Permalänk

Datorn får bluescreen + annat

Vad är problemet?
Bara idag har datorn fått bluescreen 2 ggr. Först när jag startade datorn så kom det fram "Whea uncorrectable error"
Har googlat men hittar inget som kan hjälpa nämnvärt.
Sen när jag spelar musik ibland så kan datorn frysa i typ en halvsekund och det låter "brrrrrr" ungefär. Svårt att förklara i skrift.

När inträffar problemet?
Kan inträffa närsom

Har du någon aning om vad som orsakar problemet?
Inte den blekaste. All info står i min signatur om datorn, men jag kör windows 10 nu!

Visa signatur

Moderkort: MSI B450 Gaming PLUS MAX
Processor: AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz
Ramminne: G.Skill Aegis 3000MHz 2x8GB
Grafikkort: RX6600
Chassi: Fractal Design

Permalänk
Medlem
Skrivet av ljudkillen:

Vad är problemet?
Bara idag har datorn fått bluescreen 2 ggr. Först när jag startade datorn så kom det fram "Whea uncorrectable error"
Har googlat men hittar inget som kan hjälpa nämnvärt.
Sen när jag spelar musik ibland så kan datorn frysa i typ en halvsekund och det låter "brrrrrr" ungefär. Svårt att förklara i skrift.

När inträffar problemet?
Kan inträffa närsom

Har du någon aning om vad som orsakar problemet?
Inte den blekaste. All info står i min signatur om datorn, men jag kör windows 10 nu!

Hittade följande

Could be a marginal PSU problem, or a Windows Error
First try System File Checker
Winkey plus 'X'
Choose Command Prompt (Admin)
Type sfc /scannow then Enter

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Låter som ett problem med drivrutinerna. Min gissning är att du uppgraderat från windows 7/8/.1 till windows 10? Gör om installationen av windows 10 men se till att formatera disken innan (glöm inte att spara filer du behöver) och låt windows update bestämma drivrutiner åt dig efter installationen är klar.

/A

Permalänk
Skrivet av myslex:

Låter som ett problem med drivrutinerna. Min gissning är att du uppgraderat från windows 7/8/.1 till windows 10? Gör om installationen av windows 10 men se till att formatera disken innan (glöm inte att spara filer du behöver) och låt windows update bestämma drivrutiner åt dig efter installationen är klar.

/A

https://gyazo.com/37c2cfcadc0eedf0cc814c65e615cfc5 Klar

Visa signatur

Moderkort: MSI B450 Gaming PLUS MAX
Processor: AMD Ryzen 5 2600 3.4 GHz
Ramminne: G.Skill Aegis 3000MHz 2x8GB
Grafikkort: RX6600
Chassi: Fractal Design