Scissor gaming keyboard, Cougar 200k, verkar intressant.

Permalänk
Medlem

Scissor gaming keyboard, Cougar 200k, verkar intressant.

Det skapas ibland trådar som efterlyser ersättare för Logitech UltraX, personligen så tycker jag Logitech Illuminated är riktigt trevligt bord att skriva på, men totalt väderlöst när det gäller spelande. Så jag har nu ett mekaniskt bord inkopplat efter som jag spelar några gånger i veckan.
Ett tag hade jag två tangentbord inkopplade som jag kunde byta mellan beroende på vad jag gjorde, men det blev lite väl meckigt.

Så jag googlade runt lite och hittade Cougar 200K sax-brytare som går att spela med. Priset är ju väldigt lågt så man blir lite tveksam. Är det någon som har erfarenhet av detta tangentbord? Hur är kvalitén osv?

Detta bord kanske inte är en värdig ersättare till UltraX, men kanske funkar för oss som både spelar och skriver läsbar text med datorn (Jag gillar inte att skriva på mekaniska bord)

Så vad tror ni?

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det ser ju bra ut det där, och för det priset är det nog värt att testa.

Tycker de flesta tangentbord med (riktiga) sax switchar känns ungefär likadant, så är det bra anti ghosting på det där så är det ju värt att testa bara för den sakens skull.

Permalänk
Medlem

Verkar sannerligen intressant! Själv sitter jag också med ett antal år gammalt Logitech Illuminated som jag verkligen trivs med, men ogillar att det saknar anti-ghostning.

Bara jag som inte hittar en återförsäljare som har detta Cougar 200K med svensk layout (åäö)?

Permalänk
Medlem

@Emerde:

Det finns nog ingen nordisk layout, men det kanske går att flytta över ÅÄÖ från Illuminated.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

I denna videon kunde jag tyvärr se att saxarna sitter lodrätt på cougar 200k och på Logitech Illuminated sitter de Vågrätt :S

Men jag funderar på om man kanske kan ta ett tyskt DE säljs på liontech och det är bara några få knappar som är olika. Ö och Ä sitter där de ska tex. Inte å men det kan man ju memorera sen är # inte över 3an. Men överlag typ samma.

Har ett 8 år gammalt Logitech Illuminated (den gamla versionen med bättre knappar och som har mycket bättre ghosting för spel) som hade funkat perfekt om det inte vore för att sladden börjat glappa alldeles för mycket.
Skickar tillbaka ett svindyrt mekaniskt skit nu.
Hållet nu tummarna för att Cougar 200k kan bli räddningen tills övriga företag kommer på att de missat något.

4:28 Ser ni att de sitter lodrätt.

Permalänk
Medlem

Lösningen är "COUGAR 200K DE"

Ok nu har jag skaffat "COUGAR 200K"!
Först vill jag bara säga tjohooo!!!! äntligen ett vettigt tangentbord.
sjukt nöjd, precis samma känsla som i "Logitech illuminated".

Det är lite småsaker jag behövde fixa för att detta skulle fungera dock.
Det finns inte swe layout. Men valde ett Tyskt "DE" öä finns och sen ett Ü istället för Å ett kosmetisk problem om ni frågar mig.

Annars är det i stort sett samma som SWE.
Förutom att Y & Z har bytt plats.
Jag tog bort bege tangenterna och bytte plats på dem bara, inge som helst problem där om det inte hade varit för att en liten pegg på y tangenten gick av då jag inte var tillräckligt försiktig när jag tog väck dem. Så var försiktig när ni byter plats på tangenterna då de inte är av den bästa kvalitén precis. Men jag löste det genom att sätta den skadade saxen på numlock tangenten istället. För att vara ärlig få fungerar numlock problemfritt även fast saxen är skadad.

En annan detalj jag inte gillade var ljusstyrkan på den främre långa lampan, bländar en allt för mycket. Det löste jag med en egen liten moddning pappersremsa och tejp xD
Men det ser faktiskt rätt snyggt ut jag var väldigt noga när jag gjorde det, och nu lyser det mer dimmat och betydligt behagligare.

Sammanfattningsvis vill jag rekommendera detta till alla svennar som vill game:a med scissor switches.

Perfekt i väntan på något bättre i framtiden.

Permalänk
Avstängd

Smart lösning! Jag ska beställa ett sånt. Vart köpte du det?

EDIT: Det var inget, hittade det här: https://www.liontech.se/partdetail.aspx?q=p:8101268

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE