Fredagspanelen 109: Intel clockblockar och undermåliga USB Type-C-kablar

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 109: Intel clockblockar och undermåliga USB Type-C-kablar

Intels kommande överklockningsblockad av de låsta Skylake-processorerna är ett hett ämne för Jonas och Jacob i veckans avsnitt av Fredagspanelen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varannan fredag är otvivelaktigt trevligare än de andra varannan fredagarna.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Helgen inledd! Kul att äntligen få se Jacob i rutan också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jacob! Välkommen tillbaka till panelen, riktigt härligt! Fräsch tröja btw

Trevlig helg på er alla FredagsClockare!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag vill ha en sådan tröja Jacob har!
Vart kan man köpa "Sweclockers Wear" ?

@JonasT @emilakered @Jacob

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Intel cockblockar?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Någon annan som njöt av bordskanten till vänster i klippet?

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterpawn:

Någon annan som njöt av bordskanten till vänster i klippet?

La också märke till det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Måste säga att det mycket underhållande när Jacob är med i fredagspanelen!

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av andreas_dock:

Jag vill ha en sådan tröja Jacob har!
Vart kan man köpa "Sweclockers Wear" ?

@JonasT @emilakered @Jacob

Man kan säga att det är en "limited edition".

Skrivet av Peterpawn:

Någon annan som njöt av bordskanten till vänster i klippet?

Tyckte att det behövdes lite mer inredning i rutan.

Permalänk
Inaktiv

Tips på er som är på jakt efter billigare USB Typ-C. En herre som recenserat en flera olika sladdar och converters
http://www.amazon.com/gp/pdp/profile/A25GROL6KJV3QG/ref=cm_cr...

Permalänk
Medlem

Härlig Fredag
Men varför ingen direkt länk till Youtube...?

Permalänk
Medlem

Nästan så man får ha kontinuitetsmätare för att vara säker på att sin USB Type-C inte grillar datorn.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av JonasT:

Man kan säga att det är en "limited edition".

Tyckte att det behövdes lite mer inredning i rutan.

Men va tusan @JonasT !

Kom igen nu, jag vill sprida Sweclockers fina anda för andra, icke oinvigda!

Finns det någonstans ni har tryck-material och/eller logotype -material så man kan beställa trycka saker själv?

Har sett saker från tävlingar och så, men inget jag sparat ner.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@happy_per:
Följ på youtube och när du ser en ny fredagspanel är det bara att gå dit istället.
Själv skulle jag använda deras nya spelare om de hade timestamps som på youtube så man kan hoppa till olika delar man är intresserad av. Som det är nu finns det fortfarande ingen anledning att titta på Fredagspanelen på Sweclockers sajt.

Permalänk

Ni måste sluta titta på varandra och in i kameran. Brukar funka bra med Jonas + Emil men när ni har andra så blir det väldigt mycket att den seniore tittar på den juniore och pratar med den istället för till tittarna. I all välmening.

Permalänk
Medlem

Det luktar pengar...

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Fantastiskt trevligt att höra rullande rikssvenska rrrrrr i Fredagspanelen. Kör hårt @Jacob!!

Permalänk
Avstängd

Han är ju så söt med @jacob

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Ja! Några som håller med mig om att det är tråkigt att Intel tvingar moderkortstillverkarna att stänga ner BCLK-överklockning av icke-K-modeller. Som ni sa, de verkar vilja döda överklockningsscenen.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av enbom:

Ja! Några som håller med mig om att det är tråkigt att Intel tvingar moderkortstillverkarna att stänga ner BCLK-överklockning av icke-K-modeller. Som ni sa, de verkar vilja döda överklockningsscenen.

De vill kontrollera vilka som överklockar - de som kan betala för det. Osnyggt av Intel, i längden hade de tjänat på att låtsas missa detta.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Peterpawn:

Någon annan som njöt av bordskanten till vänster i klippet?

Inte innan jag läste den här kommentaren. Borde kollat klart först för nu kommer jag sitta och störa mig på det resten av klippet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Härligt att ni inte tar Intel i försvar för att de låst ner överklockningen på icke K-modeller! Det är rätta takter!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Satt och tänkte detsamma...

Skrivet av bärplockaren:

Intel cockblockar?

hur många " läste fel" ?

Visa signatur

Thomas.

Permalänk
Medlem

Jonas, Kingen som vanligt. Jacob, bättre framför kameran än någonsin.
Emil... nu har du varit riktigt kass i 2 paneler i rad, Jag varken såg dig eller hörde dig. Skärpning!

Permalänk
Medlem

Kändes som om Microsoft har betalat lite för den här Fredagspanelen...

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

@RX10: Du får väl ta och titt på förra veckans Fräcka Fredag så kommer du få en liten dos av @emilakered.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av 14ccKemiskt:

De vill kontrollera vilka som överklockar - de som kan betala för det. Osnyggt av Intel, i längden hade de tjänat på att låtsas missa detta.

Jag förstår absolut varför de gör detta, money. Men som du sa, osnyggt av Intel.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Rätt roligt att ni nämner Skutskär som jag precis passerade med bussen. Inget felt ställe att bo på, ni skulle prova.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

Jättebra fredagspanel som vanligt Men skulle vilja föreslå att man flyttar mickarna till den sidan som ni oftast vänder er mot eller försöker få dom mer centrerade.

Som i Jacobs fall, tycker hans röst försvinner lite emellanåt när han vänder sig mot Jonas, vilket sker rätt ofta

Har man lite dålig hörsel så måste man skruva upp volymen rätt ordentligt för att höra, vilket ger väldiga ljudtoppar när ni är vända mot kameran. Lite smågnälligt här nu kanske, men, men..