Filma samtidigt som jag lyssnar Spotify?!

Permalänk
Medlem

Filma samtidigt som jag lyssnar Spotify?!

Tja, har en iPhone och de är så att jag önskar spela in samtidigt som jag lyssnar på Spotify, men de verkar inte gå by default så att säga. När Spotify är igång och jag trycker rec så bryts Spotify.

Nån som vet om de går att lösa, måste ju finnas nått jb tweak som fixar det om inte annat!?

Detta funkade utan problem på kollegans Sony z5 men tänker inte byta till android i dagsläget så tjata inte om de;) går de på alla androidlurar btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Tja, har en iPhone och de är så att jag önskar spela in samtidigt som jag lyssnar på Spotify, men de verkar inte gå by default så att säga. När Spotify är igång och jag trycker rec så bryts Spotify.

Nån som vet om de går att lösa, måste ju finnas nått jb tweak som fixar det om inte annat!?

Detta funkade utan problem på kollegans Sony z5 men tänker inte byta till android i dagsläget så tjata inte om de;) går de på alla androidlurar btw?

Vet inte mycket om iphone men har du testat att filma med någon annan app.

Permalänk

Snapchat funkar utan problem för mig Dock inte vanliga kameraappen.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

fixar alla androidmobiler detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

fixar alla androidmobiler detta?

Har inte provat "alla", men provade på en Huawei Honor 7 och Oneplus One, och fungerade bra på båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

fixar alla androidmobiler detta?

Går inte på min Motorola Moto G 3:e generationen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josafo:

Har inte provat "alla", men provade på en Huawei Honor 7 och Oneplus One, och fungerade bra på båda.

Skrivet av jnsson:

Går inte på min Motorola Moto G 3:e generationen

Verkar vara spridda skurar. Funkade på Sony z5 men inte på samsung s5/s6 😁 Nästa mobil jag köper får väl bli en Sony eller nån nämnd ovan då, om inte jailbreak kommer till iOS 9.2.

Skulle vara kul att höra om detta funkar på nexuslurar!?

Anledningen till att jag måste ha denna ''funktionen'' är att jag filmar mig själv när jag tränar (calisthenics) och vill se min form.... Men jag vill fortfarande ha musik i mina bluetooth lurar👍🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Verkar vara spridda skurar. Funkade på Sony z5 men inte på samsung s5/s6 😁 Nästa mobil jag köper får väl bli en Sony eller nån nämnd ovan då, om inte jailbreak kommer till iOS 9.2.

Skulle vara kul att höra om detta funkar på nexuslurar!?

Anledningen till att jag måste ha denna ''funktionen'' är att jag filmar mig själv när jag tränar (calisthenics) och vill se min form.... Men jag vill fortfarande ha musik i mina bluetooth lurar👍🏻

Jag kör två mobiler när jag filmar mig själv på gymmet
(Inte direkt en lösning men har du en gammal iphone eller ngt liggandes så kan du ju använda den för musiken)

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U 32GB Ram,1TB
Rojter: Edgerouter 4, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

@kenny88g: Fungerar bra att lyssna på Spotify och filma samtidigt på Lumia 950. Inte en Android-telefon, men kanske ändå bra att veta.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Jag kör två mobiler när jag filmar mig själv på gymmet
(Inte direkt en lösning men har du en gammal iphone eller ngt liggandes så kan du ju använda den för musiken)

Jo, de är ju såklart ett alternativ, även om de inte är optimalt:) får tänka på den saken.

Skrivet av eMannen:

@kenny88g: Fungerar bra att lyssna på Spotify och filma samtidigt på Lumia 950. Inte en Android-telefon, men kanske ändå bra att veta.

Absolut, tack för infon. Kan ju va kul att veta anledningen varför de verkar skilja så.

