Permalänk
Medlem

Z5 compact enda vettiga?

Snart dags för ny lur. Min G2 (privat) och Z1 compact (jobb) börjar ge med sig. Jag vill inte ha dessa gigantiska tegelstenarna som många verkar tycka är bra. Jag saknar t.o.m. ibland min gamla Sensations storlek.

Efter att ha letat så verkar det som att Z5 compact är det enda vettiga vad gäller storlek om man vill ha en high-end-lur med 4g?

Drömmen är en nexus lur i samma storlek och prestanda som z5 compact, eller kanske t.o.m. mindre. Ett rent Android är ju det man strävar efter men storleken är nog viktigare.

Hur resonerar ni? Hört om någon mindre lur från andra tillverkare? Eller är Sony de enda som tänkt till?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Jag resonerade likadant. Det blev en Z5 compact för mig och frun. Vi är jättenöjda. Det blev sedan en till svärmor med och hon är lila nöjd. Dock så tycker min mor att den är för avancerad men det är snarare Android som är problemet inte telefonen i sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har också en Z5 compact. Supernöjd och tycker storleken är perfekt, ogillar de större modellerna.
Klar förbättring mot Z3 compact jag hade innan, inga dryga laddningsluckor att hålla reda på, ingen hal/blank glasbaksida. Fin och skarp skärm. Grym kamera med supersnabb AF för att vara mobil. Rekomenderar den starkt för de som vill ha en smidigare och lite mindre mobil. Kan faktiskt inte komma på nått som jag är det minsta missnöjd med... KÖP

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Medlem

Ändå sjukt att det bara är Sony som lyssnar på oss. Var kan man hitta försäljningsstatistik?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

OnePlus X är väl också lite mindre, samma storlek som min gamla Galaxy Nexus var innan den här "ha en TV i fickan"-hysterin kom igång. Kostar dessutom kring hälften så mycket jämfört med andra modeller som Z5 Compact eller iPhone.

Permalänk
Medlem

Z5 Compact eller iPhone 6S.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om kompakthet var viktigt så skulle jag tillfälligt överge Android och satsa på en 6s. Annars verkar Z5c och Oneplus X trevliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

OnePlus X är väl också lite mindre, samma storlek som min gamla Galaxy Nexus var innan den här "ha en TV i fickan"-hysterin kom igång.

Tittat lite på den, har nästan samma chip som G2 har jag för mig.

Skrivet av Agile:

Z5 Compact eller iPhone 6S.

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig ajfån.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Tittat lite på den, har nästan samma chip som G2 har jag för mig.

Jag uppgraderade till OnePlus X efter nästan fyra år med min Galaxy Nexus, och jag är otroligt nöjd.
Den har 3Gb ram, har aldrig fått den att gå trögt, den är extremt välbyggd och skalet som följer med är kanon.
Den kostar som sagt mycket mindre än konkurrenterna och levererar sannolikt mest smartphone per krona som man kan få idag.

Det är mitt bästa telefonköp genom tiderna skulle jag säga, har inget att anmärka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Jag uppgraderade till OnePlus X efter nästan fyra år med min Galaxy Nexus, och jag är otroligt nöjd.
Den har 3Gb ram, har aldrig fått den att gå trögt, den är extremt välbyggd och skalet som följer med är kanon.
Den kostar som sagt mycket mindre än konkurrenterna och levererar sannolikt mest smartphone per krona som man kan få idag.

Det är mitt bästa telefonköp genom tiderna skulle jag säga, har inget att anmärka på.

Hur är android? Rent eller massa bloatware? 4G?

Det är fan sjukt att man inte kan få en Nexus eller någon med ett rent android i vettig storlek. G2:an och Z1 compact får ju inte 6.0... Och jag tycker inte man ska behöva roota och in med annat skit, ska räcka med stock...

I vilket fall, då är O+X mindre än min G2 i storlek? Det är absolut intressant!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

iPhone 5SE?

Edit: får man fråga varför du 'aldrig' skulle kunna ha en iPhone?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

iPhone 5SE?

Edit: får man fråga varför du 'aldrig' skulle kunna ha en iPhone?

Skickades från m.sweclockers.com

Gillar inte deras låsta ekosystem och deras jävulska överpriser.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Hur är android? Rent eller massa bloatware? 4G?

Det är fan sjukt att man inte kan få en Nexus eller någon med ett rent android i vettig storlek. G2:an och Z1 compact får ju inte 6.0... Och jag tycker inte man ska behöva roota och in med annat skit, ska räcka med stock...

I vilket fall, då är O+X mindre än min G2 i storlek? Det är absolut intressant!

Jag tycker inte att det är bloatat, finns ett par program från OnePlus (typ Radio), men rent generellt tycker jag att det inte finns någon mjukvara som stör. Väntar själv på Cyanogenmod till X bara för att jag gillar att pilla och ställa in allt efter smak.

4G har den också, och funkar bra här i Luleå, kopplar upp till det på datatrafik ofta.
Är väldigt nöjd med mjukvaran, är bara det egna intresset som gör att det hade varit kul att testa en annan ROM, men för en normalanvändare är det absolut inga problem att köra stock.

TILLÄGG: Nu kan man t.o.m. köpa Oneplus X utan invite, så ja.. ännu bättre!
http://www.sweclockers.com/nyhet/21669-oneplus-slopar-inbjudn...

Permalänk
Medlem

Z3c kanske kan vara intressant för budgeten? Inte så stor skillnad på dem..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Z3c kanske kan vara intressant för budgeten? Inte så stor skillnad på dem..

Skärmarna spräcks ju på de. Varit möe skriverier om detta.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Skärmarna spräcks ju på de. Varit möe skriverier om detta.

True that. Min skärm sprack när jag hade den i sidofickan förra nyår, kunde inte minnas någon smäll eller något tryck mot den (jag var nykter och såg på fyrverkerier med barn) men de vägrade reklamation. Så de fick byta skärm men sen dess har det inte varit några problem. Mitt skärmskydd har spruckit två gånger men inte skärmen. Så hit and miss helt enkelt. Det är i övrigt en väldigt bra telefon dock och jämfört med min Z1c som valde att hoppa ur min ficka rakt ner på asfalten så känns skärmen avsevärt större trots bara 0,3" mer på diagonalen.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

Jag tänkte byta från s6 edge. testade en z5 compact men den blev varm och varningsmeddelanden kom upp ibland om att enheten var överhettad. Den hackade och hostade när man höll på hemskärmarna och möblerade in apparna. Skärmen är man bortskämd med s6an också. Det blev bara en dag med den och sen åkte den tillbaka, synd att det ska vara 5 tum minst hos alla flaggskepp.

Permalänk
Avstängd

Den nya Samsung Galaxy A5 2016 är sjukt nice för priset samt för en mid-rage lur.