Ipad Pro sålde bättre än Microsoft Surface under fjärde kvartalet 2015

Permalänk
Melding Plague

Ipad Pro sålde bättre än Microsoft Surface under fjärde kvartalet 2015

Trots att Ipad Pro inte ses som en lika stor fullträff som tidigare produkter i Ipad-familjen visar nya siffror att den ändå går bättre än Microsofts Surface.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

iPad Pro är väl ändå inte en hybridenhet? Den är ju bara en förstorad iPad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltafalas:

iPad Pro är väl ändå inte en hybridenhet? Den är ju bara en förstorad iPad

Ja, det är inte riktigt en apple till apple jämförelse.

Jag är väldigt nöjd över min ipad pro som jag använder i jobbet till att läsa tekniska artiklar och pdf:er av referensböcker, rätta uppsatser mm (med goodnotes och apple pen), vilket den passar perfekt för. Surface pro är ju mer en riktig dator, jag skulle aldrig komma på iden att skapa dokument med ipad pro utom i yttersta nödfall, med surface pro skulle det nog funka. Olika verktyg till olika avändningsområden, allting måste inte passa alla.

Permalänk
Inaktiv

Intressant. Tidigare hade väl iPad en marknadsandel på över 70 procent om jag inte minns fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltafalas:

iPad Pro är väl ändå inte en hybridenhet? Den är ju bara en förstorad iPad

Pennan förändrar givetvis hur plattan kan användas, så visst kan ett Pro i namnet bara motiverat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ipad Pro är inte en motsvarighet till Surface Pro. Den ena är en surfplatta med mobilt OS och den andra en fullvärdig PC.

Anledningen till att Ipad Pro säljer bra är för att många Apple-användare vill, även om det går helt emot deras egentliga föredragna storlek inom produktkategorin, ha det "bästa"

Vi såg samma sak med iPhone 6 Plus. Flertalet av köparna hade stått längst fram i protesten mot stora lurar. Men nu äger de och kan knappt greppa en av de fysiskt största 5.5"-lurarna på marknaden.

Det blir lite svårt att analysera varför vilka produkter från Apple säljer bra då en stor del av köparens besluttagande är grundat i vad som ger mest "status" bland likasinnade.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk

Konstig jämförelses Ipad pro är väl ändå inte en dator eller?
Har Ipad Pro ens mac vanliga os?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

@hakro807: Tror snarare det är ordet "hybridenhet" som är föremål för diskussion...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Maltafalas: I och med den större storleken, funktionerna för produktivitet, pennan och tangentbordstillbehöret blir Ipad Pro en hybridenhet, även om den kan köras helt och hållet som platta också. Detsamma gäller för Surface-produkterna som inte säljs tillsammans med tangentbordet (med undantag för Surface Book då).

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Maltafalas: I och med den större storleken, funktionerna för produktivitet, pennan och tangentbordstillbehöret blir Ipad Pro en hybridenhet, även om den kan köras helt och hållet som platta också. Detsamma gäller för Surface-produkterna som inte säljs tillsammans med tangentbordet (med undantag för Surface Book då).

Så... pennan skulle göra den hybrid med andra ord...

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

ska bara ladda pennan lite...

Nejmen hade den faktiskt använt ett riktig operativsystem kunde jag klart se fler användningsområden.

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@orion_: Att IOS räknas som ett mobilt OS och Windows som ett stationärt OS bygger bara på hur deras gränssnitt fungerar, de mobila och stationära versionerna av Windows har samma kärna vilket i mindre utsträckning även gäller OS X och IOS. I och med att både Surface och Ipad Pro säljs utan tangentbordstillbehör är de båda plattor, och hybridenheter om man väljer att köpa till tangentbordet.

Som @Dr.Mabuse skriver så är hybridenheter en definition som är föremål för diskussion. Att Surface-enheter kör ett operativsystem som innehåller ett traditionellt skrivbordsgränssnitt innebär inte att det per definition är mer hybridenhet än en liknande kombination med ett OS framtaget för mobila enheter.

@zeg: Det finns ingen konkret definition av exakt vilka egenskaper som gör en produkt till en hybridenhet. En vanlig egenskap är att produkten kan bytas från en produkttyp, exempelvis surfplatta, till en annan produkttyp, exempelvis bärbar eller stationär dator. Både Ipad Pro och Surface Pro passar in på en sådan beskrivning.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Känns som en mycket konstig jämförelse då surface ändå är en "riktigt dator" och dessutom kostar bra mycket mer än en ipad pro. Dyraste ipad pro på 128gb ligger runt 12k medans dyraste surface pro 4 kostar mer än 20k. Lite taskig jämförelse i mina ögon.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@orion_: Att IOS räknas som ett mobilt OS och Windows som ett stationärt OS bygger bara på hur deras gränssnitt fungerar, de mobila och stationära versionerna av Windows har samma kärna vilket i mindre utsträckning även gäller OS X och IOS. I och med att både Surface och Ipad Pro säljs utan tangentbordstillbehör är de båda plattor, och hybridenheter om man väljer att köpa till tangentbordet.

Som @Dr.Mabuse: skriver så är hybridenheter en definition som är föremål för diskussion. Att Surface-enheter kör ett operativsystem som innehåller ett traditionellt skrivbordsgränssnitt innebär inte att det per definition är mer hybridenhet än en liknande kombination med ett OS framtaget för mobila enheter.

Hybrid av vad? en bärbar dator och surfplatta? Nej är svaret på det i alla fall på grund av både hårdvara och mjukvaran i en iPad Pro. Och bara skillnad i hur gränssnittet fungerar? Seriöst?
Det är på sin höjd en hybrid av en surfplatta och en ritplatta.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@zeg @RainesX: Där handlar det om vad man definierar som en "riktig" dator. En Ipad Pro har en mycket potent systemkrets och ett operativsystem som stöder flerkörning av applikationer, och det går att använda ett tangentbord tillsammans med den. Samma sak gäller en Surface-dator. Båda är datorer, båda har operativsystem med funktioner för produktivitet och systemfunktioner som minnesskydd, med mera. En surfplatta är egentligen bara en dator i ett annat format, den är inte mindre "dator" jämfört med en Windows-baserad dator i samma format.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Känns som en mycket konstig jämförelse då surface ändå är en "riktigt dator" och dessutom kostar bra mycket mer än en ipad pro. Dyraste ipad pro på 128gb ligger runt 12k medans dyraste surface pro 4 kostar mer än 20k. Lite taskig jämförelse i mina ögon.

12k för en platt...ursäkta, hybrid? Är det möjligt?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@zeg: Det finns ingen konkret definition av exakt vilka egenskaper som gör en produkt till en hybridenhet. En vanlig egenskap är att produkten kan bytas från en produkttyp, exempelvis surfplatta, till en annan produkttyp, exempelvis bärbar eller stationär dator. Både Ipad Pro och Surface Pro passar in på en sådan beskrivning.

En fundering på detta dock, är det inte något som alla andra ipads redan kan? Mig vet finns det mängder med tangentbord till dessa. För att inte tala om till alla android-baserade surfplattor, finns mängder av tangentbord där också. Både från tillverkaren i fråga och tredje part

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Skrivet av loevet:

@Maltafalas: I och med den större storleken, funktionerna för produktivitet, pennan och tangentbordstillbehöret blir Ipad Pro en hybridenhet, även om den kan köras helt och hållet som platta också. Detsamma gäller för Surface-produkterna som inte säljs tillsammans med tangentbordet (med undantag för Surface Book då).

Jo, men hybrid tolkas väl ändå som en fullskaligt OS som kan även köras i plattläge, vilket iPad Pro inte har. Däremot är den säkert riktigt bra inom sitt område men att jämföra den med Surface Pro produkterna är aningen konstigt.

Permalänk
Skrivet av deltascu:

Ja, det är inte riktigt en apple till apple jämförelse.

Jag är väldigt nöjd över min ipad pro som jag använder i jobbet till att läsa tekniska artiklar och pdf:er av referensböcker, rätta uppsatser mm (med goodnotes och apple pen), vilket den passar perfekt för. Surface pro är ju mer en riktig dator, jag skulle aldrig komma på iden att skapa dokument med ipad pro utom i yttersta nödfall, med surface pro skulle det nog funka. Olika verktyg till olika avändningsområden, allting måste inte passa alla.

Det tvivlar jag inte på, iPad Pro har sina användningsområden, den är nog riktigt vass där också, men just att kalla den för hybrid känns aningen konstigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

@zeg @RainesX: Där handlar det om vad man definierar som en "riktig" dator. En Ipad Pro har en mycket potent systemkrets och ett operativsystem som stöder flerkörning av applikationer, och det går att använda ett tangentbord tillsammans med den. Samma sak gäller en Surface-dator. Båda är datorer, båda har operativsystem med funktioner för produktivitet och systemfunktioner som minnesskydd, med mera. En surfplatta är egentligen bara en dator i ett annat format, den är inte mindre "dator" jämfört med en Windows-baserad dator i samma format.

Jag har personligen gjort skillnaden mellan hybrider och surfplattor med avseende på beräkningskraften. Därför ser jag Surface och iPad Pro som surfplattor medan Surface Pro och Surface Book är hybrider. Jag håller med om att definitionen haltar, precis som alla andra föreslagna definitioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Raffe: Alla plattor har inte samma möjlighet till "proffsfunktioner" som Ipad Pro har, IOS 9 stöder exempelvis bara flerkörning med delade applikationsfönster på enheter som har tillräckligt stora skärmar och upplösningar. Ipad Pro har dessutom högre upplösning för att passa mer avancerade applikationer med mer funktionsfyllda gränssnitt. Men visst går det att använda allt från pennor till tangetbordstillbehör även med äldre och mindre Ipad/Android-plattor. En hybriddator är som sagt inte en tydligt definierad produktkategori. Om man väljer definitionen att det ska vara en dator med ett traditionellt skrivbords-OS som kan användas både som bärbar dator och datorplatta, eller stationär och bärbar dator, så kvalar Ipad Pro och andra surfplattor inte in så klart.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Känns som en mycket konstig jämförelse då surface ändå är en "riktigt dator" och dessutom kostar bra mycket mer än en ipad pro. Dyraste ipad pro på 128gb ligger runt 12k medans dyraste surface pro 4 kostar mer än 20k. Lite taskig jämförelse i mina ögon.

Surface Pro 4 ligger faktiskt I samma prisklass som IPad Pro. Skulle t.o.m säga att Surface Pro 4 är billigare! Du kan ju inte jämföra en enhet med 16gig RAM och 512gig PCIe SSD (Surface Pro 4 för mer än 20k) med den dyraste iPad Pro som har 4gig RAM och 128gig lagring. Den billigaste Surface Pro 4 för 10k med 4gig RAM och 128gig
PCIe SSD är den som kan jämföras med iPad Pro.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Core i7 3930K | ASRock x79 Extreme4 | 4*2GB GeiL PC3-17000 2133MHz DDR3 Ultra | EVGA GTX580 Classified | Point of View GTX470 | 1TB Samsung 850PRO | 2TB Samsung 850EVO | 4TB Samsung 860QVO | 1TB WD Raptor | 2TB WD Black | Cooler Master Real Power M850 | Corsair H80i | Cooler Master Cavalier 3 | + | Core i7 6700K | ASRock Fatal1ty z170 Gaming-ITX/ac | 2*4GB TeamGroup Xtreem DDR4 PC4-31200C18 3866MHz | EVGA GTX1080ti SC | 160GB Intel X25-M G2 | 1TB Samsung 840EVO | 2x10TB WD RED | Seasonic G-series 550W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Fractal Design Node 304 | + | 24" HP LP2475w | + | Surface Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@zeg @RainesX: Där handlar det om vad man definierar som en "riktig" dator. En Ipad Pro har en mycket potent systemkrets och ett operativsystem som stöder flerkörning av applikationer, och det går att använda ett tangentbord tillsammans med den. Samma sak gäller en Surface-dator. Båda är datorer, båda har operativsystem med funktioner för produktivitet och systemfunktioner som minnesskydd, med mera. En surfplatta är egentligen bara en dator i ett annat format, den är inte mindre "dator" jämfört med en Windows-baserad dator i samma format.

Potent systemkrets, flerkörning av appar, möjlighet till tbord låter precis som min xperia z3+.

Nej jag håller tyvärr inte med. Definitionen av en riktig dator och en surfplatta är inte riktigt så luddig. I min mening måste en riktig dator vara minst x86 baserad och kunna köpa samma program (installationsfiler) som jag kan på min dator hemma (vara sig det är en microsoft eller apple-baserad sådan).
En surfplatta får helt enkelt vara hur kraftfull den än vill men så länge den kör ett mobilt OS så kommer den aldrig vara en riktig dator.

Ipad pro är inte mer en riktig dator än min android där hemma, så är det tyvärr, och görs definitionerna om så pass att vi med dina punkter kan klassa en ipad till dator så har vi öppnat upp för allt utom dom enklaste miniräknarna där ute.

Skrivet av Mocka:

12k för en platt...ursäkta, hybrid? Är det möjligt?

Tyvärr ja :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAAB340:

Surface Pro 4 ligger faktiskt I samma prisklass som IPad Pro. Skulle t.o.m säga att Surface Pro 4 är billigare! Du kan ju inte jämföra en enhet med 16gig RAM och 512gig PCIe SSD (Surface Pro 4 för mer än 20k) med den dyraste iPad Pro som har 4gig RAM och 128gig lagring. Den billigaste Surface Pro 4 för 10k med 4gig RAM och 128gig
PCIe SSD är den som kan jämföras med iPad Pro.

Skickades från m.sweclockers.com

Den billigaste surface pro 4 med m3-processor kostar alltså ungefär lika mycket som den näst dyraste ipad pro (den utan 4g) då så det är fortfarande ingen rättvis jämförelse och borde inte göras.
Stora anledningen till prisskillnaden är trots allt att det ena är en mycket kraftig surfplatte/wacomhybrid medans det andra är en dator i platteformat och kan göra allt du kan med valfri bärbar dator med liknande specs.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tycker dock inte riktigt att Surface Pro och iPad Pro är konkurenter på 'hybrid' marknaden. För de som vill ha iPad Pro skulle en Windows dator som oftast inte funka, medans de som vill köra riktiga Windows program inte är intresserade av IOS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Core i7 3930K | ASRock x79 Extreme4 | 4*2GB GeiL PC3-17000 2133MHz DDR3 Ultra | EVGA GTX580 Classified | Point of View GTX470 | 1TB Samsung 850PRO | 2TB Samsung 850EVO | 4TB Samsung 860QVO | 1TB WD Raptor | 2TB WD Black | Cooler Master Real Power M850 | Corsair H80i | Cooler Master Cavalier 3 | + | Core i7 6700K | ASRock Fatal1ty z170 Gaming-ITX/ac | 2*4GB TeamGroup Xtreem DDR4 PC4-31200C18 3866MHz | EVGA GTX1080ti SC | 160GB Intel X25-M G2 | 1TB Samsung 840EVO | 2x10TB WD RED | Seasonic G-series 550W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Fractal Design Node 304 | + | 24" HP LP2475w | + | Surface Pro |

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@RainesX: En dator definieras inte av vilken processortyp som körs, men självklart har du all rätt att ha det som din egna definition för en dator En superdator med 32 000 RISC-processorer är likväl en dator, oavsett processortyp eller vilket OS som används.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Potent systemkrets, flerkörning av appar, möjlighet till tbord låter precis som min xperia z3+.

Nej jag håller tyvärr inte med. Definitionen av en riktig dator och en surfplatta är inte riktigt så luddig. I min mening måste en riktig dator vara minst x86 baserad och kunna köpa samma program (installationsfiler) som jag kan på min dator hemma (vara sig det är en microsoft eller apple-baserad sådan).
En surfplatta får helt enkelt vara hur kraftfull den än vill men så länge den kör ett mobilt OS så kommer den aldrig vara en riktig dator.

Ipad pro är inte mer en riktig dator än min android där hemma, så är det tyvärr, och görs definitionerna om så pass att vi med dina punkter kan klassa en ipad till dator så har vi öppnat upp för allt utom dom enklaste miniräknarna där ute.

Så du drar gränsen för vad en "riktigt" dator är beroende på om den kan köra dina program? Så datorer som kör Linux, FreeBSD och Haiku är inte riktiga datorer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Så du drar gränsen för vad en "riktigt" dator är beroende på om den kan köra dina program? Så datorer som kör Linux, FreeBSD och Hailu är inte en riktig dator?

Jag sa att det inte spelar någon roll vad det är på min stationära, jag orkade bara inte dra igenom alla operativ utan valde dom två som gällde i detta fallet.
Ber om ursäkt om det var dåligt formulerat.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Raffe: Alla plattor har inte samma möjlighet till "proffsfunktioner" som Ipad Pro har, IOS 9 stöder exempelvis bara flerkörning med delade applikationsfönster på enheter som har tillräckligt stora skärmar och upplösningar. Ipad Pro har dessutom högre upplösning för att passa mer avancerade applikationer med mer funktionsfyllda gränssnitt. Men visst går det att använda allt från pennor till tangetbordstillbehör även med äldre och mindre Ipad/Android-plattor. En hybriddator är som sagt inte en tydligt definierad produktkategori. Om man väljer definitionen att det ska vara en dator med ett traditionellt skrivbords-OS som kan användas både som bärbar dator och datorplatta, eller stationär och bärbar dator, så kvalar Ipad Pro och andra surfplattor inte in så klart.

Saken är ju dock den att ipad air 2 även den stödjer IOS 9, Med Slide Over, Split View och Bild-i-bild.
https://www.apple.com/se/ipad-air-2/ios9/
Sen att iPad pro har en högre upplösning får jag väl ändå inte känns så viktigt då ipad air 2 har högre upplösning en vad surface pro 3 har. 2048×1536 vs 2160x1440. Det enda skulle vara den större skärmen som då mellan ipad air 2 och ipad pro ligger på 3,2".
Jag förstår att det är en svårdefinierad sak detta med vad som är en hybrid.

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Jag sa att det inte spelar någon roll vad det är på min stationära, jag orkade bara inte dra igenom alla operativ utan valde dom två som gällde i detta fallet.
Ber om ursäkt om det var dåligt formulerat.

Frågan kvarstår, vad gör dessa OS som får de att klassas som riktiga OS? Det kan inte vara program då iOS har fler professionella applikationer än tex Haiku. Menar du att iOS aldrig kan bli något annat än ett mobil OS sålänge den inte kör Windows/OSX/etc mjukvara? Är det inte en väldigt begränsad syn, att ett OS måste kunna köra mjukvara från existerande deskop OS för att klassas som ett desktop OS? Det betyder att vi aldrig kommer att få se nya desktop OS.