Detta är säkert inte en stor sak för 99% av befolkningen men jag har börjat störa mig på detta efter jag fick reda på att de funkar på vissa mobiler. Känns ju trist att gå ifrån iPhone av denna ''lilla'' sak men kan ju bli tvungen 😑😜

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Skulle vara kul att höra om detta funkar på nexuslurar!?

Har en Nexus 5, om jag har Spotify på när jag börjar inspelningen så slutar Spotify att spela, men jag kan starta Spotify igen utan problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Tja, har en iPhone och de är så att jag önskar spela in samtidigt som jag lyssnar på Spotify, men de verkar inte gå by default så att säga. När Spotify är igång och jag trycker rec så bryts Spotify.

Nån som vet om de går att lösa, måste ju finnas nått jb tweak som fixar det om inte annat!?

Detta funkade utan problem på kollegans Sony z5 men tänker inte byta till android i dagsläget så tjata inte om de;) går de på alla androidlurar btw?

Det normala är att musiken stoppas när man börjar spela in, och att det bara är att starta den igen efter man börjat.
Provat det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Verkar vara spridda skurar. Funkade på Sony z5 men inte på samsung s5/s6 😁 Nästa mobil jag köper får väl bli en Sony eller nån nämnd ovan då, om inte jailbreak kommer till iOS 9.2.

Skulle vara kul att höra om detta funkar på nexuslurar!?

Anledningen till att jag måste ha denna ''funktionen'' är att jag filmar mig själv när jag tränar (calisthenics) och vill se min form.... Men jag vill fortfarande ha musik i mina bluetooth lurar👍🏻

Går inte på min Nexus 4 heller för info

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Har en Nexus 5, om jag har Spotify på när jag börjar inspelningen så slutar Spotify att spela, men jag kan starta Spotify igen utan problem.

Slutar inte inspelningen då?

Skrivet av hoski:

Det normala är att musiken stoppas när man börjar spela in, och att det bara är att starta den igen efter man börjat.
Provat det?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, men då stoppas inspelning.

Skrivet av jnsson:

Går inte på min Nexus 4 heller för info

Hepp:/

Tack alla som provar😄❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Slutar inte inspelningen då?

Ja, men då stoppas inspelning.

Hepp:/

Tack alla som provar😄❤️

Jag tror att den gör så för att inte musik från telefonen ska komma med på inspelningen som micen plockar upp

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag tror att den gör så för att inte musik från telefonen ska komma med på inspelningen som micen plockar upp

Om de vore så så borde de ju funka när man använder lurar, men icke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Om de vore så så borde de ju funka när man använder lurar, men icke.

Den tar inte hänsyn till sånt. Var samma sak när man hade knappsatstelefoner också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

fixar alla androidmobiler detta?

Detta har väl sannolikt mer med kamera-appen i fråga att göra än med telefonen. Enligt ovan så verkade ju Snapchat exempelvis tillåta det på iPhone (har inte Snapchat så kan inte verifiera) men default-kamera-appen gör det ju inte. Är ju mycket möjligt att någon av alla 3:e parts kamera appar tillåter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Slutar inte inspelningen då?

Inte för mig, startar musik sedan inspelning och när musiken stängs av så startar jag den igen genom notifikationsfältet och har då musik + inspelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Detta har väl sannolikt mer med kamera-appen i fråga att göra än med telefonen. Enligt ovan så verkade ju Snapchat exempelvis tillåta det på iPhone (har inte Snapchat så kan inte verifiera) men default-kamera-appen gör det ju inte. Är ju mycket möjligt att någon av alla 3:e parts kamera appar tillåter det.

Har provat några olika utan framgång.

Skrivet av SanyaIV:

Inte för mig, startar musik sedan inspelning och när musiken stängs av så startar jag den igen genom notifikationsfältet och har då musik + inspelning.

Okej, tack för info.

-----------
------
--

Måste tillrättavisa mig själv i första inlägget. FUNKAR INTE PÅ Z5!!! Måste ha drömt att de gick, men provade igen igår på kollegans och icke!:/