Permalänk
Medlem

Bra, billig bärbar projektor?

Hej!
Är det någon som vet var jag kan få tag på en bra, billig projektor som är lätt att använda i klassrum för någon som inte är överdrivet teknisk? Efter att ha googlat tror jag mig behöva minst 2000 lumen, men vill inte betala mer än en tusenlapp. Det finns några här http://www.dx.com/sv/s/HVGA+lcd+mini-projektor+hdmi%2c+usb%2c..., men de som ser bäst ut under en tusenlapp har bara 1000 lumen. Jag vill helst kunna använda projektorn till både PC och Ipad. Tack

Permalänk
Bildexpert 📺

Under en tusenlapp... Ingen av de där produkterna lär leva upp till några 2000 lumen. Kanske i bästa fall 200 lumen ifall de används som ficklampor. Projektorer är komplexa produkter med många komponenter som är svåra att "fuska" med. I normalfall får man betala runt 4-5.000 kronor för en enkel instegsmodell från Acer, Benq, Optoma m.fl. Då är det i alla fall en förväntad nivå av kvalitet på bilden.

Importerade projektor för 1/10-del av det priset kommer inte leva upp till den nivån. Kanske duger för att visa lite enkel grafik i ett mörkt rum men inte mer. Har du en uppfattning om vad en projektor förväntas klara av baserat på vad du sett från klassrum och liknande finns det ganska stor risk för besvikelse.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Ok. Då får jag vara utan projektor.

Permalänk
Medlem

@Susanna:

DX är helt underbara på tillbehör men att köpa projektorer eller liknande med "halvkända" märken skulle jag inte rekommendera.
Du kommer bli besviken tror jag och det är ju inte jättesmidigt att skickat tillbaka direkt

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Bildexpert 📺

@Susanna: Du kan ju alltid leta efter en begagnad modell via blocket eller liknande. Även en gammal maskin av hyfsad kvalitet lär vara mycket närmare vad du försöker uppnå.