Apple konto är låst, kan ej logga ut

Permalänk
Medlem

Apple konto är låst, kan ej logga ut

Tjena!

För en-två månader sedan så låstes mitt Apple konto av någon oförklarlig anledning. Jag kan lösenordet, men när jag loggar in så kommer det upp: "Detta konto har låsts. Svara på säkerhetsfrågorna". Problemet är att jag inte kan svaret på dessa säkerhetsfrågorna då jag skapade kontot för år sedan då jag inte brydde mig om att skriva in några ordentliga svar. Man kan återställa kontot via e-mail också men jag har inte kontroll över denna e-mailen längre då den i sin tur blivit låst via Hotmail då e-mailen utgör en "säkerhetsrisk". (Inte använt mailen på något år, tror någon kommit åt den.)

Detta gör att jag inte kan uppdatera några appar eller ladda ner några nya längre, vilket som är lite irriterade. Därför har jag skapat ett nytt Apple konto. Dock kan jag inte logga in på det då jag först måste logga ut från detta kontot, men det går inte för att jag måste skriva in lösenordet på mitt nuvarande konto för att logga in, och gör jag det så börjar allting om igen. Den vill att jag ska svara på frågor blabla.

Någon som varit i samma situation?

Permalänk
Medlem

Kanske dum fråga men går det inte att nollställa/fabriksåterställa telefonen ?

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, fast i mitt fall hade jag tydligen fyllt i fel födelsedatum, så kunde av den anledningen inte ta mig vidare i återställningsprocessen.

Men jag ringde till slut upp Apple Support och den vägen gick det att lösa. Kan man bara styrka att man faktiskt är ägaren till telefonen så ska det inte vara några problem.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Kanske dum fråga men går det inte att nollställa/fabriksåterställa telefonen ?

Nej, om "spåra min iphone" eller vad nu tjänsten kallas är aktiverad så är den för alltid låst till apple-kontot.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Finns inget du kan göra och endast Apple support kan låsa upp det åt dig. Så bara kontakta Apple support.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Har du kvitto på telefonen så borde de kunna hjälpa dig på apple supporten, fick hjälp den vägen på en iPad som vi inte kom åt eposten på.

Visa signatur

Samsung S34E790C |Gigabyte Z490 UD | Kingston HyperX Fury RGB DDR4 3600MHz 32Gb | i9 - 10850K | Hyper 212 EVO v2 | GTX 1060 3GB | Samsung 960 PRO 256GB M.2 |
DS412+ - 4*5Tb WD Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Jag hade samma problem, fast i mitt fall hade jag tydligen fyllt i fel födelsedatum, så kunde av den anledningen inte ta mig vidare i återställningsprocessen.

Men jag ringde till slut upp Apple Support och den vägen gick det att lösa. Kan man bara styrka att man faktiskt är ägaren till telefonen så ska det inte vara några problem.

Samma här, av någon anledning fyllde jag i fel födelsedatum när jag skapade kontot.. Men får väl ta och kontakta dem, tack!

Skrivet av XPerion:

Finns inget du kan göra och endast Apple support kan låsa upp det åt dig. Så bara kontakta Apple support.

Får bli att göra det, tack!

Skrivet av bjornsson:

Har du kvitto på telefonen så borde de kunna hjälpa dig på apple supporten, fick hjälp den vägen på en iPad som vi inte kom åt eposten på.

Köpte telefonen begagnat för något år sedan, så har dessvärre inget kvitto. Men får ta och ringa dem och se vad som händer, tack!

Permalänk
Avstängd

Om nu lösenordet fortfarande funkar så borde du väl kunna koppla bort appleId från telefon?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