Brev från aliexpress

Permalänk
Medlem

Brev från aliexpress

Hallå. Beställde nyligen en tröja från aliexpress, som nu har anlänt till Sverige. Dock så står det på Postnords hemsida att paketet väger 24 kilo, vilket en tröja inte bör göra. Borde jag vara orolig att de skickat med något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klespo:

Hallå. Beställde nyligen en tröja från aliexpress, som nu har anlänt till Sverige. Dock så står det på Postnords hemsida att paketet väger 24 kilo, vilket en tröja inte bör göra. Borde jag vara orolig att de skickat med något annat?

Kan ju bara så enkelt som en fel skrivning, det ska inte vara 2,4kg då?
Eller så kanske du beställde fel...en pall istället för en tröja.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Låter som en stor låda med tröjor. Men det är en stor låda. Känns konstigt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klespo:

Hallå. Beställde nyligen en tröja från aliexpress, som nu har anlänt till Sverige. Dock så står det på Postnords hemsida att paketet väger 24 kilo, vilket en tröja inte bör göra. Borde jag vara orolig att de skickat med något annat?

Betala inte något när du hämtar ut paketet bara. Och filma när du öppnar.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

@bärplockaren: Får hoppas det skrivit fel. Ska bara vara en tröja som kostade runt 150

Permalänk
Medlem

@Igelkott: Har redan betalat via ali så tvivlar på att jag ska betala igen. Står inget om det på avin.

Permalänk
Avstängd

@Igelkott: hur ska han hämta ut utan att betala?

Permalänk
Medlem

@Klespo
Tröjan kanske är gjord i guld och väger där efter.
Dessa paket från Kina brukar vara väl packade men 24kg låter lite för mycket.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Eller så kanske du är deras 1 miljon:e kund, och får massa grejer på köpet.

Återkom vad du fick, känns som en trisslott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

@Igelkott: hur ska han hämta ut utan att betala?

Ja, nu antog jag att TS antingen hade betalat i förväg, på faktura eller om det nu vore någon form av postförskott - att TS visste exakt vilket belopp som gällde. Och i ett sådant fall är det lätt att översätta det jag skrev till att "betala inte MER än vad som avtalats".

Jag har inte betalat när jag hämtat ut ett paket på 15 år.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Råkat ut för samma sak, Beställde en väska och den väger 42 Kg....
Tror att den vägde 850g så det kanske kommer en hel låda.

Permalänk
Medlem

Spännande, ska följas

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

De har nog bara skrivit fel.

Beställde högtalare förut, som enligt tillverkaren vägde 25kg per styck.

När de kom till mitt utlämningsställe var det ett paket på 500gram jag skulle hämta ut...

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Felskrivet med all sannolikhet, ska ju nånga tröjor till för att komma upp i 24kg kan man ju tycka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Högst sannolikt att det är en felskrivning. De brukar inte bry sig så mycket om vikt/värde på tulldeklarationen, men 24kg känns som grov felskrivning.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem

Det ska bli spännande att se vad du får Har handlat flera gånger från Aliexpress utan problem men man vet ju aldrig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Komigen nu, uppdatera oss om innehåll och vikt

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

I stället för 42 kg så var det ett ynka paket på 1.1 kg.

Permalänk
Medlem

Kan bli sådana fel när en transportör lämnar över till en annan om de har någon auto ifyllnad som hamnar på fel fält.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Ja, nu antog jag att TS antingen hade betalat i förväg, på faktura eller om det nu vore någon form av postförskott - att TS visste exakt vilket belopp som gällde. Och i ett sådant fall är det lätt att översätta det jag skrev till att "betala inte MER än vad som avtalats".

Jag har inte betalat när jag hämtat ut ett paket på 15 år.

Din efterkonstruerade bortförklaring låter lika ogenomtänkt om utlämningsstället inte lämnar ut något som måste lösas ut, eller har jag missat något som att man får ut försändelser och sedan själv får bestämma om man ska betala [mer]?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Lego Master

Jag tror det är en flykting från sydostasien som har hoppat ner i lådan och gömt sig.

Några andra fantabulösa idéer innan vi får lösningen på mysteriet av TS?

EDIT:
Alternativt så har Aliexpress stoppat in en strippa i tröjan innan dom skeppade den.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

Jag jobbar inom transport. Ibland kan det bli fel på vikten när man skickar iväg flera paket samtidigt. Man väger alla paket tillsammans och drar ett snitt per kolli. Jag vet, det är punchigt men det blir billigare så när man skickar mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Din efterkonstruerade bortförklaring låter lika ogenomtänkt om utlämningsstället inte lämnar ut något som måste lösas ut, eller har jag missat något som att man får ut försändelser och sedan själv får bestämma om man ska betala [mer]?

Jag förstår alls vad du menar.
Utlämningsställe lämnar inte ut något som måste lösas ut, gratis. Nej det verkar konstigt.?
Man får inte välja själv om man ska betala eller hur mycket man ska betala vid paket som ska hämtas ut. Nej det verkar konstigt.?
Vad försöker du säga?

Det står ju ingenting om att något ska betalas vid uthämntningen i första inlägget. Eller vad har du läst? Och var någonstans har du läst det?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Jag förstår alls vad du menar.
Utlämningsställe lämnar inte ut något som måste lösas ut, gratis. Nej det verkar konstigt.?
Man får inte välja själv om man ska betala eller hur mycket man ska betala vid paket som ska hämtas ut. Nej det verkar konstigt.?
Vad försöker du säga?

Det står ju ingenting om att något ska betalas vid uthämntningen i första inlägget. Eller vad har du läst? Och var någonstans har du läst det?

Du skrev: "Betala inte något när du hämtar ut paketet bara. Och filma när du öppnar.". Lite motsägelsefull uppmaning med tanke på vad vi nu har fastställ. Om du fortfarande inte begriper vad jag syftar på så släpper vi det bara.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du skrev: "Betala inte något när du hämtar ut paketet bara. Och filma när du öppnar.". Lite motsägelsefull uppmaning med tanke på vad vi nu har fastställ. Om du fortfarande inte begriper vad jag syftar på så släpper vi det bara.

Läser du i någon annan tråd? Vad sitter du på för information som inte vi andra i tråden gör?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N