Permalänk
Medlem

3skärmar?

Har kört 2skämar länge DVI-DVI och hdmi-hdmi, tänkte koppla in min gammla skärm nu för 3
Så köpte DP till DP sladd, men får det inte fungera hitta mer än 2 skärmar än 3 möjliga. Något jag gjort fel eller köpt fel?

Har Nvidia 980 kort och har utgång till alla 3 sladdarna för dom 3 skärmna.

Vill nämna jag vill bara spela på min main skärm dom andra 2 ska vara till dvs saker som twitch/program/chrome osv..

Hjälp uppskattas, är totalt nybörjare på sånt här.

Mvh Sebastian

Permalänk

Är det den nya skärmen med dp som du inte kan hitta? Har du provat de olika skärmarna med respektive sladd för att utesluta fel där?

Du skulle kunna prova att rensa cmos så kan skärmen hoppa igång.

Permalänk
Bildexpert 📺

På flera av Nvidia-korten av den generationen har ena DP-utången inte fungerat ifall HDMI och eller DVI används. Så testa den andra DP-anslutningen.

Annars, normala felsökningsrutiner. Får du skärmen som krånglar att fungera i andra sammanhang till exempel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macke0010:

Är det den nya skärmen med dp som du inte kan hitta? Har du provat de olika skärmarna med respektive sladd för att utesluta fel där?

Du skulle kunna prova att rensa cmos så kan skärmen hoppa igång.

Ja nya skärmen, ej testat andra sladdarna får göra det. Hur rensar man cmos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

På flera av Nvidia-korten av den generationen har ena DP-utången inte fungerat ifall HDMI och eller DVI används. Så testa den andra DP-anslutningen.

Annars, normala felsökningsrutiner. Får du skärmen som krånglar att fungera i andra sammanhang till exempel?

har testat alla DP anslutningarna. Ja skärmen fungerar med DVI det är DP som strular.

Permalänk
Skrivet av Sebbe19:

Ja nya skärmen, ej testat andra sladdarna får göra det. Hur rensar man cmos?

För att rensa cmos ska du flytta den röda biten så de två högra pinnarna kortsluts, de brukar sitta ner till höger på moderkortet.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Sebbe19:

har testat alla DP anslutningarna. Ja skärmen fungerar med DVI det är DP som strular.

Uteslutningsmetoden: testa med enbart DP och den skärmen - inget annat inkopplat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Uteslutningsmetoden: testa med enbart DP och den skärmen - inget annat inkopplat.

Hur fick du den anrika titeln bildexpert :)?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"