Permalänk
Medlem

Datorskärm vaknar inte.

Har sökt efter problemet. Har även haft problemet förut och fått igång skärmen igen men jag kommer inte ihåg alls hur jag gick tillväga.

Problemet är alltså att om jag stänger av båda mina skärmar fast datorn är igång och jag åker iväg i några timmar t.ex och sedan återkommer, så startar inte en utav skärmarna utan hamnar i sleepmode och bara blinkar.
I Nvidias ställ in fler bildskärmar finns ej min andra skärm med längre och i System - visningsalternativ finns den med, heter 2 och 1 som det alltid gjort och båda är utvigdade som de alltid varit. Har startat om datorn, har stängt av datorn och dragit ut kontakten och väntat 10 sek + några gånger. Tagit bort bildskärmskabeln och stoppat in den igen etc etc.

Jag har haft exakt detta problemet förut men det har löst sig, kommer bara inte ihåg hur jag fixade det....
Väldigt frustrerande, någon som vet hur jag gör?

Skärmen som krånglar är en Dell u2414h med Displayport, men det är inte kabeln eller skärmen som är trasig eller nåt då jag haft detta problem förut men åtgärdat det.

EDIT - Fick skärmen att fungera igen. Lösning= låta datorn vara avstängd i några minuter till...

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