Permalänk
Medlem

VGA---HDMI

Hej har äntligen köpt en stationär dator för första gången på över tio år. Och jag har ett problem. Jag har även köpt en andra bildskärm som endast har VGA utgång. Datorn har HDMI ingångar både på grafikkortet och längre ner på chassits baksida troligen från moderkortet. Det finns även en DP ingång och en DVI ingång. DVI Ingången är upptagen av min första bildskärm. Köpte då en VGA till HDMI kabel och trodde att det skulle funka. Men det gör det inte.
Så jag vänder mig till alla på detta forumet i hopp om att få bra tips och råd.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Keldar:

Hej har äntligen köpt en stationär dator för första gången på över tio år. Och jag har ett problem. Jag har även köpt en andra bildskärm som endast har VGA utgång. Datorn har HDMI ingångar både på grafikkortet och längre ner på chassits baksida troligen från moderkortet. Det finns även en DP ingång och en DVI ingång. DVI Ingången är upptagen av min första bildskärm. Köpte då en VGA till HDMI kabel och trodde att det skulle funka. Men det gör det inte.
Så jag vänder mig till alla på detta forumet i hopp om att få bra tips och råd.

Har du köpt en begagnad monitor eller hur kan den bara ha vga idag ?
Du har dessutom utgångar på datorn.
Hdmi är helt digitalt och vga analogt, det kräver en signalomvandlare och de kostar nästan som en ny monitor om de ska vara skapligt bra, byt monitor !

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.