Samsung Galaxy S7 tillkännages 21 februari

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S7 tillkännages 21 februari

Helt enligt förväntningarna sjösätts nästa Galaxy-flaggskepp från Samsung dagen innan Mobile World Congress, och i den förhandstitt som publicerats är virtuell verklighet i fokus.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Skäggig legend

Edge, marknadens snyggaste telefon. Efter de släppte hela plasthistorian gillar jag skarpt just s6 Edge, s7 lär inte vara sämre den heller med bättre prestanda!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

När det blir dags att byta ut min perfekta S4 Mini, så hoppas jag att de har en motsvarande liten modell av dåvarande flaggskeppet.

S3 mini var ju inte alls samma telefon i botten som S3, men S4 mini står sig rätt bra mot fullversionen då jag jämfört med sambon som har en.

Nyare S5 mini verkar aningen stor för mig, så större än 4,3" nånting får det inte vara för mina jeansfickor

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Nja. 5" tycker jag är lagom men de får gärna skynda sig till 4K, särskillt då VR är på tapeten nu så man slipper screendoor-effekten. Se'n vill jag ha utbytbart batteri, minneskortsplats, och vattentäthet. Allt annat känns som ett nedköp faktiskt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Är sugen på en S7 eller G5 så ska bli kul att se båda visas upp, det jag gillar mest med S7an som ryktena pekar på är sd-kort och "edge" på baksidan.

Permalänk
Medlem

Ännu en samsung galaxy whatever. Nu med fler megapixlar och megahertzar.

Mobilmarknaden är så mättad nu. Varje produkt känns igen. Tråkigt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Väntar på Note 6 jag.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem

Om det är fokus på VR borde upplösningen på skärmen ökas på men blir dock jävligt tungdrivet.
Sen hoppas jag dom tar sitt förnuft till fånga igen och gör ett bättre material val. Och även gör batteriet utbytbart samt plats för minneskort om inte 64GB/128GB versionerna av telefonerna har skäliga priser.
Haft alla Galaxy S modeller fram till 5:an sen floppa dom totalt hos mig när dom tog bort allt som var bra. Men istället började LG göra rätt så blev dom istället.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Entusiast

Skulle vara kul om priserna på toppmodellerna kunde börja gå ner lite, istället för upp. Annars blir det ju bara Xiaomi och Oneplus i fortsättningen.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Och här sitter jag med min iPhone 4 som jag tror införskaffades sommaren 2009, alternativt 2010. Jag är en riktig mobilanalfabet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Inhandlade en Edge för två månader sen och jag måste säga att jag inte kunde bry mig mindre om nästa generation.

Faktum är att från S4:an och uppåt har den tekniska utvecklingen mer eller mindre stagnerat.
På de områden det görs landvinningar med exempelvis högre upplöst skärm (4K i S7:ans fall?) får batteritid stå tillbaka, och det är inte direkt några övriga tekniska finesser som gör det värt att lägga 7k+ igen på en ny telefon.
Min tidigare HTC One m7 satt jag på i nästan 2 år. Jag tror det blir ungefär likadant med min Edge.

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

S2 sitter man på än. Antingen så blir det S7 eller Iphone 7 detta år.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Nja. 5" tycker jag är lagom men de får gärna skynda sig till 4K, särskillt då VR är på tapeten nu så man slipper screendoor-effekten. Se'n vill jag ha utbytbart batteri, minneskortsplats, och vattentäthet. Allt annat känns som ett nedköp faktiskt.

4K kommer dra mycket ström och är helt onödigt på en mobilskärm. VR är överskattat och resten kan jag väll förstå när det handlar om en Galaxy telefon.

Skrivet av Klumpeduns:

Och här sitter jag med min iPhone 4 som jag tror införskaffades sommaren 2009, alternativt 2010. Jag är en riktig mobilanalfabet.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog dags att byta upp dig till åtmistone en iphone 5 men helst 5s. Du kommer känna en oerhörd skillnad! Det jag tycker är dåligt med iphones är att de är så jävla krångliga att laga trots att man har rätt verktyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Ännu en samsung galaxy whatever. Nu med fler megapixlar och megahertzar.

Mobilmarknaden är så mättad nu. Varje produkt känns igen. Tråkigt.

Ryktena pekar på en 12MP kamera vilket skulle betyda att den nya har lägre än kameran på Galaxy S6.

LG G5 ser även ut att bli en "unibody" telefon vilket LG inte har gjort förut, alltid varit plast.

