Permalänk

Malware i mobilen ?

Min polares mobil börjat bete sig konstigt då den hela tiden försöker gå in på myconnectedspace.com/user/0498CD7AC44880
Vi har försökt återställa mobilen, men trotts detta så dyker den fortfarande upp.

Så fort man låser upp mobilen så får man upp den, likaså när man vill gå in på internet.

Upptäckte att när mobilen är på Flygplansläge så fungerar mobilen utan problem och meddelandet dyker inte alls upp, så därav använder den sig av internet har vi konstaterat.

Vet någon hur man blir av med den? Det är tydligen någon form av malware/trojan eller annat elände....

Det är en Android telefon (Samsung Galaxy A5)

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Medlem

Fabriksåterställ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ferdi2050:

Min polares mobil börjat bete sig konstigt då den hela tiden försöker gå in på myconnectedspace.com/user/0498CD7AC44880
Vi har försökt återställa mobilen, men trotts detta så dyker den fortfarande upp.

En återställning formaterar väll inte ?

Visa signatur

helooooo

Permalänk

Omflasha den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Bootat in i download mode och kört reset där eller ?
Brukar vara (från avstängd telefon) power + volymknapp (antingen upp eller ned.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Ska testa att boota i download mode o köra reset för o se om det ger resultat

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Skrivet av Agile:

Fabriksåterställ.

Skrivet av makkis:

En återställning formaterar väll inte ?

Skrivet av ShatteredXs:

Omflasha den

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av PointMan:
Skrivet av mini-z1994:

Bootat in i download mode och kört reset där eller ?
Brukar vara (från avstängd telefon) power + volymknapp (antingen upp eller ned.)

Det funkade INTE gjorde enligt följande: Bootade i download mode - höll ned ström + volym upp och hem knappen samtidigt vid om start. Där valde jag formatera om och när det var klart, körde även wipe catch. Men nu efter omstart så dyker samma meddelande upp igen ...... :/

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Medlem

Går det inte att göra via någon Samsungmjukvara så att hela telefonen återställs (på riktigt) från en PC?

Permalänk
Skrivet av Agile:

Går det inte att göra via någon Samsungmjukvara så att hela telefonen återställs (på riktigt) från en PC?

Det gör det säkert men jag har ingen om vilken typ av programvara eller vad man ska använda för att få bort skiten ... börjar bli riktigt irriterande

Visa signatur

ASUS Crosshair IV Formula | Phenom II X4 965 BE @ 3.9 GHz | Corsair 2X8GB 1866MHz | Radeon HD 5870 |
XFX PRO 750W | Antec Cooler H2O 620 | Define R4 |

Permalänk
Medlem

Har en släkting som hade problem med omdirigeringar i webbläsare både på Windows samt Android.
ADSL-modemet hade blivit infekterat och fått sina DNS-servrar ändrade, så när mobiler var anslutna till Wifi kom otrevliga sidor ibland upp istället för de korrekta. Var inte helt lätt att upptäcka vad som var fel.

Borde inte vara samma problem som du har då sidor även öppnas utanför webbläsaren, men kan vara värt att kontrollera vilken DNS som används.

Annars borde som de andra skriver en ordentlig återställning lösa problemet, flasha om mjukvaran samt rensa internminnet.

Permalänk
Medlem

Det låter ju som en router grej, händer detta både via mobilt nät och wifi? Bara på telefonen det händer?

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem men jag har hittat felet som går att fixa på 2 sekunder.Har ni problemet kvar du kan ni skriva till mig.

Permalänk
Medlem

@Mohammad. Är det inte en bättre idé att du skriver lösningen här så att fler som eventuellt har samma problem och hittar tråden också får lösningen?

Permalänk
Medlem

Hej
Problemet är mycket enkel det är bara stänga NFC under inställningar .NFC används för att koppla mobilen mot en annan mobil eller en annan enhet som stöder NFC. Vissa bankkort har det också så när mobilen kommer nära ett betalkort så försöker mobilen koppla den till kortet.så det är bara stänga NFC så funkar mobilen perfekt igen.
MVH/Mohammad