Nummer slutar på #1161!???

Permalänk

Nummer slutar på #1161!???

Hej,

Sorry, detta är inte riktigt en teknisk fråga om mobiler men jag står helt handfallen just nu och behöver råd. Idag började jag använda ett nytt nummer och SIM från Comviq (bytte från Telenor). Sedan 8-tiden i morse har jag flera gånger blivit uppringd av konstiga nummer (sju gånger efter fem timmar). Telefonförsäljare som fått ett nytt nummer tänker man, men det skumma har varit att varenda nummer har slutat på 1161, oftast till och med #1161, utöver det vanliga numret. Jag har alltid kollat upp numret som står förutom det slutet och ibland är det telefonförsäljare, ibland inte. Jag var i kontakt med Comviq, men de förstår inte varför det står så konstigt så jag undrar om någon här vet. I nuläget vågar jag inte svara på dessa samtal och man blir lite orolig att man eventuellt kan missa ett "riktigt" samtal på grund av detta. Hjälp mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSSvensson:

Hej,

Sorry, detta är inte riktigt en teknisk fråga om mobiler men jag står helt handfallen just nu och behöver råd. Idag började jag använda ett nytt nummer och SIM från Comviq (bytte från Telenor). Sedan 8-tiden i morse har jag flera gånger blivit uppringd av konstiga nummer. Telefonförsäljare som fått ett nytt nummer tänker man, men det skumma har varit att varenda nummer har slutat på 1161, oftast till och med #1161. Jag har alltid kollat upp numret som står utöver det slutet och ibland är det telefonförsäljare, ibland inte. Jag var i kontakt med Comviq, men de förstår inte varför det står så konstigt som jag undrar om någon här vet. I nuläget vågar jag inte svara på dessa samtal och man blir lite orolig att man eventuellt kan missa ett "riktigt" samtal på grund av detta. Hjälp mig!

När jag byte nummer en tid tillbaka så hände något liknande mig men inte numret så som du har, men tror det gick 1 dag sen började företag ringa och skicka sms och ville att jag skulle betala tillbaka SMS lån och lite andra inkasso krav etc. Gick bara tillbaka till operatören jag hade och förklarade detta och dem gav mig ett nytt nummer och så tog dem tillbaka numret i "karantän" eller vad det var dem kallade för, men likadant som du så blev man väldigt man lite rädd och fundersam, speciellt då jag valde att ha privat nummer

Permalänk

The plot thickens! Det har fortsatt att ringa folk med extrasiffrorna 1161 eller #1161 sedan jag senast skrev och jag vet fortfarande inte varför de ser ut så. Jag satt och kollade upp alla nummer som stod innan dem sluten och de flesta var ju telefonförsäljare och dylikt. Ett par nummer fanns dock inte på nätet någonstans så jag ringde upp dem (utan 1161 naturligtvis) och kom till privatpersoner som inte hade någon aning om varför de skulle ha ringt mig. Vet inte om någon förstår vad som kan orsaka detta?

Permalänk
Medlem

Ett tips är att inte ringa upp eller svara på sms från konstiga nummer. Kan sluta med att du hamnar på nått betalnummer eller utomlands som kostar skjortan. Din operatör borde ju kunna hjälpa dig. Kolla om du kan byta nummer annars? Låter som nått problem med nån växelgrejs

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

http://nixtelefon.org/
Så slipper man ju iaf de företag man inte är kund hos.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |