Apple planerar event den 15 mars

Permalänk
Melding Plague

Apple planerar event den 15 mars

Till mars sägs Apple planera hålla sitt första evenemang för i år, där nyheter som Iphone 5SE, Ipad Air 3 och nya armband för Apple Watch står på agendan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Den tredje kategorin att beröras är Apple Watch och Apple Watch Sport, som sägs få flertalet nya armband i olika färger." Apple vet hur man skapar mkt buzz av nästan ingenting

Permalänk
Medlem

Kanske bara är jag men tycker utvecklingen har stannat totalt.. Visst någon MHz hit och dit, någon tum hit eller dit men överlag bara tråkiga "nyheter"(gäller ju inte bara apple).
Har man kommit till en punkt där nutida utförande av telefoner/paddor är "färdigutvecklade"?

Ska bli intressant iaf att se vad nästa stora grej blir såsom exempelvis touchskärmen dödade knappsatser på mobiler. Frågan är ju när det kommer bara

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk

We will introduce a new and revolutionary masterpiece and it will only cost you 9 999 999 999 999$ - Apple

Permalänk
Skrivet av bardbard:

Kanske bara är jag men tycker utvecklingen har stannat totalt.. Visst någon MHz hit och dit, någon tum hit eller dit men överlag bara tråkiga "nyheter"(gäller ju inte bara apple).
Har man kommit till en punkt där nutida utförande av telefoner/paddor är "färdigutvecklade"?

Ska bli intressant iaf att se vad nästa stora grej blir såsom exempelvis touchskärmen dödade knappsatser på mobiler. Frågan är ju när det kommer bara

Känns verkligen så. Två år har gått sedan jag skaffade min HTC one m8 och jag har inte så sett någonting alls som får mig att vilja uppgradera. Visserligen är inte två år så mycket för en telefon men tidigare var jag alltid sugen på att uppgradera så fort nästa generation började komma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att iPad Air 3 får 32GB på basmodellen alternativt billigare pris nu när iPad verkar vara den pryl som säljer sämst för Apple.

Mer RAM, 4K skärm tror jag inte alls på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av brolle:

"Den tredje kategorin att beröras är Apple Watch och Apple Watch Sport, som sägs få flertalet nya armband i olika färger." Apple vet hur man skapar mkt buzz av nästan ingenting

Fast nu är det ju inte Apple som har skapat 'buzzet' utan 9to5mac.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tiden då varje Appleevent gav en ståfräs är borta...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Fast nu är det ju inte Apple som har skapat 'buzzet' utan 9to5mac.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur vet man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brolle:

Hur vet man det?

Jag hade glömt ta på mig foliehatten. Jag ser nu att mitt påstående var korkat...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Kanske bara är jag men tycker utvecklingen har stannat totalt.. Visst någon MHz hit och dit, någon tum hit eller dit men överlag bara tråkiga "nyheter"(gäller ju inte bara apple).
Har man kommit till en punkt där nutida utförande av telefoner/paddor är "färdigutvecklade"?

Ska bli intressant iaf att se vad nästa stora grej blir såsom exempelvis touchskärmen dödade knappsatser på mobiler. Frågan är ju när det kommer bara

Vikbara telefoner. I år eller nästa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Borde det inte vara dags för uppdaterade macbook pro också?

Permalänk
Skrivet av WIRN:

Tiden då varje Appleevent gav en ståfräs är borta...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja för att allt precis läcker innan konferensen.........

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Hoppas 5SE får samma prestanda som 6s eller nära på i alla fall. Många som saknar en mindre storlek på telefonen. Även jag som vant mig vid 6an tycker stundvis att den är för stor och obekväm att använda med en hand.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

Hoppas 5SE får samma prestanda som 6s eller nära på i alla fall. Många som saknar en mindre storlek på telefonen. Även jag som vant mig vid 6an tycker stundvis att den är för stor och obekväm att använda med en hand.

Hur stor är den du har nu? 4.7?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Hur stor är den du har nu? 4.7?

Ja, precis, jag har vanliga 6an. Hade 5an innan och tyckte egentligen den var perfekt för att använda med en hand. Sen är det såklart skönare att surfa/kolla youtube med en större skärm, men 5an var smidigare.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

@AtlasPatlas: En Retina MacBook Pro med Skylake och annat gott vore inte fel.

Å andra sidan fasar jag för priset med denna urstarka dollar. Apple+stark dollar = kontomord.

Permalänk
Medlem

Jag har själv jobbat för apple förut.. och de vart en sån hemsk upplevelse att det fåttig att verkligen hata allt som har med apple och deras produkter o göra. Jag kan bli rakt av irriterad när apple kommer med nyheter, jag känner att de e satans avkomma till företag, ett företag som förtjänar att gå i konkurs och ruttna i all evighet. Hur de utnyttjar kunder, hur de utnyttjar oss, arbetskraften (allt från de som bygger produkterna till oss reparatörer). Det är verkligen ett avskyvärt företag med enda intresse att skapa intäkter till varje pris. Det som fick mig att lämna dem var 1. När jag upptäckte barnporr på en kunds dator ville dem inte anmäla detta till polisen, jag fick själv ringa in dem UTANFÖR ARBETSTID för chefen där tyckte inte de va nått ja ska göra på arbetstid. Jag fick idioten haffad iaf.

Och 2. Vi fick gå kurser ia psykologi och hur man mindf*ckar kunder till att tex att de kommer in med en bruten skärm på iphonen, för att efter 10 min övertygat dem att istället köpa ny iphone samt en imac för 20k. Asså de va så äckligt de sätt apple höll på.

Så nej, jag är ingen arg fanboi, detta kommer från min karriär som IT tekniker, och det vart de äckligaste jobbet jag upplevt. Därför aldrig mer apple.

Dessutom har de intr varit innovativa sen den första ipoden/iphonen kom ut. Dem enda som pushar på teknologisk avancering är ju android plattformen, går inte att förneka där. <3

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Jag avskyr apple så mycket att ja behövde skriva en till post här, bara så ni får ett humm om hur mycket jag vantrivts att ha jobbat för de företaget!! De ska konka hårt!!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gtoxed:

...., massa flams...
Dessutom har de intr varit innovativa sen den första ipoden/iphonen kom ut. Dem enda som pushar på teknologisk avancering är ju android plattformen, går inte att förneka där. <3

Där har du helt fel.
De har dels utvecklat iPhone mer, dels släpps flera modeller av iPad, nya Macbook modeller (Pro, Air och "Macbook"), ny Mac Pro, ny Apple TV, helt ny produktserie Apple Watch mm.

Lika så utvecklat både OS X, iOS, tvOS, watchOS med mer funktioner, tätare sammankoppling mm, lika så utvecklat Appstore, iTunes, Apple Music mm.

Så att säga att utvecklingen stått still är fel, då det skett enormt mycket på senaste året/åren bara.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag har själv jobbat för apple förut.. och de vart en sån hemsk upplevelse att det fåttig att verkligen hata allt som har med apple och deras produkter o göra. Jag kan bli rakt av irriterad när apple kommer med nyheter, jag känner att de e satans avkomma till företag, ett företag som förtjänar att gå i konkurs och ruttna i all evighet. Hur de utnyttjar kunder, hur de utnyttjar oss, arbetskraften (allt från de som bygger produkterna till oss reparatörer). Det är verkligen ett avskyvärt företag med enda intresse att skapa intäkter till varje pris. Det som fick mig att lämna dem var 1. När jag upptäckte barnporr på en kunds dator ville dem inte anmäla detta till polisen, jag fick själv ringa in dem UTANFÖR ARBETSTID för chefen där tyckte inte de va nått ja ska göra på arbetstid. Jag fick idioten haffad iaf.

Och 2. Vi fick gå kurser ia psykologi och hur man mindf*ckar kunder till att tex att de kommer in med en bruten skärm på iphonen, för att efter 10 min övertygat dem att istället köpa ny iphone samt en imac för 20k. Asså de va så äckligt de sätt apple höll på.

Så nej, jag är ingen arg fanboi, detta kommer från min karriär som IT tekniker, och det vart de äckligaste jobbet jag upplevt. Därför aldrig mer apple.

Dessutom har de intr varit innovativa sen den första ipoden/iphonen kom ut. Dem enda som pushar på teknologisk avancering är ju android plattformen, går inte att förneka där. <3

Vart jobbade du? Apple Store antar jag?

Permalänk
Datavetare
Skrivet av BrottOchStraff:

Hoppas 5SE får samma prestanda som 6s eller nära på i alla fall. Många som saknar en mindre storlek på telefonen. Även jag som vant mig vid 6an tycker stundvis att den är för stor och obekväm att använda med en hand.

Ryktena säger att 5SE kommer köra med systemkretsen från Iphone6, d.v.s. Apple A8. Vi lär få se om det stämmer senast den 15 mars.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Ryktena säger att 5SE kommer köra med systemkretsen från Iphone6, d.v.s. Apple A8. Vi lär få se om det stämmer senast den 15 mars.

Är väl helt ok i min mening. A9an är ju snabbare, men inget man märker kraftigt om man inte sitter och kör Geekbench på sin telefon som huvudsyssla. Viktigaste uppgraderingen från 6an till 6s var 2GB ram istället för 1.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag har själv jobbat för apple förut.. och de vart en sån hemsk upplevelse att det fåttig att verkligen hata allt som har med apple och deras produkter o göra. Jag kan bli rakt av irriterad när apple kommer med nyheter, jag känner att de e satans avkomma till företag, ett företag som förtjänar att gå i konkurs och ruttna i all evighet. Hur de utnyttjar kunder, hur de utnyttjar oss, arbetskraften (allt från de som bygger produkterna till oss reparatörer). Det är verkligen ett avskyvärt företag med enda intresse att skapa intäkter till varje pris. Det som fick mig att lämna dem var 1. När jag upptäckte barnporr på en kunds dator ville dem inte anmäla detta till polisen, jag fick själv ringa in dem UTANFÖR ARBETSTID för chefen där tyckte inte de va nått ja ska göra på arbetstid. Jag fick idioten haffad iaf.

Och 2. Vi fick gå kurser ia psykologi och hur man mindf*ckar kunder till att tex att de kommer in med en bruten skärm på iphonen, för att efter 10 min övertygat dem att istället köpa ny iphone samt en imac för 20k. Asså de va så äckligt de sätt apple höll på.

Så nej, jag är ingen arg fanboi, detta kommer från min karriär som IT tekniker, och det vart de äckligaste jobbet jag upplevt. Därför aldrig mer apple.

Dessutom har de intr varit innovativa sen den första ipoden/iphonen kom ut. Dem enda som pushar på teknologisk avancering är ju android plattformen, går inte att förneka där. <3

Så du fick gå kurser i kundbeteende och försäljningsknep? Låter bara bra tycker jag.
Och varför snokar du runt i kunders datorer?! Nog för att barnporr är hemskt men jag förstår att dom inte ville att du skulle rapportera det så att det gick att spåra tillbaka till dom - ingen skulle vilja lämna in sina datorer för att teknikerna "snokar". Även fast jag inte har något att dölja skulle jag inte vilja att du ser mina privata familjebilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Jag har själv jobbat för apple förut.. och de vart en sån hemsk upplevelse att det fåttig att verkligen hata allt som har med apple och deras produkter o göra. Jag kan bli rakt av irriterad när apple kommer med nyheter, jag känner att de e satans avkomma till företag, ett företag som förtjänar att gå i konkurs och ruttna i all evighet. Hur de utnyttjar kunder, hur de utnyttjar oss, arbetskraften (allt från de som bygger produkterna till oss reparatörer). Det är verkligen ett avskyvärt företag med enda intresse att skapa intäkter till varje pris. Det som fick mig att lämna dem var 1. När jag upptäckte barnporr på en kunds dator ville dem inte anmäla detta till polisen, jag fick själv ringa in dem UTANFÖR ARBETSTID för chefen där tyckte inte de va nått ja ska göra på arbetstid. Jag fick idioten haffad iaf.

Och 2. Vi fick gå kurser ia psykologi och hur man mindf*ckar kunder till att tex att de kommer in med en bruten skärm på iphonen, för att efter 10 min övertygat dem att istället köpa ny iphone samt en imac för 20k. Asså de va så äckligt de sätt apple höll på.

Så nej, jag är ingen arg fanboi, detta kommer från min karriär som IT tekniker, och det vart de äckligaste jobbet jag upplevt. Därför aldrig mer apple.

Dessutom har de intr varit innovativa sen den första ipoden/iphonen kom ut. Dem enda som pushar på teknologisk avancering är ju android plattformen, går inte att förneka där. <3

Även jag ogillar Apples sätt att sälja. Håller jag bara med från början och dom är duktiga på med manipulation. Vilket folk har svårtvatt fatta och helt meningslöst att diskutera. Men de andra är inget konstigt och alla företag skulle göra likadant.
1. Du har inte rätt att snoka i kundens dator. Kvittar vad du hittar.
2. Vilket företag vill inte sälja?

Dom skulle inte vara i den position dom är nu om dom kör med välgörenhet. I affärer gäller att använda alla medel för bli framgångsrik. Hur man än avskyr Apple, är dom mest framgångsrikaste företag just nu och detvtack vare deras affärsmetoder.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

@Gtoxed:

Har också jobbat för Apple (mer än tio år sen nu) på deras call centre på Irland. Kan bara säga att då det är ett stort företag så finns det många knasbollar där, men också många bra. Mitt jobb var ingen höjdare, men en vän som jobbade i butiken i London när den öppnade hade en annan upplevelse med cheferna som var inblandade i det projektet.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Själv hoppas jag på en version 2 av den nya "Macbook". Till skillnad från alla andra (känns det iaf som) tycker jag inte att det är en helt värdelös laptop om man ser den för vad den är, även om första versionen av en ny nisch alltid har problem. Tror en version 2 som är billigare, har nya skylake core m och fler USB-C portat kan vara en grym laptop till plugg/programmering!

Permalänk
Medlem

För att kunden hade mappen öppen på sitt skrivbord när jag öppnade datorn... svårt att missa liksom... nej jag snokar absolut inte. @Tanax:

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad det kommer för alternativ på iphone 5se som det ryktas om. Då tänker jag gällande lagringsutrymme. Enbart 16Gb eller kör dem på 64 och 128 också?
Annars kommer jag nog ändå avvakta och se vad iphone 7 kommer erbjuda.

Visa signatur