Frakta paket från Norge

Permalänk
Medlem

Frakta paket från Norge

Hej!

Nu har jag suttit timma efter timma och letat, utan bra resultat... Finns det något billigt sätt att frakta ett paket på ca. 8kg från Norge till Sverige? Jag har kollat lite på frakt-priser, men det skulle kosta 4-500kr och då blir det inte längre lönt att köpa från Norge. Finns det något billigare sätt? Ska tillägga att paketet är ca. 44x30x30cm.

Kort skrivet, men jag tror att det räcker.

Tacksam för svar, L

Permalänk
Skrivet av vrmlnd:

Hej!

Nu har jag suttit timma efter timma och letat, utan bra resultat... Finns det något billigt sätt att frakta ett paket på ca. 8kg från Norge till Sverige? Jag har kollat lite på frakt-priser, men det skulle kosta 4-500kr och då blir det inte längre lönt att köpa från Norge. Finns det något billigare sätt? Ska tillägga att paketet är ca. 44x30x30cm.

Kort skrivet, men jag tror att det räcker.

Tacksam för svar, L

På postnord Norges prislista stod det att det kostar 303kr att skicka till Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macke0010:

På postnord Norges prislista stod det att det kostar 303kr att skicka till Sverige.

Skumt, jag kollade där och fick för mig att det var dyrare... Tack så mycket för svaret, det uppskattas verkligen; frågan är dock om 303kr är tillräckligt lågt för att det ska kunna bli vinst på det hela.

Permalänk
Medlem

Jag är inte förvånad, den norska posten är nog den enda som kan konkurrera med den svenska i högt pris.

Tänk också på att Norge inte är med i EU så du riskerar att få betala svensk tull, moms och exp-avgift på värdet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv

Jag bilpendlar frekvent mellan Oslo och Karlstad. Kanske det kan vara ett alterantiv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Jag är inte förvånad, den norska posten är nog den enda som kan konkurrera med den svenska i högt pris.

Tänk också på att Norge inte är med i EU så du riskerar att få betala svensk tull, moms och exp-avgift på värdet.

Skickades från m.sweclockers.com

Aj då, till och med för en spelratt man köpt begagnad för 1k? Tack för ditt svar iaf. skall uppmärksammas!

Skrivet av anon120627:

Jag bilpendlar frekvent mellan Oslo och Karlstad. Kanske det kan vara ett alterantiv?

Haha; det är snällt att erbjuder dig i Sweclockers-anda, men jag har inga planer på att köpa någonting ännu. Spekulerar än. Givetvis skulle det kunna vara ett alternativ, men är det inte en massa tull och skit för att komma in i Oslo?

Tack igen för era svar, uppskattas innerligt!

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid handla från komplett då får du ju gratis frakt från norge

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Tänk också på att Norge inte är med i EU så du riskerar att få betala svensk tull, moms och exp-avgift på värdet.

Schengensamarbetet & ESS borde garantera att man slipper både tull och moms, men eftersom det är posten som ska fingra på grejerna så ska man aldrig säga aldrig...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Schengensamarbetet & ESS borde garantera att man slipper både tull och moms, men eftersom det är posten som ska fingra på grejerna så ska man aldrig säga aldrig...
B!

Nu blandar du ihop äpplen och päron. Schengen är ett gränskontrollsamarbete, inte ett moms-samarbete. Norge är med i både Schengensamarbetet, EES och den sk tullunionen men inte momsunionen. https://sv.wikipedia.org/wiki/Territorier_associerade_med_Eur...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Tror knappast att du blir tullad för att frakta mellan Norge och Sverige, Komplett har ju till exempel hela deras lager för norden i Norge.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Jag är inte förvånad, den norska posten är nog den enda som kan konkurrera med den svenska i högt pris.

Tänk också på att Norge inte är med i EU så du riskerar att få betala svensk tull, moms och exp-avgift på värdet.

Skickades från m.sweclockers.com

Finska posten är nog en konkurrent till högsta priset också

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Tror knappast att du blir tullad för att frakta mellan Norge och Sverige, Komplett har ju till exempel hela deras lager för norden i Norge.

Det är tull och moms som gäller från Norge.

När du handlar från Komplett så betalar du svensk moms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon120627:

Jag bilpendlar frekvent mellan Oslo och Karlstad. Kanske det kan vara ett alterantiv?

Och jag är snart slut för ylle tvättmedlet: Milo som man bara får köpt i Norge... hehe

Fast är väl knappast så att du körer om GBG för att komma till Karlstad

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5