Vad menas med Kompletts order status: Bekräftad

Permalänk

Vad menas med Kompletts order status: Bekräftad

Jag beställde ett chassi Corsair Carbide 100R för nån vecka sedan och de skulle få in en leverans av den sortens chassi den 11/2 och jag funderar på 2 saker drar de pengarna från mig när jag beställde eller drar de när de ska skicka paketet till mig?
Och vad menas med Orderstatus: Bekräftad menar de att ordern är okej men de väntar bara på att de ska få in chassina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RavenBlue:

Jag beställde ett chassi Corsair Carbide 100R för nån vecka sedan och de skulle få in en leverans av den sortens chassi den 11/2 och jag funderar på 2 saker drar de pengarna från mig när jag beställde eller drar de när de ska skicka paketet till mig?
Och vad menas med Orderstatus: Bekräftad menar de att ordern är okej men de väntar bara på att de ska få in chassina?

Det betyder att de har fått din beställning. De packar och skickar det när de har allt i lager. Om du har valt postpaket som beställning betalar du där du hämtar paketet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Det betyder att de har fått din beställning. De packar och skickar det när de har allt i lager. Om du har valt postpaket som beställning betalar du där du hämtar paketet.

Skickades från m.sweclockers.com

Det står Bet.villkor Visa / Mastercard men sedan står det Leveranssätt: Postpaket
Så vilket av det är det?

Permalänk

det du har valt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RavenBlue:

Det står Bet.villkor Visa / Mastercard men sedan står det Leveranssätt: Postpaket
Så vilket av det är det?

Vad har du valt av dessa då?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Cooling23:

Det betyder att de har fått din beställning. De packar och skickar det när de har allt i lager. Om du har valt postpaket som beställning betalar du där du hämtar paketet.

Skickades från m.sweclockers.com

Förvirring när du skriver fel grej men tänker rätt.

Skrivet av RavenBlue:

Det står Bet.villkor Visa / Mastercard men sedan står det Leveranssätt: Postpaket
Så vilket av det är det?

Bet.villkor Visa / Mastercard: Du har betalat med kort vid beställning på Webben.

Leveranssätt: Postpaket: Levereras med postpaket till närmsta ombud.

Du kan välja bet.villkor: Postförskott.
Då betalar du när du hämtar paketet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom: han före

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Hedersmedlem

@RavenBlue *Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Förvirring när du skriver fel grej men tänker rätt.
Bet.villkor Visa / Mastercard: Du har betalat med kort vid beställning på Webben.

Leveranssätt: Postpaket: Levereras med postpaket till närmsta ombud.

Du kan välja bet.villkor: Postförskott.
Då betalar du när du hämtar paketet.

Perfekt tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Rent tekniskt har du inte betalt när du lägger ordern - när du betalar med Visa/MC hos komplett (och i stort sett alla andra som jag vet om iaf) så reserveras beloppet på ditt kort när du genomför beställningen och sen när varan skickas så dras det faktiskt beloppet från ditt konto över till mottagaren - bara en liten detalj.