Oneplus slopar inbjudningar för Oneplus X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av anon114264:

Helt omöjligt! Min Nexus 5 klarar klarar sig knappt en dag. Vad är din SOC (Screen on Time)?

1% google services, 1% screen 1% phone idle sen senaste laddning klockan 12 igår eftermiddag och har 93% batteri nu men använde inte telefonen igår alls enligt beräkningarna på batteritiden ska mitt batteri ta slut 5/2 02.00 på natten om jag fortsätter använda telefonen på samma sätt.

Skrivet av Bakgrund:

Inte alls omöjligt, har man inga wakelocks kan man få väldigt bra standbytid.

precis, har det avstängt och kör med 50% ljusstyrka och stänger alltid ner appar som ligger och drar i bakgrunden

kanske svarar 15 ggr om dagen på messenger meddelanden och drar igenom facebook flödet 3-4 ggr samt läser nyheter 3 ggr?

CPU: Ryzen 7 3700x + Be Quiet! Dark Rock Pro 4 Moderkort: Asus TUF Gaming X570 Plus (Wi-Fi) Minnen: Corsair Vengeance LPX AMD 2x8gb 3200mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: Samsung 970 Evo Plus 1TB Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av anon114264:

Jo standytid klarar man också. Men det är omöjligt att en mobil klarar tre dagar med måttligt användande isåfall måste du använt den knappt en timme per dag. Min skärmtid eller SOCpå min Nexus 5 är ungefär 4 timmar på full laddning tills den nästan dör.

Min Nexus 5 pallade som bäst 2 dagar på en laddning med min användning, var oftast under 40% efter en dag...

CPU: Ryzen 7 3700x + Be Quiet! Dark Rock Pro 4 Moderkort: Asus TUF Gaming X570 Plus (Wi-Fi) Minnen: Corsair Vengeance LPX AMD 2x8gb 3200mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: Samsung 970 Evo Plus 1TB Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Nimrood:

@Söderbäck:

ur artikeln: "...mörkt glas alternativt silverfärgad keram av zirkonium."

inte att förglömma: SUCK!

Ja där ser man. Det stod ju i meningen innan. Det första man blir blind på är väl ögonen :).

🖥 → Ryzen 5 2600@4,1ghz • Gainward RTX 2070 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010

det verkar ju som att dom använder chassit son antenn (samma som iphone 4,5,6) lider den då av samma problem med om man håller på fel sätt att den tappar täckning ?

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Oliver91:

Min Nexus 5 pallade som bäst 2 dagar på en laddning med min användning, var oftast under 40% efter en dag...

Som sagt det säger ingenting om du inte skriver SOC tiden på den. Då måste du ha använt telefonen max 2 timmar varje dag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av anon114264:

Som sagt det säger ingenting om du inte skriver SOC tiden på den. Då måste du ha använt telefonen max 2 timmar varje dag.

4 timmar ungefär, körde custom kernel och underklockad CPU till 1,2ghz på nexus 5an

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Oliver91:

4 timmar ungefär, körde custom kernel och underklockad CPU till 1,2ghz på nexus 5an

Okej det kanske förklarar lite Nej batteriet på Nexus 5 är ingen höjdare direkt. Kameran är inte heller så värst men är OK. Resten tycker jag är hur bra som helst!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av anon114264:

Okej det kanske förklarar lite Nej batteriet på Nexus 5 är ingen höjdare direkt. Kameran är inte heller så värst men är OK. Resten tycker jag är hur bra som helst!

ett tips är verkligen att underklocka, adreno 330 är för klen ändå för att cpu'n ska bli en flaskhals

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt andra hem är i bussverkstan
Registrerad
Okt 2009

Är det värt att byta upp sig från opo första modellen till en x?

FD define r4 vit// MB: ASUS MAXIMUS VII RANGER Z97 + HyperX Savage red 16GB (2x8GB) 2400Mhz// CPU: 4790K 4,8GHz + Corsair Hydro H75 PnP// GPU: EVGA GTX 970 4GB FTW+// System Disc: Samsung 850 evo 500Gb + Win10 x64// lagring: Seagate 2TB+Corsair Force3 SSD 120Gb// PSU: Corsair RM750x// MATTA: Xtrfy NiP Lightning Large// MUS: CM Storm Reaper aluminium// Tangentbord: ASUS CERBERUS// HUAWEI P20 PRO BLUE 128GB// ASUS N56VZ gammal och trött// IntegrityVPN via Bahnhof// Sennheiser PC 360 Special Edition 2017

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jul 2001

Väldigt nöjd med min X, och efter senaste uppdateringen blev kameran flera snäpp bättre (manuell kontroll) så nu går det faktiskt att få till riktigt bra bilder. Och man kan spara till minneskortet nu (vilket i och för sig var en konstig finess att glömma).

Byggkvaliteten är verkligen superb! Man vill gärna bara sitta och fingra på den...