Permalänk
Medlem

Om Samsung trycker in en minneskortsplats och ir sändare i rackaren och kombinerar det med vattentålighet så kan jag slå till. Sitter på s5an nu och den börjar balla ur för mig tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Ännu en samsung galaxy whatever. Nu med fler megapixlar och megahertzar.

Mobilmarknaden är så mättad nu. Varje produkt känns igen. Tråkigt.

S6 Edge var ju rätt nyskapande med fräsch design men du kanske vill ha en utfällbar Tesla i din telefon?

Min gamla Z2 hänger med förvånansvärt bra men eftersom abonnemanget går ut i mars-april ska det bli jävligt intressant att se nyheterna från Sony, LG och Samsung. SD-kort är ett måste. Får Samsungen det kanske det blir den första Samsungen på typ 7 år eller vad det kan vara. Snapdragon 820 eller Samsungs egna processor med liknande processor är ett måste dock.

Permalänk
Medlem

Förvisso dålig bild i mörka partier men ser det inte ut som skärmen kan dubbla storleken med att skjuta skärmen åt sidan, kolla här . http://wccftech.com/galaxy-s7-and-s7-edge-rear-side-leaked-ar... Antingen ett fodral eller skjutbar skärm.

Permalänk
Medlem

Anar att fokus på nästa modell stavas VR. Är själv helt såld på min Gear VR.

Det dom måste prioritera är en RGB panel! Ibland blir pentile-mönstret lite störande tydligt (med förstoringsglasen)

Om man räknar subpixlar så är det endast 18% fler pixlar att gå från 1080p RGB -> 1440p Pentile!

1920*1080*3= 6220800 subpixels
2560*1440*2= 7372800 subpixels

Däremot är det 78% fler pixlar för GPU:n att bearbeta. Pentile känns bara som ett marknadsföringstrick för att få bättre specifikationer på pappret!

Permalänk
Avstängd

@anon114264: senast jag lagade en iphone var skärmen paj. Skruva upp telefonen och löste skärmen med en kökskniv. Så verktyg är överreklamerat. Det bästa som kan hända är att det blir äppelpaj, och det värsta som kan hända är att det blircäppelpaj men vaniljsåsen är slut...

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Skrivet av Cloudstone:

Ännu en samsung galaxy whatever. Nu med fler megapixlar och megahertzar.

Mobilmarknaden är så mättad nu. Varje produkt känns igen. Tråkigt.

Vad menar du dom skall göra då? Sluta tillverka telefoner?

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMarley:

Väntar på Note 6 jag.

Jag också, hoppas verkligen de tar sitt förnuft till fånga och utrustar den med sd-kort, stort batteri samt släpper den i europa.
Min note 3 fungerar fortfarande ypperligt men alltid kul med nytt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FeeSpray:

Inhandlade en Edge för två månader sen och jag måste säga att jag inte kunde bry mig mindre om nästa generation.
Faktum är att från S4:an och uppåt har den tekniska utvecklingen mer eller mindre stagnerat.

Har också S6 Edge och är skitnöjd
men prestandamässigt så märktes det skillnad mot S4an jag hade innan.
S5 och S6 är mer identiska i prestanda.

Det som skiljer mest mellan S4an och S6 Edge är maxljusstyrkan i autoläget.
S6 Edge boostar på med 737cd/m2 i autoläget medans S4an "bara" har 410cd/m2

S6 Edge är just nu den Andra ljusstarkaste konsumentdisplayen som tillverkats till dags dato.
Det är bara Plattan Tab S2 som har högre ljusstyrka med 750cd/m2

Med konsumentdisplayer så räknas inte Dolbys HDR skärmar med runt 10000cd/m2

teoretiskt så skulle man kunna njuta av HDR material på S6 Edge men tyvärr finns det inget stöd.
HDR stöd från ex Netflix skulle lyfta den ytterligare ett snäpp från andra modeller

Samsung!
Fixa fram HDR stöd nu så vi får njuta av den extrema ljusstyrkan från S6 och ev S7

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Livsnjutare 😎

.. Gäsp.

Vissa gillar Andriod, vissa gillar Apple.
Vissa gillar allt.

Vad är det nu då, lite snabbare, lite större, lite högre upplösning, lite bättre kamera, lite batteri... ?
Och kanske Candy Crush pre-installed ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

jag är nöjd med min Note 4 gillar att batteriet går att byta samt minneskort

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem