Everquest Next ( Everquest 3 )

Permalänk
Medlem

Köplats 802... alpha is the shit lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

"If you live in one of the countries listed below, you are only applying for the EverQuest Next Landmark Beta program. In order to apply for the EverQuest Next Beta program, you will also need to apply via ProSieben.Sat1 Games."

Antar att man måste registrera sig på den tyska EQ sidan man kommer till om man klickar på länken.. för att få EverQuest Next beta.

Det är ju för att få beta key gratis. Jag menade om man köper landmark alpha, får man då spela i eq next alpha också?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

Det är ju för att få beta key gratis. Jag menade om man köper landmark alpha, får man då spela i eq next alpha också?

Det tror jag inte de sagt något om än.

Fler av er som provar alpha som upplever att spelet fyller hårddisken hela tiden när man spelar?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Det är ju för att få beta key gratis. Jag menade om man köper landmark alpha, får man då spela i eq next alpha också?

Det skulle jag inte tro. Det är 2 olika spel.

Permalänk

Kan ju inte direkt säga att jag känner mig på hugget för EQN efter att provat lite Landmarks, även om det är två helt olika spel

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Kan ju inte direkt säga att jag känner mig på hugget för EQN efter att provat lite Landmarks, även om det är två helt olika spel

Utveckla gärna! Är lite sugen på Landmark nämligen, men 60$ känns lite häftigt.

Permalänk
Skrivet av MystiX:

Utveckla gärna! Är lite sugen på Landmark nämligen, men 60$ känns lite häftigt.

Chansen för dig att hitta en bit land som du kan bygga på är obefintlig, så 60dollar är ett rent hån mot oss som betalat. De skulle plockat in ett givet antal testare och skapat servrar där efter. Möjligt de har fixat det nu (jag har avinstallerat) men som det var innan var det inte värt tiden att springa runt och leta efter land.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Chansen för dig att hitta en bit land som du kan bygga på är obefintlig, så 60dollar är ett rent hån mot oss som betalat. De skulle plockat in ett givet antal testare och skapat servrar där efter. Möjligt de har fixat det nu (jag har avinstallerat) men som det var innan var det inte värt tiden att springa runt och leta efter land.

Har läst en hel del klagomål om det också. Dock verkar det som att dom öppnar upp nya servrar efter behov? Även om det förmodligen tar på tok för lång tid. Hur kändes spelet i sig då, rörelse, känsla osv?

Permalänk
Medlem

Hej EQN

När bägge spelen är igång hur kommer de två att fungera mellan varandra? För mig just nu är det en massa gröt när jag läser. Olika svar tycker jag.

Är det annan karaktär i Landmark? Vad är syftet?

Kan det vara så att SOE kommer att använda sig av spelarnas egenbyggen och implementera det i EQN? Nya världar? Fordon?`Allt möjligt

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Chansen för dig att hitta en bit land som du kan bygga på är obefintlig, så 60dollar är ett rent hån mot oss som betalat. De skulle plockat in ett givet antal testare och skapat servrar där efter. Möjligt de har fixat det nu (jag har avinstallerat) men som det var innan var det inte värt tiden att springa runt och leta efter land.

Finns hur mycket plats som helst på EU servrarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Hej EQN

När bägge spelen är igång hur kommer de två att fungera mellan varandra? För mig just nu är det en massa gröt när jag läser. Olika svar tycker jag.

Är det annan karaktär i Landmark? Vad är syftet?

Kan det vara så att SOE kommer att använda sig av spelarnas egenbyggen och implementera det i EQN? Nya världar? Fordon?`Allt möjligt

Tanken är lite som med andra spel där spelare gör content ja, dock ska vissa tydligen ev. bli del av main game om de är bra nog, hur det spelar ut återstår att se, player content brukar antingen vara för simpelt content i meningen att skapandet är väldigt strikt eller så blir det väldigt obalaserat. Tanken med player content är väldigt bra men utföranden brukar variera från bad to worse, bästa jag sett är neverwinter online och tyvärr är det även där en hel del som saknas för att det ska bli bra, det blir lätt att spelare tvingas skapa samma saker om och om igen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Hej EQN

När bägge spelen är igång hur kommer de två att fungera mellan varandra? För mig just nu är det en massa gröt när jag läser. Olika svar tycker jag.

Är det annan karaktär i Landmark? Vad är syftet?

Kan det vara så att SOE kommer att använda sig av spelarnas egenbyggen och implementera det i EQN? Nya världar? Fordon?`Allt möjligt

Nu har jag inte spelat Alphan men sitter och funderar på att köpa den.

Som Ferrat säger så kommer vissa delar bli implementerade i EQ Next men inte allt. Vad jag har förstått så kommer de inte plocka saker random som folk har byggt utan du måste "submitta" ett bidrag med din byggnad/landskap så "röstar" de eller om det skulle vara spelare igenom det. Sedan ska det även finnas en marknad som göra att spelare i EQ Next ska kunna köpa design från Landmark som man kan använda i EQ Next.

Så i stort sett så är det två separata spel men är smått intrigerade med varandra i vissa aspekter.

Kommer inte ihåg vart jag såg detta och det har säkert ändrats så jag kan ha fel.

Visa signatur

Chieftec Super Series 750W PSU | Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | ASUS GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II | Kingston HyperX SO-DIMM 16GB DDR3 |Seagate Barracuda 1TB Cache 64MB / 7200RPM / Sata 6Gb/s | Kingston 120GB SSDNow V300 SATA3 2,5" - 450/450 MB/s

Permalänk

Har stora förhoppningar på EQN, men det som gör mig lite orolig är att det INTE kommer var SOE som agerar publisher i EU, utan någon tysk firma.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Skrivet av röksvamp:

Har stora förhoppningar på EQN, men det som gör mig lite orolig är att det INTE kommer var SOE som agerar publisher i EU, utan någon tysk firma.

Japp, hela tanken med att varje server kan utvecklas med unikt innehåll för just den berörda servern gör att EU-server går fet bort för mig när det gäller detta spelet. Ser man till andra MMOspel så brukar det alltid vara EU-servrarna som lägger ner först och flyttas till US.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Japp, hela tanken med att varje server kan utvecklas med unikt innehåll för just den berörda servern gör att EU-server går fet bort för mig när det gäller detta spelet. Ser man till andra MMOspel så brukar det alltid vara EU-servrarna som lägger ner först och flyttas till US.

Fast man kan ju hoppa fritt mellan servrarna hela tiden. Du är inte på nåt sätt låst till någon server och vill du flytta din claim till en annan server så går det utan några problem. Så att några av servrarna står i Europa är bara för att man ska kunna få något lägre ping.

Sen är det ju kanske en dum rubrik på tråden eftersom Everquest Next och Everquest Next Landmark är 2 skilda spel, även om dom delar mycket.

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk

När beräknar de att släppa spelet?

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

När beräknar de att släppa spelet?

Okänt. Jag gissar att det inte kommer ut i år, utan först 2016. Speciellt nu med tanke på att SOE är sålt till ett investeringsbolag.

Permalänk
Medlem

Verant Interactive?! 989 Studios?!

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk

Väcker de döda för att fråga om de döda. Vad tusan hände med everquest next? Gick det helt i graven när Ryssarna köpte upp hela klabbet? Någon som vet?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

De har inte satt något release datum än?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Skrivet av RedbullF1:

De har inte satt något release datum än?

Skickades från m.sweclockers.com

tror mer och mer att allt bara är vaporware

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Grafiken ser lite simpel och tecknad ut vilket får mig att tro att det är lite care bear över det hela, ser ut lite som wow. Inget lanseringsdatum ännu. Svårt att veta hur spelet kommer arta sig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

tror mer och mer att allt bara är vaporware

Verkar så. Antagligen dog spelet när Sony sålde av SOE och en en hel del folk fick sluta. Nya ägarna verkade försöka mjölka Landmark på pengar, men till och med Landmark verkar ha stannat sen ett antal månader bakåt.

Det verkar som framtiden är mindre MMO med lägre budget och därmed lägre förväntningar, eller asiatiska MMO. ESO är nog det senaste västerländska med lite större budget. Kanske SC kan räknas in i och för sig.

Permalänk

Fan va trist om EQ next aldrig kommer ut

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem

Nu kom väntade beskedet att det läggs ner.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160311/everquest-next-ar-...

Citat:

To Our Daybreak Community,

I'm writing today to let you know that, after much review and consideration, Daybreak is discontinuing development of EverQuest Next.

For the past 20 years EverQuest has been a labor of love. What started as a deep passion of ours, as game creators, grew into a much larger passion shared by you, millions of players and Daybreakers alike. Watching EverQuest's ability to entertain and bring people together has inspired and humbled us. It's shaped our culture and has emboldened us to take aggressive risks with our game ideas and products. When we decided to create the next chapter in the EverQuest journey, we didn't aim low. We set out to make something revolutionary.

For those familiar with the internals of game development, you know that cancellations are a reality we must face from time to time. Inherent to the creative process are dreaming big, pushing hard and being brutally honest with where you land. In the case of EverQuest Next, we accomplished incredible feats that astonished industry insiders. Unfortunately, as we put together the pieces, we found that it wasn't fun. We know you have high standards when it comes to Norrath and we do too. In final review, we had to face the fact that EverQuest Nextwould not meet the expectations we – and all of you – have for the worlds of Norrath.

The future of the EverQuest franchise as a whole is important to us here at Daybreak.EverQuest in all its forms is near and dear to our hearts. EverQuest and EverQuest II are going strong. Rest assured that our passion to grow the world of EverQuest remains undiminished.

Yours truly,
Russell Shanks
President, Daybreak Games