Hur bra kvalite är de lite mer udda märkerna??

Permalänk
Medlem

Hur bra kvalite är de lite mer udda märkerna??

Tittar runt lite på billiga androidplattor som säljs i Sverige och det finns en del men en del känner man inte igen.

Denver har man sett en del ställen och har för mig man har sett Archos men i.onik, Point of View, Modecom m.fl. känner man inte igen.

Sugen att köpa en billig att ha till att läsa och se på streaming från Plex och VLC till att börja med

i.onik

Permalänk
Skrivet av TheCazz:

Tittar runt lite på billiga androidplattor som säljs i Sverige och det finns en del men en del känner man inte igen.

Denver har man sett en del ställen och har för mig man har sett Archos men i.onik, Point of View, Modecom m.fl. känner man inte igen.

Sugen att köpa en billig att ha till att läsa och se på streaming från Plex och VLC till att börja med

i.onik

och hur mycket kostar dessa plattor ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Tja den billigaste kostar ca 700 kr och sedan uppåt.
Vid 1000 kr sträcket och lite uppåt så kommer det flera namn som Hannspree, Trekstor, Cube, CMX m.fl

Permalänk
Medlem

Archos är det hög felmarginal på. Liksom många andra märken i samma prisklass.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Jo man får vad man betalar för men eftersom många vänder sig till billiga är om man bara ska ha den till enkla saker som inte oroar sig för mycket om den skulle gå sönder.

Själv har jag tänkt att den ska sitta fast vid en plats och bara ha den till läsa lite och titta på Plex och VLC, inget spel eller något annat.

Permalänk
Medlem

Dom duger som sagt men förvänta dig inget bra kvalite direkt..

Permalänk
Medlem

Hur är Lenovo som surfplattemärke?
Exempelvis Lenovo Tab 2 A7-10 som är hyfsat billig.
Inget okänt märke om man kollar bärbara datorer exempelvis.

Permalänk
Skrivet av TheCazz:

Jo man får vad man betalar för men eftersom många vänder sig till billiga är om man bara ska ha den till enkla saker som inte oroar sig för mycket om den skulle gå sönder.

Själv har jag tänkt att den ska sitta fast vid en plats och bara ha den till läsa lite och titta på Plex och VLC, inget spel eller något annat.

7 eller 10tum ?

det finns ju 7tum Samsung plattor för runt 1100-1200kr varför skulle man då köpa en Trekstor ?
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s257355376&o=produkt_pr...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Är en 10 tum jag är ute efter.

Permalänk
Skrivet av TheCazz:

Är en 10 tum jag är ute efter.

räcker det med 9.7tum ? det går nog hitta ännu billigare + att du får en som borde funka laggfritt ?
http://www.tradera.com/item/342496/250438470/apple-ipad-2-32g...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Tja visst, kanske det.

Permalänk
Skrivet av TheCazz:

Tja visst, kanske det.

hitta någon som säljer i närheten av där du bor, återställ ipaden innan köp,
är den då fortfarande kopplad till ett itunes konto så kommer det upp en ruta att lösenordet ska tryckas in.

kontrollera att Wifi och alla knappar funkar, batterier är rätt svåra att byta ut så ha den fulladdad sätt på någon 1timmes film på youtube kolla om batteriet sjunker ovanligt fort.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Hur är Lenovo som surfplattemärke?
Exempelvis Lenovo Tab 2 A7-10 som är hyfsat billig.
Inget okänt märke om man kollar bärbara datorer exempelvis.

Just den modellen har jag ingen erfarenhet av, men jag äger A10-70 och den är jag ruskigt nöjd med. Köpte den på rea för runt 1200 kr, hade inte höga förhoppningar alls men den imponerande ordentligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden