enda klagomålet hittills är att jag kan störa mig på kameran ibland. Men det är ju något som delas med alla tredjepersonsspel.

Och ni som klagar över att det presterar dåligt i 1440p eller 2K. Ni behöver förstå att bara för att er utrustning var dyr för ett tag sen så kommer den spela allt på max ens en månad efter inköp. Det är kul med spel som har lite systemkrav som Crysis och far Cry en gång i tiden hade

(Som sidonotering. Det är väldigt trist gå in i en tråd om ett spel och så handlar 70% av inläggen om CD-keys)

Suck, jag som inte ens klarat första spelet

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nån som fått crossfire att funka?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Nån som fått crossfire att funka?

Du får inte crossfire att fungera?

Vilket fail då av dom då det funkar skitbra i förra spelet. :/

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vet inte om crossfire funkar nu men AMD jobbar ju på drivrutiner så kanske funkar då annars
http://www.sweclockers.com/nyhet/21678-amd-arbetar-pa-optimer...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Måste bara uttala mig: Om man gillade rebooten så kommer man ÄLSKA detta spel.
Grafiken är rent galet bra. Det blir garanterat en vända till när man inhandlat nästa generations grafikkort.

Ett av få spel som jag spelat och sen suttit på jobbet hela dagen efter och verkligen längtat hem till.

Gillar att de klättringsbara platserna inte längre är supertydliga a la peasants måste förstå vad de ska göra.
Första "tomben" var otroligt snyggt gjord och kul att man mer pratar om riktiga pussel som inte bara är minigrottor.

Spelar med tangenbord och mus som en riktig gejmer och kontrollerna sitter klockrent.

Enda klagomålet hittills är att jag kan störa mig på kameran ibland. Men det är ju något som delas med alla tredjepersonsspel.

Och ni som klagar över att det presterar dåligt i 1440p eller 2K. Ni behöver förstå att bara för att er utrustning var dyr för ett tag sen så kommer den spela allt på max ens en månad efter inköp. Det är kul med spel som har lite systemkrav som Crysis och far Cry en gång i tiden hade

(Som sidonotering. Det är väldigt trist gå in i en tråd om ett spel och så handlar 70% av inläggen om CD-keys)

Tycker personligen att combat-scenerna fortfarande är dåliga och klumpiga, Ubisoft borde hämtat in lite CQB-effekter från AC. När man måste skjuta mot 5-10 fiender blir spelet otroligt tråkigt. Som tur är händer detta nästan aldrig.

En solid 8.5/10 får den av mig! Mycket roligt, definitivt värt att köpa (FÖR FULLPRIS!)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Drog upp allt på max max max. "Very high" preseten skippar ju mer än bara HBAO+. Massa fler reglage inkl PureHair kunde dras upp mer ju Jag förväntade mig förstås att spelet skulle gå jättetrögt med allt maxat på 3440x1440 och GTX 980, men det verkar konstigt nog flyta på bra. Ska dra igång FPS-räknaren nästa gång jag kör. Övertygad om att det mestadels är under 60fps förstås, men låg det under 30 när jag spelade idag så blir jag minst sagt förvånad.

edit: inte maxat AA då som man kanske kan räkna ut

Skrivet av Mithras:

Tycker personligen att combat-scenerna fortfarande är dåliga och klumpiga, Ubisoft borde hämtat in lite CQB-effekter från AC. När man måste skjuta mot 5-10 fiender blir spelet otroligt tråkigt. Som tur är händer detta nästan aldrig.

En solid 8.5/10 får den av mig! Mycket roligt, definitivt värt att köpa (FÖR FULLPRIS!)

Tycker mig läsa Ubisoft från forumkommentarer om TR hela tiden men mig veterligen har väl ubisoft inte minsta hand med hos Crystal Dynamics och Square Enix?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Nu är jag klar med spelet och landade på 88% efter 18 timmar med alla tombs, side-quests och vapenuppgraderingar klara, struntade i de flesta challenges (bränna flaggor osv) och ledsnade på att springa och plocka upp relics mm även om jag kanske bara har ett 20tal kvar.

Körde allt på Very High och även om FPSen hoppade upp och ner väldigt mycket så dippade den inte mer än ett fåtal gånger under 70.

Underbart roligt spel, precis i min smak och mina höga förväntningar efter föregångaren uppfylldes med råge. Nu hoppas jag att de kommande 3 åren går snabbt.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Avstängd

Är rejält sugen på att skaffa det och lira ikväll. Någon annan med AMD-kort som kan uttala sig om hur bra det fungerar utan optimerade drivrutiner?

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0