Köpråd: Större surfplatta

Permalänk
Medlem

Köpråd: Större surfplatta

Tycker det blir lite liten skärmyta att läsa och se film på min IPhone 6+, så därför skulle jag vilja investera i en surfplatta. Helst minst 10" skärm. Prisklass är inte jätte viktigt. Inte heller operativsystem.
Ska mestadels surfa, läsa e-bok, lyssna på musik, se film via Telia, använder också SVT-play och Viaplay.
Funderat på IPad Air 2, IPad Pro och någon kinesisk win 10 platta. Men, det finns mycket bra!
Blir tacksamma för era tips!?

Permalänk
Medlem

titta på samsungs plattor deras skärmar är ju bland dom bästa som finns så ska man läsa mycket skulle jag ta en av deras 10 tums plattor kanske.

Permalänk
Medlem

Köp en iPad Air 2. För ren "platta"-funktioner (konsumera media) så är det ingen konkurrens tyvärr från Android/Windows när det kommer till prestanda, batteritid och smidighet i systemet och kvalitét på appar.

Tycker du det är värt att lägga ut pengarna på en iPad Pro, gör det om du tycker du behöver något större än 9,7" som iPad är.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!
Det lutar åt en IPad Air 2 eller pro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du verkar vara bekant med iOS, så kör på en iPad Air 2. Men annars är Samsung Galaxy Tab S2 9.7 nice. Speciellt OLED-skärmen.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Huawei MediaPad M2 10.0 är ganska bra prissatt annars och borde räcka för läsa e-böcker, dock bara 1920x1200 i upplösning på skärmen
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3456546

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Skrivet av alex5555:

Du verkar vara bekant med iOS, så kör på en iPad Air 2. Men annars är Samsung Galaxy Tab S2 9.7 nice. Speciellt OLED-skärmen.

Håller med om detta.
Tjejen har en Ipad Air2 och jag har en Samsung S2 9.7. Anledningen varför jag valde Samsungen var för att jag gillar att gå in i de minsta inställningen och tweaka och ha mig. Plus att jag alltid gillat Androiden. Ipaden är absolut inte dålig den heller men för en nörd som mig föredrar jag Samsungen.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Vi har mini, air och pro hemma. Jag använder främst pro:n då jag främst surfar, läser tidningar och typ pdf:er på den. Air:en blir lite liten.

Högtalarna är sjukt mycket bättre på pro än de andra. Har haft en Lenovo 10" med Kickstand som körde android som var rätt okej. Är dock ingen större anhängare av Android även om jag inser att det finns mer möjligheter till att Tweaka. För mig är det dock viktigare med bra batteritid och att det är superstabilt.

Permalänk
Medlem

Gillar du Apple så ta deras prylar.. Ska du ha Android så finns bara ett alternativ, Nexus

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Gillar du Apple så ta deras prylar.. Ska du ha Android så finns bara ett alternativ, Nexus

knappast..

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Gillar du Apple så ta deras prylar.. Ska du ha Android så finns bara ett alternativ, Nexus

Det finns en anledning till att ingen Nexus platta ligger på top tio listan på Prisjakt.
De är kassa för vad man betalar samtidigt som den senaste har 4:3 är kasst för att konsumera filmer och annan media.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5