Kommer skillnaden bli stor med nytt skärm köp ?

Permalänk

Kommer skillnaden bli stor med nytt skärm köp ?

Hej.

Har planer på att köpa en ny dator senare någon gång.

Det jag undrar är om det är värt att uppgradera min skärm också som är ca 5 år gammal det är en 120 hz spelskärm se länk nedan.
Tror ni en ny skärm för typ 2500 kr kommer vara mycket bättre än den jag har redan ?

http://www.inet.se/produkt/2305134/viewsonic-22-tft-vx2268wm-...

Permalänk
Medlem

Ja, jag skulle inte klara spela utan 1080p iaf

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Ja en ny 1080p 144hz skärm skulle nog inte vara så dumt.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Entusiast

Det skulle det definitivt vara.

Men en skärm är något av en investering tycker jag så jag tycker du ska titta på en med IPS-panel med 144Hz också då det är som natt och dag mot TN-paneler som den du har nu.
G-Sync/Freesync är ju såklart också ganska viktigt om än inte lika mycket i höga frekvenser. Speciellt Freesync då G-Syncs framtid är lite svajig pga kostnaden att implementera det.

Hellre en ordentlig jäkla best till skärm istället för ett nytt grafikkort om du frågar mig

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Okej tack då vet jag, då blir det nog en 144 hz också när det blir aktuellt, en fråga till har märket någon större betydelse BenQ, acer, asus i den prisklassen, eller samma skit hehe ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Okej tack då vet jag, då blir det nog en 144 hz också när det blir aktuellt, en fråga till har märket någon större betydelse BenQ, acer, asus i den prisklassen, eller samma skit hehe ?

Tror du får kolla recensioner till respektive skärm du är intresserad av, dom har alla några nackdelar om jag förstått det rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det skulle det definitivt vara.

Men en skärm är något av en investering tycker jag så jag tycker du ska titta på en med IPS-panel med 144Hz också då det är som natt och dag mot TN-paneler som den du har nu.
G-Sync/Freesync är ju såklart också ganska viktigt om än inte lika mycket i höga frekvenser. Speciellt Freesync då G-Syncs framtid är lite svajig pga kostnaden att implementera det.

Hellre en ordentlig jäkla best till skärm istället för ett nytt grafikkort om du frågar mig

Har dem börjat släppa IPS-paneler med 144HZ?

Alltså där man slipper klocka eller använda G-sync osv

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zippeer:

Har dem börjat släppa IPS-paneler med 144HZ?

Alltså där man slipper klocka eller använda G-sync osv

Yup, det kostar men det finns äntligen
http://www.inet.se/produkt/2205386/asus-27-mg279q?utm_source=...

What a time to be alive.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt en freesync skärm om jag köpte idag.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync